Netflix-Witchers team fick möjlighet att lägga ner serien efter Cavills avhopp

Robot
Netflix-Witchers team fick möjlighet att lägga ner serien efter Cavills avhopp

Men det finns fler Witcher-sagor att berätta.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Tyckte att witcher serien var bra tills jag läste böckerna. Säsong 1 var bra och höll sig väldigt nära första 2 böckerna.

Säsong 2 är en ren och skär skam! De karaktärmördar Yennefer och nästan inget av det som händer i serien händer i böckerna. De hittar på och ändrar på saker så mycket att det går knappt att känna igen. Är inte intresserad av tredje säsongen efter jag läst böckerna, inte ens henry cavill kan få mig att se den.

Medlem

Let it be.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Säsong ett var bra, 7/10. Säsong två var svagare, 6/10. Henry Cavill är inte behållningen för mig, så att han byts ut gör mig inget. Ska bli intressant att se säsong tre och Cavills avslut.

Geeks Gaming

Ska bli intressant att se vad Hemsworth gör med rollen men ja, jag tror säsong 3 blir sista för min del

Ingen The Witcher-fan kommer följa det här, det är en travesti.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så de hånar källmaterialet och förolämpar det. Sedan säger de "Men neeeejjjjeee!! Mer!!!"

Jävla hycklare, dra åt helvete. Kommer kolla sista säsongen sen kan de köra upp serien där solen inte skiner.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag som varken spelat spelen eller läst böckerna bryr mig inte bara dom gör storyn bra. Men jag tror nog att det kommer kännas väldigt skumt att byta ut huvudskådisen så jag hade nog hellre önskat att de avslutade serien.
Det känns inte som att serien kommer att lyfta. Jag gissar att säsong 4 kommer att vara den sista.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Cavill är ju det enda med serien som varit bra hittills så säsong 3 blir det sista jag ser iallafall...

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Tyckte att witcher serien var bra tills jag läste böckerna. Säsong 1 var bra och höll sig väldigt nära första 2 böckerna.

Säsong 2 är en ren och skär skam! De karaktärmördar Yennefer och nästan inget av det som händer i serien händer i böckerna. De hittar på och ändrar på saker så mycket att det går knappt att känna igen. Är inte intresserad av tredje säsongen efter jag läst böckerna, inte ens henry cavill kan få mig att se den.

Håller helt med. Men jag läste böckerna först så orkade inte ens titta klart på säsong 2, den gav mig huvudvärk.

Tänk om de bara hade kunnat hålla sig på nivån som säsong 1 låg på, det hade ändå varit dugligt. Särskilt de lite mer mellow avsnitten var bra.

Medlem

Jag älskar spelen och gav serien en chans. Cavill var helt okej men tyckte serien i övrigt var rätt och slätt dålig och kommer följaktligen inte titta på kommande säsong heller.

Medlem

för min del var allt so far 6/10, Cavill kör en hard-carry dock utan honom så hade det varit 3/10.

Hade velat se en Xena the warrior princess eller Hercules stil show, där Witchern löser ett "monster of the week" problem. pumpa ut dom som dom gjorde i stargate osv, behöver inte en narrativ röd tråd igenom en eller flera säsonger, ge mig coola och intressanta moraliska problem och nya väsen att döda/rädda varje vecka, vill se Witcher yrket varje avsnitt.

man kan göra 100+ avsnitt av "witcher shows up in town, all is not as it seems, he is hired to deal with a beast + plottwist"
Bara släng in lite witcher liknande grejer som att man behöver brygga nån potion osv, samt ett moraliskt dilemma ibland, fixat.

Börjar kanske bli gammal nu, men ledsnar lite på nuvarande tv-serie modellen av att allt ska vara en 12+ timmar story upphackad, vill ha tillbaka gamla Star Trek TNG stilen där varje avsnitt expanderar på karaktärer osv fast är self-contained. tycker det ger mer utrymme för skrivarna att komma på intressanta saker varje avsnitt då dom inte måste hålla på kontinuerlighet så mycket. man kan hoppa in i nästan varje TNG avsnitt och förstå vad som sker hela vägen igenom.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Hade velat se en Xena the warrior princess eller Hercules stil show, där Witchern löser ett "monster of the week" problem. pumpa ut dom som dom gjorde i stargate osv, behöver inte en narrativ röd tråd igenom en eller flera säsonger, ge mig coola och intressanta moraliska problem och nya väsen att döda/rädda varje vecka, vill se Witcher yrket varje avsnitt.

man kan göra 100+ avsnitt av "witcher shows up in town, all is not as it seems, he is hired to deal with a beast + plottwist"
Bara släng in lite witcher liknande grejer som att man behöver brygga nån potion osv, samt ett moraliskt dilemma ibland, fixat.

