Sony stänger ned spelstudion PixelOpus

Robot
Sony stänger ned spelstudion PixelOpus
Medlem

Tråkigt! Jag hade faktiskt en väldigt trevlig stund med Concrete Genie. Hade gärna sett något nytt från den studion.

Medlem

Väldigt synd att se en studio som faktiskt gör något annorlunda och nytt behöva stänga :/ Också synd att det är en Sony studio då det känns som ett tecken på att dom mer och mer rör sig mot få typer av spel, hoppas dock jag har fel.

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Väldigt synd att se en studio som faktiskt gör något annorlunda och nytt behöva stänga :/ Också synd att det är en Sony studio då det känns som ett tecken på att dom mer och mer rör sig mot få typer av spel, hoppas dock jag har fel.

Det känns lite som när Ubisoft stängde ned studion som gjorde Child of Light. Den enda studion de hade som gjorde något lite annorlunda och det blev dessutom bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tråkigt!

Deras projekt med Sony Pictures Animation fungerade tydligen inte.

Studion bestod av 15-20 personer och höll vad jag vet till i samma lokaler som Sony San Mateo så jag hoppas att de flesta kan flyttas till den studion istället.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det känns lite som när Ubisoft stängde ned studion som gjorde Child of Light. Den enda studion de hade som gjorde något lite annorlunda och det blev dessutom bra.

Child of Light var riktigt härligt. Mysigt med musik som jag nynnar på än idag. Trist att studion inte finns mer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Child of Light var riktigt härligt. Mysigt med musik som jag nynnar på än idag. Trist att studion inte finns mer.

Musiken är to die for. Min fru kör den på röntgen för att lugna sina patienter som har cellskräck när de ska ligga helt stilla i magnetkameran.

Hade betalat mycket för en 2a.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Samtidigt rätt kul att i andra ändan så slåss sony för "oss gamers" och hur dåligt det vore för Microsoft att köpa Activision Blizzard, för det kommer försämra för oss gamers och ge oss färre alternativ.

Lägger sedan ner en studio som gör lite mer nischade spel, och som jobbar för att ge nya spelutvecklare chansen i branschen. Kort och gott kapar av sin bredd och utbud. "För oss gamers" eller hur var det nu?

Inaktiv
Skrivet av Scream112:

Samtidigt rätt kul att i andra ändan så slåss sony för "oss gamers" och hur dåligt det vore för Microsoft att köpa Activision Blizzard, för det kommer försämra för oss gamers och ge oss färre alternativ.

Lägger sedan ner en studio som gör lite mer nischade spel, och som jobbar för att ge nya spelutvecklare chansen i branschen. Kort och gott kapar av sin bredd och utbud. "För oss gamers" eller hur var det nu?

Inget unikt för varken Sony, MS eller Nintendo. Eller EA och Ubisoft heller för den delen.
Men visst är det väldigt trist, både för dom som jobbat där och för oss som tycker om spelen.

1
Skriv svar