Diablo IV – Allt inför helgens beta!

Medlem
Skrivet av whoo:

Vi köttade ner ashava vid 21 nu, måste haft rejäl tur med gruppen trots att det var en lvl 12 och en lvl 16 men ändå 4 minuter kvar på timern när det var klart.

Segt att folk inte läst på vad som gäller, helt meningslöst att ha icke lvl 20 där.

Tog också ner den vid 21
tror vi hade drygt 5 minuter kvar
många dog i början men började senare fattar hur man skulle göra
GG


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Har två fail på Ashava. Andra gången stod ett gäng och tittade på bara...
Ett sista försök nu klockan 00.00.

Gen
Medlem

Fantastiskt spel!

Dock levlar man lite väl fort.

Medlem

Failade igen vid 21 men det gick vägen nu vid midnatt Ändrade build till max DPS Bone necro istället för blood och hade tur att de flesta på teamet visste vad de gjorde.

Medlem

Tredje gången gillt nu vid 00:00 med nästan full grupp bestående av lvl 20 och 1 lvl 18 på world tier 1. Äntligen kände jag efter att haft sån otur att hamna med folk långt under lvl 20 de 2 andra försöken.

Betan flöt på väldigt bra på ps5 och jag längtar till juni.

Inaktiv

Tog ner Ashava kl 03.00, fjärde gången gillt. Gick som på räls med ca 5-6m tillgodo.
Skönt att ha det avklarat.

Gick trögt att hitta legendarys men nu inatt så har jag hittat 5 stycken så 7 totalt.

Medlem

Blev utslängd från servrarna efter nån minut under Ashava. Loggade in, ingen världsboss där. Drog till stan och reparerade och lallade runt lite och sen tillbaka. Bossen där igen med 5 min kvar!? Hann inte klart, verkade vara flera som blev utkastade, men tips om det är fler som ska försöka vid 12 är att tp till stan och tillbaka om ni blivit utkastade och Ashava inte är där när ni loggar in igen (och att det faktiskt GÅR att logga in igen)!

Medlem
Skrivet av Gen:

Fantastiskt spel!

Dock levlar man lite väl fort.

Ja det kan jag hålla med om. Folk var oroliga i de här kommentarsfälten tidigare när Blizzard sa att det kommer ta 150 timmar att köra 0 till 100. Är exp kurvan på det här sättet så kommer det ta en lite längre helg för de med tid. Det är lite väl snabbt i min smak.

Gen
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ja det kan jag hålla med om. Folk var oroliga i de här kommentarsfälten tidigare när Blizzard sa att det kommer ta 150 timmar att köra 0 till 100. Är exp kurvan på det här sättet så kommer det ta en lite längre helg för de med tid. Det är lite väl snabbt i min smak.

Ja, om nu level 50 är max så lär det inte ta många timmar att nå dit. Visst, det verkar ju finnas en drös dungeons och side quests men ändå...

Medlem
Skrivet av Gen:

Ja, om nu level 50 är max så lär det inte ta många timmar att nå dit. Visst, det verkar ju finnas en drös dungeons och side quests men ändå...

Level 100 är ju maxtak, men paragon börjar vid lvl 50.

Tog ner Ashava för en stund sen. Efter x antal försök på veteran så bytte jag till normal, ville mest bara ha mount trophyn Annars känns ju normalmode extremt lätt i övrigt content.

Medlem

Klarade också Ashava nu vid 12. Stängde genast av efter, nu vill jag bara vänta in stora releasen. Kan dock inte bestämma mig om klass till starten 😬

Medlem

Blev en lvl 20 necro och en lvl 20 sorcerer, båda fick ner ashava på första försöket… påbörjade även en rogue men kom bara till lvl 10 med den, nu får det vara nog

Tror jag kommer starta en sorcerer som första gubbe


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Gen
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Level 100 är ju maxtak, men paragon börjar vid lvl 50.

Tog ner Ashava för en stund sen. Efter x antal försök på veteran så bytte jag till normal, ville mest bara ha mount trophyn Annars känns ju normalmode extremt lätt i övrigt content.

Missade Ashava nu kl 15 och är borta 18 Synd på mount trophyn men vad ska man göra.

Angående något helt annat, vet man när man kan rida mounts och vad de kostar?
Sitter och funderar på om det är värt att köpa Deluxe eller inte.

Medlem
Skrivet av Gen:

Missade Ashava nu kl 15 och är borta 18 Synd på mount trophyn men vad ska man göra.

Angående något helt annat, vet man när man kan rida mounts och vad de kostar?
Sitter och funderar på om det är värt att köpa Deluxe eller inte.

Blizzard har sagt nåt om att man låser upp Mounts runt level 30. Gissningsvis under/efter Act 2.

Kostnad okänt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Gen:

Missade Ashava nu kl 15 och är borta 18 Synd på mount trophyn men vad ska man göra.

Angående något helt annat, vet man när man kan rida mounts och vad de kostar?
Sitter och funderar på om det är värt att köpa Deluxe eller inte.

i closed betan fick du en häst via quest så antar de är samma nu. fanns lite olika jästsr via drops, achievements och guld

Medlem
Skrivet av Gen:

Missade Ashava nu kl 15 och är borta 18 Synd på mount trophyn men vad ska man göra.

Angående något helt annat, vet man när man kan rida mounts och vad de kostar?
Sitter och funderar på om det är värt att köpa Deluxe eller inte.

De svarade på den frågan i senaste developer videon. Mount får man via ett quest vid lvl 30. Oklart om första mount kostar något. Men finns i vanlig ordning mängder av kosmetika runt mounts. När man låst upp mount första gången på en karaktär så är den account unlocked så alla nya karaktärer har mount redan från lvl 1 i princip.

Edit: Det gäller även andra saker så som stat bonusarna du får från lilith statues. De är också account unlocked så alla nya karaktärer får dem du hittat från lvl 1. Du kan fortfarande hitta statyerna med nya karaktärer men du får då bara Exp då du redan har statsen

Medlem
Skrivet av Aletheides:

De svarade på den frågan i senaste developer videon. Mount får man via ett quest vid lvl 30. Oklart om första mount kostar något. Men finns i vanlig ordning mängder av kosmetika runt mounts. När man låst upp mount första gången på en karaktär så är den account unlocked så alla nya karaktärer har mount redan från lvl 1 i princip.

Edit: Det gäller även andra saker så som stat bonusarna du får från lilith statues. De är också account unlocked så alla nya karaktärer får dem du hittat från lvl 1. Du kan fortfarande hitta statyerna med nya karaktärer men du får då bara Exp då du redan har statsen

Jag är inte helt säker, men tror även Lilith statue bonusarna följer med även när man startar i ny season.

Medlem

De hotfixade Necromancer minions så de kan ta lite mer stryk nu på slutet.

https://gamingbolt.com/diablo-4-server-slam-hotfix-addresses-...

Medlem

Tur jag testade här, detta var verkligen inget för mig. Spelat samtliga Diablo hittills, men effekterna på denna var lite over the top för mig. Necromancer med 2h svärd som blir en magisk lie som har en enorm area effect... känns inte som man spelar en necro direkt..


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av Meurik:

Blizzard har sagt nåt om att man låser upp Mounts runt level 30. Gissningsvis under/efter Act 2.

Kostnad okänt.

Skrivet av Patsy:

i closed betan fick du en häst via quest så antar de är samma nu. fanns lite olika jästsr via drops, achievements och guld

Skrivet av Aletheides:

De svarade på den frågan i senaste developer videon. Mount får man via ett quest vid lvl 30. Oklart om första mount kostar något. Men finns i vanlig ordning mängder av kosmetika runt mounts. När man låst upp mount första gången på en karaktär så är den account unlocked så alla nya karaktärer har mount redan från lvl 1 i princip.

Edit: Det gäller även andra saker så som stat bonusarna du får från lilith statues. De är också account unlocked så alla nya karaktärer får dem du hittat från lvl 1. Du kan fortfarande hitta statyerna med nya karaktärer men du får då bara Exp då du redan har statsen

Tack för svaren. Då är det väl bäst att avvakta. Verkar som att man kan köpa Deluxe uppgradering i efterhand om nöden kräver det.

Medlem

Tycker ändringarna sen förra betan är klockrena. Mycket roligare att spela nu.
Hade ett försök på mig att få ner Ashava för att få rewarden.
Vi tog ner henne med 1 sekund kvar på klockan
Jag dog minst femtioelva gånger.

Medlem

Testade barbaren på Veteran World Teir, det var ju inte helt lättspelat kan jag säga. En boss hade jag inte en jävla chans mot.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Håller med om att det känns som exakt samma. Det enda jag märkte var drop rates som var uppskruvade delux under betorna och nu på vanlig nivå. Det var skönt nu tycker jag då det faktiskt blev kul när man hittade lite bra gear.

Vet inte vad du snackar om, blev level 15 och hade 5 legendary items...
Det var väl vad jag hade i betan också... blev lite förvånad att det droppades så pass många nu.

Medlem
Skrivet av shelter:

Vet inte vad du snackar om, blev level 15 och hade 5 legendary items...
Det var väl vad jag hade i betan också... blev lite förvånad att det droppades så pass många nu.

"Vad jag snackar om" är: "Legendary drop rates have been reduced so they are now like the final release. In the previous beta tests the drop rate was higher."

Dvs drop rates i server slam är som det kommer vara i riktiga releasen. Under de tidigare betorna var det uppskruvat så man skulle hitta mycket mer och bättre loot

Det låter som att du hade lite tur kanske? Eller så har de items du hittade hög drop rate trots den minskade chansen. Exempelvis 1/2 till 1/4 är ju en halvering i drop rate, men ändå väldigt sannolikt att man hittar. Vissa legendaryt var ju 100% också när man får dem via story quest. Personligen hade jag legendarys på alla slots i förra betan men tror jag hade 3st nu i server slam.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

De hotfixade Necromancer minions så de kan ta lite mer stryk nu på slutet.

https://gamingbolt.com/diablo-4-server-slam-hotfix-addresses-...

Grymt! Var lite orolig när jag läste om nerfsen, det var min tänkta startklass vid release sen. Nu tror jag det får bli det ändå

phi
Medlem
Skrivet av Kalliban:

"Vad jag snackar om" är: "Legendary drop rates have been reduced so they are now like the final release. In the previous beta tests the drop rate was higher."

Dvs drop rates i server slam är som det kommer vara i riktiga releasen. Under de tidigare betorna var det uppskruvat så man skulle hitta mycket mer och bättre loot

Det låter som att du hade lite tur kanske? Eller så har de items du hittade hög drop rate trots den minskade chansen. Exempelvis 1/2 till 1/4 är ju en halvering i drop rate, men ändå väldigt sannolikt att man hittar. Vissa legendaryt var ju 100% också när man får dem via story quest. Personligen hade jag legendarys på alla slots i förra betan men tror jag hade 3st nu i server slam.

Sedan gick ju det ju faktiskt att farma Kor Dragan genom att bara loota corpses och chests för att fylla hela inventory med level +21 legendaries.

De hade missat eller struntat i att sänka drop raten på dessa under server slam-betan.

Medlem
Skrivet av phi:

Sedan gick ju det ju faktiskt att farma Kor Dragan genom att bara loota corpses och chests för att fylla hela inventory med level +21 legendaries.

De hade missat eller struntat i att sänka drop raten på dessa under server slam-betan.

Vet inte vad det du precis skrev betyder. Jag spelade inte så mycket att jag lärde mig sånt utan tar allt det där efter release

Medlem
Skrivet av Kalliban:

"Vad jag snackar om" är: "Legendary drop rates have been reduced so they are now like the final release. In the previous beta tests the drop rate was higher."

Mjo, men för min del blev jag förvånad, hade inte förväntat mig så pass många som jag fick under den lilla tid jag hann spela.
Vet att jag tänkte, har dom glömt att ändra drop raten?

Medlem
Skrivet av shelter:

Vet inte vad du snackar om, blev level 15 och hade 5 legendary items...
Det var väl vad jag hade i betan också... blev lite förvånad att det droppades så pass många nu.

Fick inte en enda. Men det är OK det också.
Det ska vara lite mer sällsynt som i Diablo II.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

123
Skriv svar