Godsworn är ett "klassiskt fantasy-RTS" med co-op-kampanj

Robot
Godsworn är ett "klassiskt fantasy-RTS" med co-op-kampanj
Medlem

I den till dags datum mörkaste tiden av all gaming så finns det ändå ljusglimtar i form av flera RTS på gång.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Allt lät bra tills "utvecklar sina hjältekaraktärer". Suck.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Coop kampanj lät trevligt. Såg mysigt ut oxå

Avstängd

RTS med Co-op?

I'm scaroused.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av conthox:

Allt lät bra tills "utvecklar sina hjältekaraktärer". Suck.

Vilket är det bästa av allt! Det är det som gör att Warlords Battlecry 3 är det bästa RTS:et i historien, Co-op och hjältar. Med oändligt höga nivåer dessutom.

Tänk om det ändå kunde göras en uppföljare på det. Men det här ser ut att vara fullt spelbart ändå.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vilket är det bästa av allt! Det är det som gör att Warlords Battlecry 3 är det bästa RTS:et i historien, Co-op och hjältar. Med oändligt höga nivåer dessutom.

Tänk om det ändå kunde göras en uppföljare på det. Men det här ser ut att vara fullt spelbart ändå.

Det är nog en vattendelare skulle jag tro. Varför jag aldrig lirade warcraft 3 i RTS-läget var främst för hjältarna. Däremot älskade jag allt annat som följde med warcraft 3 med moddar, hero defence mm vilket i sig inte var RTS.

Det var lite samma i star craft när man hade en specifik karaktär som var tvungen att överleva när man lirade kampanjen. De roliga delarna (för mig) var när man kunde lira spelen likt c&c och bara spotta ut de olika trupperna med olika sorters abillities som msn sedan anföll eller försvarade med. Smaken är som baken; delad 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vilket är det bästa av allt! Det är det som gör att Warlords Battlecry 3 är det bästa RTS:et i historien, Co-op och hjältar. Med oändligt höga nivåer dessutom.

Tänk om det ändå kunde göras en uppföljare på det. Men det här ser ut att vara fullt spelbart ändå.

Jag är helt klart redo för WLBC 4, spelade igenom WLBC3 i höstas under ett par, ganska många, luncher!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vilket är det bästa av allt! Det är det som gör att Warlords Battlecry 3 är det bästa RTS:et i historien, Co-op och hjältar. Med oändligt höga nivåer dessutom.

Tänk om det ändå kunde göras en uppföljare på det. Men det här ser ut att vara fullt spelbart ändå.

Som vbgbasse skriver ovan: spelarbasen är nog ganska så kluven om detta. Hjältarna och levelingen samt items var anledningen till att WC3 inte blev en hit för mig, mer än att jag körde igenom spelet för storyn (som var bra). Men spela MP gjorde jag inte mer än ett par timmar då jag inte alls fastnade för hjälte-konceptet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Som vbgbasse skriver ovan: spelarbasen är nog ganska så kluven om detta. Hjältarna och levelingen samt items var anledningen till att WC3 inte blev en hit för mig, mer än att jag körde igenom spelet för storyn (som var bra). Men spela MP gjorde jag inte mer än ett par timmar då jag inte alls fastnade för hjälte-konceptet.

Samma här, de där hjältarna gjorde att jag inte alls gillade wc3. Det flyttar verkligen fokus, det är lite av samma anledning till varför jag inte gillar homm4, att man har hjältar "i combat". Samtidigt gillar jag just Battlecry där man faktiskt har det, så det beror lite på spelet och typen av spel antar jag...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar