Battlefield: Bad Company 2

Medlem

Förbannat kul att spela online. Har inte haft så kul i ett MP-spel sedan Battlefield 1942

.. När man väl får komma in på en server, hoppas dom fixar serverbrowsern o allt det där snart.

Medlem

Jag tycker det är riktigt underhållande, jag har heller inget problem med lagg osv. Men som i de flesta spel tröttnar jag på public efter ett tag och vill ta det till nästa nivå. Får se om Bc2 passar till det, riktigt goa maps osv iaf :). Att de inte kunnat lägga så mycket tid på optimerad pc version är inget man bör vara förvånad över då det inte är ekonomiskt gynnande för företaget. Finns för liten marknad som bryr sig om detaljerna. Bara ett få % som hänger på ett community och klagar, alltså mycket färre än vad det verkar.

Medlem

av någon anledning rullar inte liret bra på min dator så det får bli att vänta om det blir något köp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tips för er som tycker serverbrowserna segar. Tryck cancel när du drar igång den, fyll i filtren till höger och refresh. I betan använde jag nästan uteslutande favourites och history eftersom det gick så mycket snabbare.

Typiskt att man åter igen blir påminns om hur fruktansvärt uzla evenbalance är. Varför kan de aldrig få sitt PukeBurper att funka!? >_>

Skrivet av realin:
Skrivet av Hardboiled15:

Håller inte med om betyget. De har förstört Battlefield serien gjort det mer casual att det inte finns en livmätare förstör så mycket bla så får ju medic klassen en betydligt mindre roll. Sen så är spelet fyllt med bugar och uppenbara brister. Min erfarenhet av spelets mp än så länge är att ingen bryr sig om objectives och att de flesta springer omkring med enbart grenade launcher, sen så förstår jag inte varför alla fiender tål så sjukt mycket spelet är bara spelbart om man spelar på en hardcore server.

Du kanske ska lära dig att sikta bättre? Har inga problem med att döda fiender snabbt. Sluta skjut dom i foten/benet och sikta vid bröstet/huvet, är väll ganska uppenbart. Sen träffar ju inte all skott heller, om du då inte har jävligt bra aim.

Kan all fanboys sluta skryta om att vi alla ska sikta bättre ... Är ju uppenbart att det behövs för många skott för att döda en spelare än vad som anses rimligt ..utan i hc...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av LeeWander:

Jag tycker det är riktigt underhållande, jag har heller inget problem med lagg osv. Men som i de flesta spel tröttnar jag på public efter ett tag och vill ta det till nästa nivå. Får se om Bc2 passar till det, riktigt goa maps osv iaf :). Att de inte kunnat lägga så mycket tid på optimerad pc version är inget man bör vara förvånad över då det inte är ekonomiskt gynnande för företaget. Finns för liten marknad som bryr sig om detaljerna. Bara ett få % som hänger på ett community och klagar, alltså mycket färre än vad det verkar.

Jag har me fps än i betan satt och körde allt på low i beta och 1024 res, sitter på medium nu och 16**x flyter på;D

Medlem

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Toast: Jag håller med dig där! lite mer realistiskt tänkande. jag gick på en hardcore och där är det ungefär så som den som ser sin fiende först vinner "duellen" men det är så mycket snipers då tyvärr

Avstängd

Enda negativa jag hittar är kruxet att komma in på servrar och att min dator liiider av allt ögongodis :/

Medlem
Skrivet av QueloR:

Haha, inc Dice > Activision

Det borde väl ändå vara DICE > Infinity Ward eller Electronic Arts > Activision.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Inget LAN-stöd. Stor minuspoäng.

Medlem

Ett otroligt bra spel både i MP och SP klart ett av dom bästa FPS spelen på extremt länge. COD i all ära men det håller inte mot Battlefield serien med sina sandbox kartor / helikoptrar / bilar / pansarvagnar osv osv. Det problem jag dock har sprungit på i MP delen är detta problem som tyvärr uppkommer extremt ofta "You lost connection to the game server" villket många har problem med (och det var även ett problem i betan). Det verkar dock lösa sig om man söker servrar utan Punkbuster. Så Dice = Mycket bra, EA & PunkBuster = skräp

Medlem

Vad jag sett än så länge har varit imponerande, men jag tar nog och väntar med köp tills de kommer med ett demo till PC som jag kan prova.

Medlem

Såg att folk nämde att man inte kunde "auto run". Min gubbe gör det iaf om jag trycker 2ggr snabbt på shift.

För övrigt kan jag hålla med alla om att menyerna och hur det fungerar är skamligt. Går inte att ansluta till servrarna kompisarna spelar på utan att behöva leta fram servern manuellt och sedan sitta och spamma "join" i 15-20 min för att komma in.
Jag hoppas innerligt att detta patchas omgående, för man blir nästintill arg när man inte kommer in.

När man väl får spela så är ljudet och miljöerna helt underbara, och så får man ju inte glömma att det är helt galet kul när man väl får spela med några kamrater så man kan snacka ihop sig lite.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Kul att många tycker det är kul! Men nu kan ni väl skriva lite om spelet jag längtar till!? Nämligen Battlefield 1943 på PC!
Hugga chagga hugga chagga hugga hugga hugga chagga!

dmn
Medlem
Skrivet av krille_kp:

Förmodligen kommer Battlefield Bad Company 2 bli årets största spelsläpp, eftersom den publik som tidigare fastnat för serien Battlefield lär inte gå detta spel omlott.

Dock finns en rätt stor poäng att konstatera, DICE har med Bad Company 2 gjort den PUBLIKA spelaren nöjd, men när kommer spelet för oss inbitna lag/klanspelare?

Bad Company 2 är ett grymt spel på alla sätt, utom det faktum att det saknar stöd för klanspel, live streams/casting samt egna servrar och mods.

Detta kommer bli Bad Company 2's död i längden då inga sponsorer eller e-sportsevenemang kommer att kunna slänga upp servrar på plats (då man måste hyra!).

Nej, Battlefield 3 kommer ta död på BC2 till pc

Medlem

ända problemet jag har med detta lir atm är att det inte går att logga in på ea server ens.. ångrar nästan att man inte tog det till konsoll då har man iaf kunnat gå tebax med skiten å fått pengarna till bax.. så här jävla mycket strul ska det inte vara med ett spel när det släpps.. strul å komma in på servrar i går å kan inte ens logga in i dag.. sjukt dåligt av dice/ea. å dom ska inte skylla på att dom inte var beredd på antal spelare, battle field är ett av om inte det största namn på pc när det komer till fps så dom borde väll fattat att ett par milljoner eller så folk skulle lira från dag 1...

Medlem

Jag kom iaf in efter ett par försök, men man började ju undra vad som pågick. Det verkar dock som att de skall (om de nu inte redan har gjort det) sätta extra master servrar (så man kan logga in utan strul) samt att de skickat ut game server version R5 så att folk förhoppningsvis slipper "You lost connection to the game server". Har inte råkat ut för det, däremot att jag inte alls kan connecta till en server alls.

Medlem
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Detta är precis det jag inte vill ha, ett spel där vart man aimar är avgörande och inte vem som sitter i det bästa hörnet och skjuter rakt ut. Men det är självklart olika!

Medlem

Helt rätt betyg. Kanonspel. Inget att tjafsa om, äntligen ett nytt BF till PC.

Dem som klagar på att det tar för många skott kan helt enkelt inte skjuta.

Medlem
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Gå och spela CoD HC då. Lika värdelöst som detta.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Hur är det med veterans.battlefield.com för er? Jag kan inte regga några koder, står att de redan är tagna

Medlem

bara jag som inte kan logga in på muliplayer delen?

Medlem
Skrivet av dosman:

Ganska dåligt spel. Går inte ens att ansluta till majoriteten av servrarna. Friends-listan fungerar inte. Skulle inte rekommendera det i dagsläget för pcspelare.

Hur FZ ger det ett så högt betyg trots alla problem med deras servrar är väldigt underligt. FZ kanske antar att folk nöjer sig med produkter som inte fungerar.

Tills de fixar sina servrar förtjänar PC-versionen 2/5 i betyg.

Mest för att det är spelet som recenseras och inte dess server browser. Jag har dock aldrig stött på några problem i Friendslisten.

Vänd på steken , ge spelet 2/5 bara för att serverbrowsern för tillfället är kass är ju ännu mer fel, så fail på dig.

Medlem
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Pröva simulatorer, detta har aldrig varit en simulator. How about Red Orchestra eller Armed Assault.. there you go , good boy.

Battlefield är en arcade shooter, och en jävligt bra sådan, dock föredrar jag den originella serien över Bad Company.

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:

Ett sånt j*vla gnällande hela tiden.

Har själv ej spelet än så det är trevligt med lite mer info om det. Betyg har jag aldrig brytt mig om då det bara är en individs syn på ett spel.

Tyvärr kan jag förstå att många gnäller. Buggarna är många och dom mest irriterande är av den karaktär att det borde gått att fixa innan release. Just nu är det helt enkelt inte så kul att spela detta spelet och jag rekommenderar folk som inte köpt att vänta tills dom fixat de mest kritiska buggarna.

Medlem

Grymt roligt online, bland de bättre!

Ett STORT MINUS dock för själva releasen, World of Warcraft releasen var fan bättre. EA's log-in/stats servrar är sämst.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Håller med dig, det här är bra. Men så här bra är det inte helt enkelt.
Den här recensionen är nog till stor del reklam.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Hardboiled15:

Håller inte med om betyget. De har förstört Battlefield serien gjort det mer casual att det inte finns en livmätare förstör så mycket bla så får ju medic klassen en betydligt mindre roll. Sen så är spelet fyllt med bugar och uppenbara brister. Min erfarenhet av spelets mp än så länge är att ingen bryr sig om objectives och att de flesta springer omkring med enbart grenade launcher, sen så förstår jag inte varför alla fiender tål så sjukt mycket spelet är bara spelbart om man spelar på en hardcore server.

Du kanske ska lära dig att sikta bättre? Har inga problem med att döda fiender snabbt. Sluta skjut dom i foten/benet och sikta vid bröstet/huvet, är väll ganska uppenbart. Sen träffar ju inte all skott heller, om du då inte har jävligt bra aim.

Spelare tår väldigt mycket på BC2 det är ett faktum. Att de har tagit bort livmätaren är ännu ett försök att göra BF serien mer casual DICE har sagt att de vill tävla med COD serien tydligen genom att göra om BF till COD med fordon.

Folk på PC versionen kan ta lika mycket skada som de på konsol versionerna, där har man generellt mer hp än på PC spel pga av den segare kontrollen. Om du rushar ett hus på BC2 PS3 och en fiende sitter i ett hörn bakom dig och börjar skjuta så tar det betydligt längre tid för dig att vända dig om och börja skjuta tillbaka därför har du mer hp på konsol spelen så att du lättare ska kunna slå tillbaka mot campare bla men det här problemet finns inte på PC eftersom vi har betydligt snabbare kontroller men ändå är det lika mycket hp som på konsol versionerna av BC2 detta är inte rätt.

Det kan ju också ha att göra med hitboxen att den inte registrerar rätt då en fiende bla hoppar eftersom jag upplever det som att en hoppande fienden tål minst dubbelt så mycket än en som inte hoppar.

Även fast det i grunden är dedikerade servrar på BC2 så känns det ändå inte rätt pga av att det är så otroligt kontrollerat, inga modtools, ingen user console och ingen möjlighet att själv hosta en server hemma. I dagsläget fungerar ju knappt server browsern så det är ju i princip matchmaking med dedikerade servrar då man får använda play now funktionen för att komma in i ett spel.

Kan hålla på länge med att nämna en massa allvarliga brister med spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar