Inget fysiskt Alan Wake 2, THQ Nordic tycker Remedy ska tänka om

Robot
Inget fysiskt Alan Wake 2, THQ Nordic tycker Remedy ska tänka om

Och står till förfogande.

#alan-wake-ii


Medlem

Bevara fysiskt spelande. Gracias..

Jag är en collector o samlar på spel, film o musik. Helst i fysiska exemplar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

CTI
Medlem

Ja tack, jag och min Ps5:a vill ha en fysisk utgåva.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Helt rätt av Remedy. Fysisk media måste försvinna.

Medlem

Nej det behövs inte mer plast än vad som redan finns idag, så det vore grymt om fler hakade på detta.

Medlem

Förbättra konsumenträttigheterna så kan vi snacka om att överge fysisk media. Inte en dag tidigare.

Medlem
Skrivet av vamp:

Helt rätt av Remedy. Fysisk media måste försvinna.

Varför ska man tvinga in folk i det digitala ? tycker det är fel väg. Ingen tvingar dig köpa fysisk eller inte man ska ha det valet tycker jag inte bli påtvingad ett alternativ bara..

Medlem

Om fysiskt är för dyrt får de väl höja priset på fysiskt så de får samma peng oavsett. Känns sjukt att fysiskt ofta är billigare än digitalt, borde ju verkligen vara tvärtom.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Förbättra konsumenträttigheterna så kan vi snacka om att överge fysisk media. Inte en dag tidigare.

Nej, det ska aldrig bort. Aldrig någonsin.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av vamp:

Helt rätt av Remedy. Fysisk media måste försvinna.

Ingen tvingar dig att köpa spel på skiva.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Nej, man kan kanske inte sälja vidare, men prislappen blir mindre direkt. Sedan är det inte som att spelen blir billigare. Väntar man ett litet tag är de ofta under halva priset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer vampire the masquerade 2 släppas fysiskt? Kanske inte är thq nordic.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Förbättra konsumenträttigheterna så kan vi snacka om att överge fysisk media. Inte en dag tidigare.

Likt kontanterna bör det aldrig överges oavsett, åtminstone inte om man vill kunna behålla någon form av ägande och makt.

Medlem
Skrivet av vamp:

Helt rätt av Remedy. Fysisk media måste försvinna.

Och när spelet du är ute efter och köpa inte längre går att köpa digital men fysiskkopia finns och köpa via andra som säljer.

Fysiskt bär fördelar.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Köper ej om det inte kommer fysiskt. Ett så-pass stort företag borde ha musklerna för att kunna släppa det fysiskt, väljer man då att inte göra det så kommer iaf jag rösta med plånboken.

Medlem

Tycker det är sorgligt hur vi sakta går mot ett helt digitalt samhälle spel musik film osv osv

Medlem
Skrivet av vamp:

Helt rätt av Remedy. Fysisk media måste försvinna.

I så fall bör de låta oss börja köpa och sälja icke fysiska licenser till spelen begagnat, det är anledningen till att jag köper många spel på minneskort/skiva.

Testpilot

Finns ingen poäng med fysisk media längre.
Ta detta från en JRPG-samlar med hyllvis av fysiska utgåvor som effektivt samlar damm.

Det krävs ändå stora "patcher" för att få ned det kompletta spelet, att 13 GB av 80 GB+ ligger på skivan gör varken till eller från, utan det blir som redan nämnts ren och skär e-waste.

Ska det säljas "fysisk kopia" räcker det med fodralet och en bit papper med koden på idag,. Och det kan gott säljas till en premie för just samlare i sådana fall.

Sedan går det att diskutera licenser, ägande och begagnatmarknaden.. men ärligt talat är det igen inte speciellt intressant då man inte har tillgång till hela spelet. Den dagen Sony eller Microsoft bestämmer att konsolen i fråga inte längre har relevans är även spelen på skiva dömda att dö ut (så länge inte hela spelet rymts på skivan).


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Förbättra konsumenträttigheterna så kan vi snacka om att överge fysisk media. Inte en dag tidigare.

Jag håller med i detta. Jag köper förvisso digitalt i så bred utsträckning som jag kan men tycker både det ena och det andra kunde bli bättre med digitala kopior, pris och äganderätt bl.a.

Medlem

Om man är samlare så förstår jag att fysiskt är det man väljer. Det finns en tjusning med att ha något fysiskt så att man kan röra vid det! Men är man ok med digitalt så är det helt ok det med......tycker inte man behöver grubbla över det. Låt Nordic släppa Alan Wake 2 fysiskt...kör på!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Alan Wake II passar i min bokhylla. Ett av få spel jag vill ha fysisk utgåva av.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Och när spelet du är ute efter och köpa inte längre går att köpa digital men fysiskkopia finns och köpa via andra som säljer.

Fysiskt bär fördelar.

Klart det finns fördelar. Men nackdelarna är betydligt större. Att skapa miljontals plastbitar som sedan fraktas över hela jorden med fartyg, flygplan, tåg och flera bilresor är helt absurt när produkten redan finns tillgänglig hemma hos folk över hela världen.

Jag har inte brist på spel att spela. Jag har för många och det gäller de flesta människor. Sen är det klart. Om jag bara ska se till mitt egna intresse, då finns det fördelar. Men det hoppas jag också mänskligheten slutar med i stort.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Finns ingen poäng med fysisk media längre.
Ta detta från en JRPG-samlar med hyllvis av fysiska utgåvor som effektivt samlar damm.

Det krävs ändå stora "patcher" för att få ned det kompletta spelet, att 13 GB av 80 GB+ ligger på skivan gör varken till eller från, utan det blir som redan nämnts ren och skär e-waste.

Ska det säljas "fysisk kopia" räcker det med fodralet och en bit papper med koden på idag,. Och det kan gott säljas till en premie för just samlare i sådana fall.

Sedan går det att diskutera licenser, ägande och begagnatmarknaden.. men ärligt talat är det igen inte speciellt intressant då man inte har tillgång till hela spelet. Den dagen Sony eller Microsoft bestämmer att konsolen i fråga inte längre har relevans är även spelen på skiva dömda att dö ut (så länge inte hela spelet rymts på skivan).

Ja, fysiskt är trevligt när hela spelet faktiskt finns på skivan och inte en liten bråkdel.. Det finns ju 100gb bluray så det borde ju gå att fixa till i collector edtions i alla fall.

Medlem

Släpp fysiskt annars väntar jag o spela det här tills det hamnar i reabingen.
Betalar inte fullpris för att få en kopia på en fil som ligger på en server.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av vamp:

Helt rätt av Remedy. Fysisk media måste försvinna.

Så att förläggaren kan dra tillbaka spelen från marknaden när de vill, så att de aldrig mer går att spela?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Så att förläggaren kan dra tillbaka spelen från marknaden när de vill, så att de aldrig mer går att spela?

Men det där är ju bara relevant om du lever i villfarelsen att vi faktiskt äger något öht. Det kommer alltid finnas enskilda fall där det inte spelar någon roll om du äger spelet eller mediet i fysisk eller digital form. Du kommer ända behöva kringgå förläggarens val för att faktiskt kunna spela spelet. Som sagt. Ett gammalt tänk för gammal teknik och för en tid som inte längre är relevant.

Jag förstår individen som vill ha något fysiskt, men alla företag som säger sig värna hållbarhet och samtidigt skapar avfall av en produkt som inte behöver det är så omoderna så klockorna stannar.

Medlem

Hur kommer det sig att de kan hålla priset nere (på $60) bara för att de låter bli att släppa spelet fysiskt?

Har någon nån aning?


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar