Diablo IV:s tredje lanseringstrailer är live action

Robot
Diablo IV:s tredje lanseringstrailer är live action

Sanctuarys invånare vädjar om din hjälp.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem
Medlem

måste varit en av de dåligaste live-action trailersna för ett stort spel hittils, kunde inte sluta garva efter barbarian drog ett soy face och skrek aughh.

Inaktiv

Nja, alltså det där var inget vidare.

Medlem

Den var ju riktigt bra för att vara en speltrailer tycker jag! Hade rysningar på slutet! Bra jobbat!

Medlem

Kanske är jag som har ändrats med tiden, men kan inte titta på det där utan att få känslan av att allt är fake. I en film osv så kan jag leva mig in i världen, men när det är live action på den här lilla skalan så får jag en bild i huvudet av scenen, kameran, personalen som står bakom kameran osv, och så ser jag inte en kvinna som sitter ned och frågar efter hjälp gråtandes nå mer, nu ser jag en skådespelerska som var anställd för dagen som försöker lite för mycket.

Medlem

Fan vad de sabbar sina trailers, när spelet i sig ser så jäkla häftigt ut.
Dels denna live action trailer men deras musikval har också varit under all kritik i deras andra trailers.

Medlem

69 dollar kostar spelet, såatteeeee det blir att avvakta.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

69 dollar kostar spelet, såatteeeee det blir att avvakta.

Borde naturligtvis kostat 66,6 dollar.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Borde naturligtvis kostat 66,6 dollar.

Haha de borde ju tagit den chansen. Det är ju ändå bara några dollars skillnad.

Medlem

Rolig trailer!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

69 dollar kostar spelet, såatteeeee det blir att avvakta.

Samma här.

Skulle aldrig köpa ett spel som passerar 599 svenska kronor.

Blir att vänta på en fin rea och när spelet har patchat till sig om några månader.

Medlem

Kul med trailers så klart, men den där var lite väl lame.
Inte länge kvar, ska bli spännande om det blir ett besvikelse eller ej

Medlem

Detta blir min absolut sista chans jag ger Blizzard. Men jag är 99% säker på att spelet inte är så speciellt bra och de kommer garanterat sabba något i längden.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Samma här.

Skulle aldrig köpa ett spel som passerar 599 svenska kronor.

Blir att vänta på en fin rea och när spelet har patchat till sig om några månader.

Vad baserar du just 599 på? Vi har haft en galen inflation under några år. 599 idag motsvarar 500 för bara 4 år sedan enligt SCB, skulle du aldrig köpt ett spel för över 500 år 2018 heller? Eller 400 år 2001? Om du har 599 som någon fast gräns oavsett inflationen så kommer du få färre och färre spel du kan köpa nya.

Medlem

Man märker att Blizzard satsar allt krut på Diablo IV nu, med deras dev diaries, regelbundna live streams, beta test och server slam samt alla trailers de släppt.
Är så äckligt taggad. Mest välspenderade 1000 :- ever.

Medlem
Skrivet av Piigge:

måste varit en av de dåligaste live-action trailersna för ett stort spel hittils, kunde inte sluta garva efter barbarian drog ett soy face och skrek aughh.

*sämsta.

Medlem

Helt ok trailer! Snart drar jag åt helvete!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad baserar du just 599 på? Vi har haft en galen inflation under några år. 599 idag motsvarar 500 för bara 4 år sedan enligt SCB, skulle du aldrig köpt ett spel för över 500 år 2018 heller? Eller 400 år 2001? Om du har 599 som någon fast gräns oavsett inflationen så kommer du få färre och färre spel du kan köpa nya.

Helt enkelt att du får mindre spel för pengarna. Alltid detta urusla argument "inflationen" utan att titta på vad du faktiskt får för pengarna..

Medlem

Bra trailer.

Spelar det på game pass sen.

Medlem

Bara en vecka kvar! Pepp!!

Medlem
Skrivet av Keneay:

Helt enkelt att du får mindre spel för pengarna. Alltid detta urusla argument "inflationen" utan att titta på vad du faktiskt får för pengarna..

Alright, då förstår jag iaf vad du menar. Du anser alltså att man får max två tredjedelar så mycket spel idag som år 2001 och vill därför inte betala mer än två tredjedelar av priset.

Personligen tycker jag att Diablo 4 verkar vara minst lika mycket spel som alla spel jag kan komma på som släpptes 2001 (exempelvis Diablo 2 år 2000) så jag har absolut inga problem att betala motsvarande peng även idag. Diablo 2 kostade 600 när det släpptes 2000, vilket motsvarar 920 idag enligt SCB. Nu precis som då står jag och längtar efter släppet

Medlem
Skrivet av Keneay:

Helt enkelt att du får mindre spel för pengarna. Alltid detta urusla argument "inflationen" utan att titta på vad du faktiskt får för pengarna..

Fast här får du ju tusentals timmar gameplay om du så vill genom att nöta, maxa alla karaktärer, gå efter bästa möjliga loot osv. Kan fatta om du inte hade velat betala över 599 kr för ett single player spel som tar slut efter 20 timmar dock

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast här får du ju tusentals timmar gameplay om du så vill genom att nöta, maxa alla karaktärer, gå efter bästa möjliga loot osv. Kan fatta om du inte hade velat betala över 599 kr för ett single player spel som tar slut efter 20 timmar dock

Exakt. Diablo 3 är bland de mest prisvärda spelen jag köpt.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Alright, då förstår jag iaf vad du menar. Du anser alltså att man får max två tredjedelar så mycket spel idag som år 2001 och vill därför inte betala mer än två tredjedelar av priset.

Personligen tycker jag att Diablo 4 verkar vara minst lika mycket spel som alla spel jag kan komma på som släpptes 2001 (exempelvis Diablo 2 år 2000) så jag har absolut inga problem att betala motsvarande peng även idag. Diablo 2 kostade 600 när det släpptes 2000, vilket motsvarar 920 idag enligt SCB. Nu precis som då står jag och längtar efter släppet

Okej så du kommer ha samma inställning när de inför pay-to-win i Diablo precis som nyligen gjorts i WoW classic?

Saken är den att du knappt får 1/3 del av ett helt spel idag, resten får du betala extra för så du kan ta del av resterande 2/3 delar, för att inte tala om att de vill att man nu ska betala för att slippa spela spelet och gör saker sämre/tråkigare med flit för att få mer pengar.

Sålänge personer som du blundar för detta så kommer det fortsätta och bara blir värre. F.Ö kostar Diablo 100 dollar om du vill ha deras så kallade "fulla upplevelse" så det är alltså ändå dyrare än Diablo 2 med inräknad inflation.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast här får du ju tusentals timmar gameplay om du så vill genom att nöta, maxa alla karaktärer, gå efter bästa möjliga loot osv. Kan fatta om du inte hade velat betala över 599 kr för ett single player spel som tar slut efter 20 timmar dock

Spelet är ju gjort för att inte riktigt ha något slut så man kan fortsätta i all oändlighet, med ditt tankesätt är jag förvånad att du inte bara spelar pacman, Tetris eller pong fortfarande. Spelen har ju i princip betalt sig själva flera gånger om genom alla 100.000 tals timmar du kunnat förbättra din score.

Det är ju faktiskt så att man betalar för underhållningen och för vissa är det helt klart värt priset, det säger jag inget om. Det jag menar är att du får inte allt som spelet erbjuder genom att "bara" betala ingångspriset på 599kr som du fick förr innan alla olika versioner, season passes, day-one DLCs, lootboxes osv.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Spelet är ju gjort för att inte riktigt ha något slut så man kan fortsätta i all oändlighet, med ditt tankesätt är jag förvånad att du inte bara spelar pacman, Tetris eller pong fortfarande. Spelen har ju i princip betalt sig själva flera gånger om genom alla 100.000 tals timmar du kunnat förbättra din score.

Det är ju faktiskt så att man betalar för underhållningen och för vissa är det helt klart värt priset, det säger jag inget om. Det jag menar är att du får inte allt som spelet erbjuder genom att "bara" betala ingångspriset på 599kr som du fick förr innan alla olika versioner, season passes, day-one DLCs, lootboxes osv.

Precis, bästa typen av spel om vi pratar värde för pengarna under förutsättningen att man tycker det är kul. Nej fast så är det nästan med alla spel idag, inget att lipa över, strunta i att köpa season pass osv då

Medlem
Skrivet av DieZe:

Precis, bästa typen av spel om vi pratar värde för pengarna under förutsättningen att man tycker det är kul. Nej fast så är det nästan med alla spel idag, inget att lipa över, strunta i att köpa season pass osv då

Håller med dig helt och hållet. Det viktiga är att man tycker det är kul och röstar med plånboken när man tycker något inte uppfyller krav och/eller förväntningar och där brukar många inklusive jag själv räkna med season passes etc. och vänta på en komplett version där det inte är ovanligt att priset är samma som den första delen men att man får allt material inkluderat.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Håller med dig helt och hållet. Det viktiga är att man tycker det är kul och röstar med plånboken när man tycker något inte uppfyller krav och/eller förväntningar och där brukar många inklusive jag själv räkna med season passes etc. och vänta på en komplett version där det inte är ovanligt att priset är samma som den första delen men att man får allt material inkluderat.

Fast att vänta x antal månader innan man köper ett live service spel resulterar nästan alltid i att man missar hypen, all initial theory crafting, snack med polare om spelet, unika events, cosmetics som kanske endast droppar en viss period osv. Jag kan förstå det för vissa typer av spel men för ett mmo light? Lite som att käka paradis men låta någon äta några av de bästa bitarna först

Medlem
Skrivet av Keneay:

Okej så du kommer ha samma inställning när de inför pay-to-win i Diablo precis som nyligen gjorts i WoW classic?

Nej, varför skulle jag det? Nu säger du påhittade saker som att det är sanning. OM de inför pay-to-win i Diablo 4 så kommer jag absolut att klaga, men jag tänker inte utgå från att de gör nånting de uttryckligen sagt tusen gånger att de inte ska göra.

Skrivet av Keneay:

Saken är den att du knappt får 1/3 del av ett helt spel idag, resten får du betala extra för så du kan ta del av resterande 2/3 delar, för att inte tala om att de vill att man nu ska betala för att slippa spela spelet och gör saker sämre/tråkigare med flit för att få mer pengar.

Jag håller inte med alls.

Skrivet av Keneay:

Sålänge personer som du blundar för detta så kommer det fortsätta och bara blir värre. F.Ö kostar Diablo 100 dollar om du vill ha deras så kallade "fulla upplevelse" så det är alltså ändå dyrare än Diablo 2 med inräknad inflation.

Vet inte vad du menar med "fulla upplevelse", men delux-varianten ger lite extra kosmetika och tjuvstart nu vid release. Det är exakt samma upplevelse när man väl spelar även om man köper den vanliga releasen.

12
Skriv svar