Snabbkollen – När köper du nya spel?

Fragtjuv

För några år sedan köpte jag betydligt fler spel än jag göra idag och då brukade jag alltid förboka det jag var sugen på. Idag använder jag en hel del Gamepass och har inte lika bråttom som tidigare. Däremot så har jag faktiskt bokat Diablo IV redan nu och ser fram emot det väldigt mycket.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Inte förbokat sen besvikelsen med Dragon Age 2. Blev riktigt jävla gubbsur av det snedköpet.

Kör ju dessutom endast digitalt sen drygt tio år så finns ju verkligen ingen som helst anledning att förboka längre!

Medlem

Förbokar alltid spelen jag vill ha. Det blir dock inte så många spel per år då det mesta som släpps är skräp.

I år har det blivit Hogwarts Legacy, Burning Shores och Star Wars: Jedi Survivor. Bra om än inte fantastiska spel som håller mig sysselsatt ett tag. Men allt är bara utfyllnad tills Starfield kommer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Beror på...

Det beror helt klart på hur pass taggad jag är på spelet det gäller.
Jag väntade t ex väldigt länge med att köpa Cyberpunk 2077 till PC bara för att man hörde hur pass trasigt det var till en början (och fortfarande är, enligt vissa...), fast jag väntade inte tills de hade rätat ut alla de problemen. Var för peppad helt enkelt, plus att de hade dragit ner priset på en boxad variant med en massa stickers och att annat gojs, så då slog jag till.
Men i generella drag så brukar det ändå bli nästan ett år efter release som jag köper spel. Nu för tiden köper jag inte alls lika mycket heller som jag gjorde förr.
Då det kommer till kommande spel så kanske jag har ändrat åsikt helt. Som sagt, beror på hur mycket hype-tåget lyckas med att dra med mig in i kaoset...


signatur

/MJ

Medlem

Köper inte nya spel prenumererar istället på Gamepass och Playstation Plus Extra. Om jag köper ett spel är det gammalt och på rea 😎

Medlem

Det varierar kraftigt. Är det ett spel jag är osäker på så väntar jag till rean. Men väldigt ofta köper jag spelet jag är sugen på att spela för stunden, oavsett priset. Förboka spel känns lite onödigt tycker jag. Den enda anledningen jag kan komma på är väl om jag skulle vilja spela det samma minut det släpps men det har inte hänt än.

Medlem

Med få undantag så brukar jag vänta lite. Backloggen är ju ändå rätt stor vid det här laget, och på grund av andra åttaganden i livet så växer den snarare än krymper. Så numera köper jag endast spel på release som jag vet att "det här vill jag spela NU, och det här kommer jag prioritera framför andra spel".

Resident Evil 4 var ett sådant spel där jag kände att "det här har jag sett fram emot länge, det här ska jag ha direkt". Men oftast väntar jag i alla fall ett halvår.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

För mig är nyckelfaktorn att ha kunnat "kontrollera" titeln genom recensioner från mina betrodda recensenter. Köper aldrig ett spel jag "tror, hoppas eller antar" är bra, jag vill vara säker.

123
Skriv svar