Fragzone-Fredag – Metacritic är trasigt!

Robot
Fragzone-Fredag – Metacritic är trasigt!

Monstret Metacritic, Zelda-yra och Starfield-sex.

#fragzone-fredag


Medlem

Har inte Metacritic varit trasigt länge?

Redaktör
Ponny
Skrivet av ScorchPipe:

Har inte Metacritic varit trasigt länge?

Korrekt!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör

Formkurvan för Daniel och Tomas i quizzen:


signatur
Chefredaktör

Tomas gör diagram

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Har inte Metacritic varit trasigt länge?

Det gick nog sönder ännu mer när sanktioner mot Ryssland infördes för dom verkade slå mot Kazakstan också har jag för mig, så det kryllade av noll betyg på alla nya spelsläpp från folk i det landet.

Men Metacritic borde införa en funktion där man kan sortera bort alla överdrivna betyg som nollor och ettor tex och sedan presentera ett medel utifrån det


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Finns i alla fall två remakes på Giana Sisters. Giana Sisters: Twisted Dreams och Giana Sisters 3D.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Great_Giana_Sisters

Medlem

Gå in på Metacritic om du vill få en okej uppfattning om hurpass uppskattat ett spel är av kritkerna - det fungerar utmärkt till detta.
Om du går in på Metacritic för att försöka ta reda på precis vilka som är världens bästa spel och i vilken ordning så är "problemet" med Metacritic att du inte förstår vad det är för något.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag gillar Metacritic.

Jag ignorerar nästan alltid user ratings för det är typ Redfall: "1 av 10. Skulle aldrig köpa den här skiten". För lite nyas.
Så kikar mest på kritikerna.

Men man får ju såklart använda sunt förnuft.
Kommer nya fotbollspelet från EA få 99 i snittbetyg är det ändå inget för mig.

Jag tycker även om att läsa vad de mest negativa kritikerna säger i sammanfattningarna. Då kan jag se dealbreakers.
Jag bryr mig inte om FPS och slowdowns. Men jag kan störa mig på tråkigt filler och grind material tex.

Medlem

Jag gillar också Metacritic. Fattar inte vad folk (och FZ?) gnäller för?

Visst, ska man gå efter user ratings så rasar det såklart. Men det gäller ju alla ställen. Så fort gamers är förbannade så bombas ju alla user reviews. Kolla bara på Steam. User ratings är hopplöst att moderera. Folk är dumma i huvudet helt enkelt 😅

Vill man få snabb överblick (eller grotta ner sig lite mer) över mer eller mindre seriösa spelsajter och dess betyg/recensioner så är ju Metacritic klockrent.

Det finns även en del rolig statistik där.

Redaktör
Skrivet av Vintersorg:

Jag gillar också Metacritic. Fattar inte vad folk (och FZ?) gnäller för?

Visst, ska man gå efter user ratings så rasar det såklart. Men det gäller ju alla ställen. Så fort gamers är förbannade så bombas ju alla user reviews. Kolla bara på Steam. User ratings är hopplöst att moderera. Folk är dumma i huvudet helt enkelt 😅

Vill man få snabb överblick (eller grotta ner sig lite mer) över mer eller mindre seriösa spelsajter och dess betyg/recensioner så är ju Metacritic klockrent.

Det finns även en del rolig statistik där.

Metacritic är bra om man använder siten "rätt", men den pajar betyg när de översätts.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Metacritic är bra om man använder siten "rätt", men den pajar betyg när de översätts.

Sent svar här. Jag förstår vad du menar. T.ex att 3/5 blir 60/100 (dock helt logiskt). Personligen så tycker jag att 5/5-systemet är för klent. 10/10-systemet tycker jag personligen är den bästa kompromissen. Om alla körde 10/10 eller 100/100 så hade ”problemet” varit löst. Men, vi tycker alla olika förstås. Det är ju viktigt att läsa själva recensionen också såklart!

Min högsta FZ-önskan är att FZ börjar med ett tiogradigt betygsystem. 100-gradigt är egentligen för ”svårt”. Men 10 fixar nog de flesta!

1
Skriv svar