Börjar kanske bli gammal nu, men ledsnar lite på nuvarande tv-serie modellen av att allt ska vara en 12+ timmar story upphackad, vill ha tillbaka gamla Star Trek TNG stilen där varje avsnitt expanderar på karaktärer osv fast är self-contained. tycker det ger mer utrymme för skrivarna att komma på intressanta saker varje avsnitt då dom inte måste hålla på kontinuerlighet så mycket. man kan hoppa in i nästan varje TNG avsnitt och förstå vad som sker hela vägen igenom.

Jag håller med om detta så sjukt mycket.

Medlem
Skrivet av Piigge:

för min del var allt so far 6/10, Cavill kör en hard-carry dock utan honom så hade det varit 3/10.

Hade velat se en Xena the warrior princess eller Hercules stil show, där Witchern löser ett "monster of the week" problem. pumpa ut dom som dom gjorde i stargate osv, behöver inte en narrativ röd tråd igenom en eller flera säsonger, ge mig coola och intressanta moraliska problem och nya väsen att döda/rädda varje vecka, vill se Witcher yrket varje avsnitt.

man kan göra 100+ avsnitt av "witcher shows up in town, all is not as it seems, he is hired to deal with a beast + plottwist"
Bara släng in lite witcher liknande grejer som att man behöver brygga nån potion osv, samt ett moraliskt dilemma ibland, fixat.

Börjar kanske bli gammal nu, men ledsnar lite på nuvarande tv-serie modellen av att allt ska vara en 12+ timmar story upphackad, vill ha tillbaka gamla Star Trek TNG stilen där varje avsnitt expanderar på karaktärer osv fast är self-contained. tycker det ger mer utrymme för skrivarna att komma på intressanta saker varje avsnitt då dom inte måste hålla på kontinuerlighet så mycket. man kan hoppa in i nästan varje TNG avsnitt och förstå vad som sker hela vägen igenom.

The Witcher är som klippt och skuret för det här upplägget. Visst finns det storslagna berättelser om maktspel och nationer som krigar, men merparten av en Witchers liv (och även Geralts) är "monster of the week". Jag förstår att dom ville få in Ciri snabbt så Geralt har nån att spela mot. I böckerna går han mycket runt och grubblar och tänker vilket inte riktigt funkar i en TV-serie. Men skit i Destiny storyn tills vidare. Bara ha Geralt och Ciri som tillsammans åker runt och är Witchers. Geralt lär upp Ciri och samtidigt lär han upp tittaren vad fan en Witcher gör. Hatad och misstänkliggjord av alla, ta ett underbetalt uppdrag, knappt klara det med livhanken i behåll, bli lurad på betalningen och utjagad ur byn av en mob. Rinse and repeat

Medlem

Sa upp netflix, kommer pirata säsong 3 av ren aktivism. Vägrar betala (känns som man godkänner alla dumma ideer dessa "författare" får för sig) för att se detta karaktärsmord som jag ändå på något sätt tycker om, endast pga. att källmaterialet är outstanding.

Medlem

Riktigt bra serie, kommer titta oavsett vem som spelar huvudrollen, även om man föredragit att Cavill stannat kvar.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Redaktör
Ponny

Jag tyckte första säsongen var okej, inte mer. Och efter att ha hört, tja, allt om säsong två har det aldrig blivit att jag kikat på den. Nu när Cavill lämnar skutan blir man inte mer sugen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Netflix är riktigt dåliga på serier tycker jag över lag. Jag har blivit missnöjd många gånger av avbrutna serier gång på gång. Och sen är det tydligen så att Netflix aldrig vill göra mer än 3 säsonger av något på grund av att dom tycker att det blir för dyrt efter det. Jag kan inte minnas en ny serie nu som har fler än 3 säsonger just nu. Och många serier jag har följt har bara avbrutits utan slut mm.

Medlem

Med Lauren Schmidt Hissrich meritlista som facit hur kunde hon ens få den positionen hon har idag?

Medlem

Jag kollade igenom Säsong 1 på ett par dagar och jag älskade det (även om de gick bort ifrån källmaterialet ofta och att Nilefgard rustning såg skitdumma ut) medan med säsong 2, såg jag aldrig klar. Min hjärna visste att något var fel och att det var inte Witcher jag såg.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar