GTA V fortsätter sälja – når 180 miljoner

Robot
GTA V fortsätter sälja – når 180 miljoner

10 miljoner spel sålda senaste halvåret. Galet!

#gta-v, #gta-vi, #rockstar


ndr
Medlem

Gör man ett bra spel så säljer det bra, svårare än så är det inte.

Redaktör
Skrivet av ndr:

Gör man ett bra spel så säljer det bra, svårare än så är det inte.

Så är det (ibland). Samtidigt har GTA 5 sålt tre, fyra eller fem gånger bättre än många andra riktigt, riktigt bra spel (Witcher 3, Red Dead 2, förra Zelda, GTA 4, Skyrim...). 180 miljoner är helt galet, för att inte tala om 10 miljoner senaste halvåret.


signatur
Medlem

Månne det är pga. On-linestödet det säljer så bra? Tycker inte singleplayer var så bra i femman, fyran var bättre.

Medlem
Skrivet av ndr:

Gör man ett bra spel så säljer det bra, svårare än så är det inte.

Låter lite väl förenklat det där 😄 Det finns många bra spel som inte sålde bra. Från dag ett har GTA5 varit i en helt annan klass än de flesta andra både i produktionsvärde och marknadsföring. GTA5 RP är ju riktigt populärt nu dessutom.

Medlem

Beror nog mest på cash card som ger mer när man köper spelet än köper seperat.

Medlem

Ja och spelet är galet bra oxå, iaf Singleplayer delen, MP vet jag inget om då det inte fungerade för mig på min ps3a. Man kanske skulle ta o dubbeldippa och köpa igen, jag har det bara till Ps3 och någon gratisversion jag fått på Epic.

Medlem

Det är överskattat att nämna ålder som om det vore något negativt. Spelet hade lika gärna kunnat släppas idag nästan och det håller fortfarande upp. Om man har monster grafikkort så kan man lätt skruva upp grafiken rätt högt i GTA 5 så även det får jobba lite. Personligen drömmer jag inte om GTA 6 att det ska släppas snarast. Men kommer såklart spela det när det släpps om jag har någon enhet som kör det. Min dator lär nog inte klara det iaf.

Medlem

Kan inte vara många spel som sålt fler exemplar. Minecraft och vad mer?

Fragtjuv
Skrivet av Ribcage:

Kan inte vara många spel som sålt fler exemplar. Minecraft och vad mer?

Tetris enligt vissa källor!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Är det dags för mig att köpa nu kanske? Det är väl ett bra spel 😆

Medlem

Funderar på att köpa det till series x då jag bara har det till datorn..

Medlem

Väl förtjänt. Det är i särklass en av de bästa spelen som någonsin har gjorts. Kärleken och detaljerna som lades ner i det är bortom allt annat, tror många har missat dem tyvärr. Ta till exempel som att radiomottagning i bilen blir sämre när man åker upp i bergen/skogen och ifrån antenner eller att de spendera tre månader med att intervjua och prata med dömda gängmedlemmar i LA i fängelset för att säkerställa autentisk dialog, det är helt häpnadsväckande.

Med tanke på hur bra GTA V var, har mina förväntningar på GTA VI blivit helt overkliga. Särskilt när det ser ut att utspelas i mitt andra hem, Miami.

Avstängd

Det var inte längesen som Epic gav bort det. GTA 5 är bra men dags för GTA 6.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Inaktiv

Spelet är ju släppt på tre generationer av konsoler + PC så många har dubbel/trippeldippat.
Det är billigare att köpa spelet + megaladon (bundle) än att köpa megaladon separat. Det är ett smart sätt att bumpa försäljningen.
Nya generationer av unga spelare köper spelet.

Medlem

Undra hur många % av de 180 miljoner som spelat genom hela spelet?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Alla online spelare som är beroende av spelet och fuskar och blir bannade behöver ju nya konton!


signatur

I drank what?

Medlem

Jag får erkänna att jag är en av dom som köpt spelet nu i 2023. Köpte det första gången till PS3 när det släpptes och spelade igenom single-player-kampanjen. Har sedan inte rört spelet förrens detta år när jag köpte PS5-utgåvan. Spelade igenom kampanjen och 100%’ade (om trophyn ”Career Criminal” räknas som 100%) denna gång. Otroligt bra spel som också nu är ruskigt snyggt. Några lite väl onödigt våldsamma/osmakliga delar i kampanjen, det hade jag förträngt men samtidigt hade jag kul hela vägen.

Medlem

Jag är en del av problemet, har köpt till PS3, Xbox One och nu Xbox Series X Men nu sätter jag ned foten, nu köper jag det inte igen utan nu inväntar jag nästa del i serien! Och köper det bara en gång. Max två kanske. Hehe.

Medlem

Vet inte varför men har aldrig riktigt fastnat för någon av GTA-spelen. Hämtade dock hem det från Epic store när det var gratis men förmodar att det inte räknas som ett köp?

Medlem

Jag står för 3 av dessa exemplar. Till PS3, PS4 samt PC. Fantastiskt spel, men lär inte lira om det en fjärde gång.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Vet inte varför men har aldrig riktigt fastnat för någon av GTA-spelen. Hämtade dock hem det från Epic store när det var gratis men förmodar att det inte räknas som ett köp?

Förstår det storyn kan vara rätt tråkig. Kriminell HBO liknande intrig i alla spel typ bara. Förutom 5an då där är det mer urflippat.

Medlem

Goddam


signatur

subterranean homesick alien

GTAV funkar bra på dator, men RDR2 är en katastrof på PC, undvik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Vet inte varför men har aldrig riktigt fastnat för någon av GTA-spelen. Hämtade dock hem det från Epic store när det var gratis men förmodar att det inte räknas som ett köp?

Det lär det nog göra. Tror inte Rockstar bestämde sig för att plötsligt ge bort det gratis, utan Epic har öppnat plånboken i stället för spelarna.

1
Skriv svar