Star Wars Jedi: Survivor

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Kan du inte sammanfatta videon?

* han spelade med ett 3080ti. Konstant problem med FPS, fanns knappt ett ställe där han ens fick stabila 50.

* inte tillräckligt med variation (fiender, planeter osv), detta är den största besvikelsen.

* större delen av spelet utspelar sig på 3 ställen - en stor planet och sen 2 mindre ställen, fram och tillbaka mellan dessa ställen - det ena stället är bara en tråkig "byggnad".

* bara 2 planeter som har någon egentlig utforskning, de andra utforskas "automatiskt" bara genom storyn (inte sidequests).

* han gillar Cantina-systemet.

* kändes som mindre bossar, vilket inverkar negativt på (fiende)variation

* bra story och karaktärer

* intressant vändning(ar?)

* bättre strider än fallen order, men han gillar själva strukturen och variationen i fallen order bättre.

Medlem
Skrivet av AxxT:

Now before picking your pitchforks, we should note that Denuvo may not affect, in a negative way, the game’s performance. After all, Dead Island 2, the latest game that uses it, is running incredibly well on a wide range of PC configurations.

Absolut, jag hoppas implementeringen inte påverkar prestandan. Spelet verkar också köra unreal engine 4, vilket har sina egna problem. Men man ska väl inte måla fan på väggen än


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av lolipopapa1:

är det 60fps med svajig bilduppdatering eller 30fps med svajig bilduppdatering?

Man kan välja mellan Performance och Quality mode (targeted 60fps i 1440p vs locked 30fps i 4k)

Spelade främst i performance och det var där svajet infann sig, sen upplevs ju 30fps rätt hackig i sin natur så inget av dem flöt på silkeslent..

Medlem

Bra informativ recension. Liknande slutsatser som många andra.

Sammanfattning: Fextralife tycker spelet är riktigt bra. Han fick tyvärr spelet förstört av en spelförstörande ljudbugg på PC, som troligtvis borde fixas till releasen. Han klagar rejält på PC prestandan. Han testade även spelet cirka 5 timmar på Xbox Series X utan att uppleva samma bugg, och prestandan tyckte han också var bättre på Series X.

Medlem

EA har gått ut med att de ska fixa prestandan, inom de kommande veckorna.
Så man ska nog inte förvänta sig en day1 patch som fixar allt.

Tycker gott man kan dra bort en poäng för spel som kommer ut och är i detta skick, man betalar ju inte fullpris för Early Access.
Sen får de väl hoppas på att några släpper nya recensioner när spelet är fixat om månader (i vissa fall år, som te.x NMS)

Medlem

Origin krävs, no buy.

Medlem

Är det samma korridor-hinderbana som i det första spelet? Gillade inte alls nivådesignen och tröttnade snabbt, trist för jag gillar verkligen Star Wars.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Låter som samma som alltid, pc väntar man några månader med att köpa spelet. Men ska klart köpas när folket är nöjda på pc maskinerna!!
Men riktigt taggad inför hösten (:


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Bra recension. Har medvetet valt att läsa så lite som möjligt om spelet. Nu är jag sugen.

Gillar ni är hårda med 5 i betyg . 😋


signatur

New life, New hope

Medlem

Från puschsquare. " The game's 1440p Performance Mode now offers a significantly smoother experience, making exploration and combat even more of a joy. It really is a night and day difference when compared to the technical flaws we had to put up with prior. It's certainly not a locked frame rate, but the game is now in an acceptable state following the patch released so late in the review process " ps5

Tycker det är för dåligt alltså. 1440p och inte ens 60 fps låst. Tycker det borde finnas en performance review minst 2 dagar innan spelsläpp där de visar de bästa och det värsta och inte handplockade sekvenser där det flyter på som bäst. Detta borde göras på samtliga konsoler och på pc. Det är ett jävla lotteri vilken plattform man ska köpa till. Det kan var stor skillnad på ps5 och xbsx eller till pc.

Det är sjukt att man ska behöva säga att man väljer den version som har minst problem. Pick your poison. Xbsx har de väl inte ens sagt en knyst om hur spelet fungerar. Hur ska man veta?

Visst man kan vänta o se men det ska inte behöva vara så. Tycker man ska vara mycket hårdare i bedömning på den tekniska biten även om spelet i sig är bra. Dålig bilduppdatering kan förstöra eller dra ned ordenligt på spelupplevelsen.

