Total War: Pharaoh avtäckt!

Robot
Total War: Pharaoh avtäckt!

Forntida Egypten väntar – release redan i oktober.

#total-war-pharaoh


Medlem

Spännande! Kan helt klart vara intressant!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Kan ju bli bra även om jag hellre hade sett ett nytt Medievil!

Favoriten i WH3 är ju Tomb Kings, så om det här håller samma stämning eller bättre så blir det nog en träff.

Medlem

Äntligen något mer bekant än skräpet Warhammer

Medlem
Skrivet av totte1015:

Äntligen något mer bekant än skräpet Warhammer

Vart kan man nedrösta ett inlägg!?

Medlem

Mer intressant än Three kingdoms men känns som ett Saga spel. Det är ett tillräckligt begränsad era för det och det känns inte tillräckligt varierat jämfört med Rome osv. Synd att de verkar börja hålla på med massa cosmetics också.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Äntligen något mer bekant än skräpet Warhammer

Håller med. Och kul att det blir något nytt istället för rome 3 eller empire 2.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Äntligen något mer bekant än skräpet Warhammer

Otroligt tråkig kommentar.

Medlem

Kul med fler Total war spel!

Medlem

Vilken besvikelse, var är Empire, ho ho ?

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Mer intressant än Three kingdoms men känns som ett Saga spel. Det är ett tillräckligt begränsad era för det och det känns inte tillräckligt varierat jämfört med Rome osv. Synd att de verkar börja hålla på med massa cosmetics också.

Håller med. Är det bara detta de har jobbat på så länge? Känns som en för liten skala för att vara ett fullfjädrat TW spel med bara Egypten, borde vara en "Saga"? Orolig om hur variationen på factions och units kommer vara också..

Annars är ju forna Egypten en riktigt intressant era tycker jag!

Medlem
Skrivet av Tulley:

Otroligt tråkig kommentar.

Och?

Otroligt onödig kommentar jag kan ju kontra med då
Äh, så löjligt folk det finns.

Jag tycker Warhammer är extremt löjligt, så när jag äntligen ser att Total War återgår till realistiska strider och miljöer, så piper ni för att jag har en åsikt?

Medlem

Kul att dom gör något annat än Warhammer. Men trist att dom valde egypten. Hade hellre sett ett nytt medieval. Men men, man kommer ju testa det ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sand, sand, grus och stoft vilket jävla land - det är ju öken!

Avstängd
Skrivet av totte1015:

Äntligen något mer bekant än skräpet Warhammer

Håller med. Warhammer är så sjukt lame och boring.

CFW
Medlem

Nooooo, snacka om att tappa bollen fullständigt, grym besvikelse. Mer europeisk fokus, helst Victoria eller Empire 2 men Medieval 3 hade också gått ner.

Ett hårt slag idag, sorgens dag.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Äntligen något mer bekant än skräpet Warhammer

Skrivet av totte1015:

Och?

Otroligt onödig kommentar jag kan ju kontra med då
Äh, så löjligt folk det finns.

Jag tycker Warhammer är extremt löjligt, så när jag äntligen ser att Total War återgår till realistiska strider och miljöer, så piper ni för att jag har en åsikt?

FYI så har de aldrig slutat jobba på historiska titlar i och med TW Warhammer. De har släppt tre (3) sedan TWWH 1, och det är olika teams som jobbar på olika spel. Så din åsikt om Warhammer känns felplacerad och onödig.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

FYI så har de aldrig slutat jobba på historiska titlar i och med TW Warhammer. De har släppt tre (3) sedan TWWH 1, och det är olika teams som jobbar på olika spel. Så din åsikt om Warhammer känns felplacerad och onödig.

kbry

Warhammer är trams.

Medlem

Kul att det kommer något annat än Warhammer, har hunnit tröttna på det. Men hade hellre sett något mer storslaget! Typ Medieval.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag gillar lite hur dom tänker, ska vi ta en super nischad tid av historien där källläget är katastrofalt ELLER gör vi ett Total war över när världen på riktigt bedrev totalt krig fast med svärd å häst dvs mongoler?

Vi kör med faraorer?

Vilket otroligt slöseri med tid och resurser.

Skrivet av Halvars90:

Vart kan man nedrösta ett inlägg!?

Man gör det i sitt eget huvud, sedan går man vidare med sitt liv


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte spelat nåt av Warhammerspelen. Total War ska vara historiskt.

Medlem

Kan nog bli intressant. Jag gillar både historiskt total war och warhammer. Men är så glad att de inte försökte med nån konstig mix mellan historiskt och fantasi igen!

Medlem

När får vi Total War: The Great War ???

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har inte spelat nåt av Warhammerspelen. Total War ska vara historiskt.

Finns jätte mycket historia och lore i Warhammer. Funnits hur länge som helst nu 😝

Skrivet av Mikael Berg:

Sand, sand, grus och stoft vilket jävla land - det är ju öken!

Nämen Neffre titta, så pyramidal byggnadskonsten är här vid Nilens dal!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har inte spelat nåt av Warhammerspelen. Total War ska vara historiskt.

Du har alltså missat den stora glädjen i livet...
Att se en armé bestående av dvärgar elda, hamra, klyva och skjuta ihjäl allt som står i deras väg.

Slay anything without a beard!

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Jag gillar lite hur dom tänker, ska vi ta en super nischad tid av historien där källläget är katastrofalt ELLER gör vi ett Total war över när världen på riktigt bedrev totalt krig fast med svärd å häst dvs mongoler?

Vi kör med faraorer?

Vilket otroligt slöseri med tid och resurser.

Har funderat på att det borde komma ett nytt Total War, med tanke på att de har så pass många studios vad det verkar. Men så här på förhand kittlar inte det här riktigt. Troy gjorde inte det heller, fått den via Epic, dock så har jag inte bemödat mig med det spelet såsom alla andra av Epics gratisspel...

Det är väl kul att de provar lite olika saker men en del titlar är lite för nischade, gillar man inte den tidseran så är det svårt. Och det här är lite för tidigt i mitt tycke.

Skrivet av Zidious G:

Har inte spelat nåt av Warhammerspelen. Total War ska vara historiskt.

Så var också min tanke förut. Sen så fick jag första Warhammer på Humble Bundle (var ute efter något annat spel primärt), tänkte att det skadar inte att testa i alla fall, körde Empire för att de är ju de som påminner mest om de historiska titlarna.
Tro du inte fan att jag blev positivt överraskad?! Jag gillar kanske inte alla fraktioner i de spelen men någorlunda roligt har man haft likväl.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av markusas:

Du har alltså missat den stora glädjen i livet...
Att se en armé bestående av dvärgar elda, hamra, klyva och skjuta ihjäl allt som står i deras väg.

Slay anything without a beard!

Har inget emot Warhammer per se. Har 1200 timmar i Vermintide 2 bland annat och loren är bra men just Total War(hammer) har aldrig lockat. Men kanske en dag

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Sand, sand, grus och stoft vilket jävla land - det är ju öken!

Jag tänkte, hur många dromedarer ska det här hålla på, jag börjar nämligen lite konstigt må. Jag såg några märkliga figurer på ett krön, be-du-in, sista bön. Det var öken!

Jäkla vismästare han var ändå😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

12
Skriv svar