Så som jag läst från puschsquare var ps5 nästan ospelbart innan 1.02 som kom igår. Screantearinh och långt ifrån 60. Nu är det högre men långt ifrån låst. Vilket för många är fortfarande något som kraftigt drar ned spelupplevelsen.

Tror många som recenserar är alldeles för snälla. Många spel har jag köpt som fått genomsnitt på nära 9.0 av 10 och när man sen själv spelar så undrar man hur fasiken kan de tycka den här hackiga eller låga bilduppaderingen är okej och inte drar ned på spelupplevelse.

Hoppas fler drar ned ordentligt på betyg om den tekniska biten inte är bra oavsett om det finns ett bra spel under ytan.

Kanske då vaknar spelutvecklarna och släpper ett färdigt spel istället för att man ska vänta några veckor eller om det ens blir någon förbättring.

Skribent
Skrivet av maniac:

Är det samma korridor-hinderbana som i det första spelet? Gillade inte alls nivådesignen och tröttnade snabbt, trist för jag gillar verkligen Star Wars.

Några planeter har det gamla upplägget och två är öppnare och bjuder in till mer utforskande. Nivådesignen räddas också av möjligheten till fast travel och den förbättrade kartan 🙂

Gillar du Star Wars tycker jag att du ska testa!

Skribent
Skrivet av Mannagryn:

EA har gått ut med att de ska fixa prestandan, inom de kommande veckorna.
Så man ska nog inte förvänta sig en day1 patch som fixar allt.

Tycker gott man kan dra bort en poäng för spel som kommer ut och är i detta skick, man betalar ju inte fullpris för Early Access.
Sen får de väl hoppas på att några släpper nya recensioner när spelet är fixat om månader (i vissa fall år, som te.x NMS)

Tycker mest att det känns trist för utvecklarna som uppenbarligen inte känner sig helt färdiga. Mitt betyg påverkas helt klart av det tekniska mankemanget, men samtidigt vägs det upp av annat som är bra.

Drömmen vore ju att spel fick släppas när de faktisk är färdiga, det skulle underlätta både för oss kritiker och utvecklarna!

Skribent
Skrivet av Popski:

Bra recension. Har medvetet valt att läsa så lite som möjligt om spelet. Nu är jag sugen.

Tack så mycket, kul att du läser 🙂

Skrivet av kalle.lindestrom:

Gillar ni är hårda med 5 i betyg . 😋

Precis! För att förtjäna 5 i betyg krävs det både nästintill perfektion och wow-känsla. Jag skulle säga att SWJS var nära, men det räckte inte hela vägen fram 🙂

Medlem

Misstänker att detta spel lär ligga "overwhelmingly negative" på steam direkt på release och userscore lika lågt på metacritic om performance är som det snackas om efter patchen imorgon.

Tråkigt att se så många recensioner bara ge bra betyg trots det för de försöker bortse från problemen ett spel har vid släpp, och istället gör en recension av vad spelet skulle vara om det fungerade som det ska. Fan att folk inte vågar ge dåliga betyg.

Inte specifikt menat mot FZ, utan mer at nästan alla ger detta 9/10 samtidigt som man nämner att det är nästinstill ospelbart på PC och inte värt att köpa där. Solklar 0/10 om spelet inte är spelbart på en hel platform utöver den 0.5% av spelare som sitter på en PC för 40k.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Misstänker att detta spel lär ligga "overwhelmingly negative" på steam direkt på release och userscore lika lågt på metacritic om performance är som det snackas om efter patchen imorgon.

Tråkigt att se så många recensioner bara ge bra betyg trots det för de försöker bortse från problemen ett spel har vid släpp, och istället gör en recension av vad spelet skulle vara om det fungerade som det ska. Fan att folk inte vågar ge dåliga betyg.

Inte specifikt menat mot FZ, utan mer at nästan alla ger detta 9/10 samtidigt som man nämner att det är nästinstill ospelbart på PC och inte värt att köpa där. Solklar 0/10 om spelet inte är spelbart på en hel platform utöver den 0.5% av spelare som sitter på en PC för 40k.

De flesta spelsajterna brukar få recensera konsolversioner av spel, som oftast är bättre optimerade vid release. Det mesta jag läst och sett om Jedi Survivor tyder på mindre buggar än PC-versionen och ett fungerande, men inte perfekt 60fps mode. Det är ju också ungefär vad FZ beskriver i sin recension.

Men det är en oerhört tråkig trend med prestanda och optimering i PC-versionerna.

Redaktör
Skrivet av Bennii:

De flesta spelsajterna brukar få recensera konsolversioner av spel, som oftast är bättre optimerade vid release. Det mesta jag läst och sett om Jedi Survivor tyder på mindre buggar än PC-versionen och ett fungerande, men inte perfekt 60fps mode. Det är ju också ungefär vad FZ beskriver i sin recension.

Men det är en oerhört tråkig trend med prestanda och optimering i PC-versionerna.

Nja, vi får välja själva för det mesta. För vår del beror valet på både speltyp och recensentens plattformar (alla har inte alla plattformar). Själv brukar jag ofta välja pc eftersom det ger möjlighet att testa med både gamepad och mus/tangentbord. Men det beror på vilen sorts spel det är, förstås.

Sen brukar det rent allmänt vara så att den för tillfället populäraste konsolen är mångas förstahandsval: kollar man Metacritic nu så brukar flest recensera PS5, förra generationen var det PS4 och innan det länge Xbox 360.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Zidious G:

Origin krävs, no buy.

Krävs det verkligen? Gjorde inte det vad jag vet för Fallen Order.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

SWJS bygger väldigt mycket på föregångaren, så spela gärna ettan om du själv vill följa Cals resa!

Annars får man en sammanfattning i början och det finns säkert fler recaps på Youtube. Spelet blir bättre om du har lite förförståelse 🙂

Ok, låter ju ändå roligare att spela första spelet då. Ska leta i fyndlådorna

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Krävs det verkligen? Gjorde inte det vad jag vet för Fallen Order.

Tredjeparts-DRM: EA online activation and EA app software installation and background use required

Enligt Steam. EA App låter riktigt hemskt. Får kalla kårar av bara namnet.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Tredjeparts-DRM: EA online activation and EA app software installation and background use required

Enligt Steam. EA App låter riktigt hemskt. Får kalla kårar av bara namnet.

Så folk har fortfarande problem med sånt alltså

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Några planeter har det gamla upplägget och två är öppnare och bjuder in till mer utforskande. Nivådesignen räddas också av möjligheten till fast travel och den förbättrade kartan 🙂

Gillar du Star Wars tycker jag att du ska testa!

Låter lovande, tackar


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Ses på Gejm Päss så småningom
Har de hunnit polera allt dessutom.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Tack så mycket, kul att du läser 🙂

Det har jag ju redan sagt att jag gör (på Kontrollbehovs eftersnack).

Det här var lite kul:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Pc prestandan är långt ifrån bra men i jämförelse med The last of us (vid släpp) så är den mycket bättre. Ligger runt 50-70fps 1440p med ett 6750XT+5600X med blandade inställningar medium till high och fsr quality. Hört att det fungerar sämre med Nvidia. Ska sägas att jag ligger stadigt på över 60fps i The last of us nu också efter senaste patchen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Första spelet var sådär, är detta mer av samma vara?

Skribent
Skrivet av roftg:

Första spelet var sådär, är detta mer av samma vara?

Respawn polerar det som redan var bra och förbättrar sånt som var sämre - spelet är öppnare, det finns fast travel och kartan är bättre.

Jag var inte så imponerand av ettan som många andra men tycker detta är kanon!

Hoppas bara att de får ordning på det tekniska!

Testpilot

Fortsätter detta får FZ och andra sidor dela upp recensionerna på plattform för det är ju fel att ge spel som släpps trasiga bra betyg.
Det gäller oavsett plattform. Tydliga banners om att denna recension gäller bara PS5 / Xbox eller PC.

Eller helt sonika sänka betyget på multiplattformtitlar om utgivaren inte har vettiga versioner för alla format de ger ut spelet på!

Såhär kan det ju inte fortsätta då de gång på gång släpper ej-optimerade stutter katastrofer till den breda PC publiken.

Oaceptabelt att ni ger detta spel 4/5 med tanke på hur trasigt det är.

123
Skriv svar