CD Projekt tillbakavisar rykten om att de ska köpas upp

Robot
CD Projekt tillbakavisar rykten om att de ska köpas upp

"CD Projekt är inte till salu."

#CD-projekt


Medlem

Sony måste köpa företaget för att få fungerande spel till playstation.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mardröm, Sony köper upp CDPR och tvingar de göra live service spel. Snälla, förbli självständiga

Fragtjuv

Skulle inte förvåna mig ifall det blir klart den närmsta tiden trots att de nu dementerar!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av B-itta:

Mardröm, Sony köper upp CDPR och tvingar de göra live service spel. Snälla, förbli självständiga

Fast det verkar cdpr intresserade av att göra ändå. Det är därför det har expanderat till många flera projekt och även multiplayer, som de inte fick till med cyberpunk, så nu måste de ha ett annat spel att få in det i. Om cdp bara hade varit intresserade av att göra asbra SP spel så hade de hålt sig i polen med en studio.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av B-itta:

Mardröm, Sony köper upp CDPR och tvingar de göra live service spel. Snälla, förbli självständiga

Måste medge att det finns nåt lockande i den affären för mig. Hade ju vart helt underbart att få luta sig tillbaka och läsa alla rage-kommentarer på nätet

Medlem

Med tanke på hur bra de är på att integrera nya pc funktioner kontinuerligt i deras titlar tycker jag det är sjukt synd ifall de skulle bli uppköpta av Sony. Har också ett ganska stor ilska mot att alla spel ska använda sig av Unreal engine och vill hellre att Nvidia köper upp dem så att dem kan fortsätta vidareutveckla sin inhouse engine.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Med tanke på hur bra de är på att integrera nya pc funktioner kontinuerligt i deras titlar tycker jag det är sjukt synd ifall de skulle bli uppköpta av Sony. Har också ett ganska stor ilska mot att alla spel ska använda sig av Unreal engine och vill hellre att Nvidia köper upp dem så att dem kan fortsätta vidareutveckla sin inhouse engine.

De har ju redan sagt att de gått över till ue5?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

De har ju redan sagt att de gått över till ue5?

Det stämmer för ett nästa Witcher spel, men de har också sagt att de kommer vidareutveckla deras inhouse engine. De har just nu den bästa path-trace implementationen som de fortfarande jobbar på och jämfört med UE så har de ingen stutter och riktigt bra CPU användning.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Med tanke på hur bra de är på att integrera nya pc funktioner kontinuerligt i deras titlar tycker jag det är sjukt synd ifall de skulle bli uppköpta av Sony. Har också ett ganska stor ilska mot att alla spel ska använda sig av Unreal engine och vill hellre att Nvidia köper upp dem så att dem kan fortsätta vidareutveckla sin inhouse engine.

De kunde inte göra spelen i sin egen motor längre så de bytte ju allt till Unreal, de gick ut med det efter cyberpunk.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

De kunde inte göra spelen i sin egen motor längre så de bytte ju allt till Unreal, de gick ut med det efter cyberpunk.

Du har rätt, tror jag misstolka någon nyhet som sa att de skulle fortsätta med sin Engine, men det syftade antagligen endast på expansionen. Riktigt tråkigt oavsett eftersom Red engine just nu är mycket bättre än UE 4. Det ända unreal spelet utan stutter är Fortnite som utvecklas av Epic och The Coalition spel, men förhoppningsvis får CD projekt lika mycket insight och utvecklingsmöjligheter av deras engine som The Coalition.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Geeks Gaming

Betryggande besked även om det här med ”självständighet” kan ifrågasättas en del med tanke på lanseringen av cp2077.

Självständighet från andra företag måhända men glöm inte bort att inte tondövt lyda investerarnas minsta vinkningar.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Måste medge att det finns nåt lockande i den affären för mig. Hade ju vart helt underbart att få luta sig tillbaka och läsa alla rage-kommentarer på nätet

Ok? För mig hade varit riktig ledsamt om underbara story baserade spel som Witcher/Cyberpunk skulle gå över till Fortnite/Battle Royal spel istället. Men finns väl människor som tar njutning av andras misströstan.

Medlem

More power to them.

Jag tror på en mer fragmenterad marknad av mindre företag som inte ägs av de stora jättarna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast det verkar cdpr intresserade av att göra ändå. Det är därför det har expanderat till många flera projekt och även multiplayer, som de inte fick till med cyberpunk, så nu måste de ha ett annat spel att få in det i. Om cdp bara hade varit intresserade av att göra asbra SP spel så hade de hålt sig i polen med en studio.

De har ju faktiskt redan Gwent, och jag skulle 100% kalla det för ett live service-spel, och ett som verkar gå rätt bra med vinst dessutom även om populariteten är aningen blygsam.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skrivet av B-itta:

Ok? För mig hade varit riktig ledsamt om underbara story baserade spel som Witcher/Cyberpunk skulle gå över till Fortnite/Battle Royal spel istället. Men finns väl människor som tar njutning av andras misströstan.

Nu var det inte ett så seriöst inlägg från min sida Tycker också det hade varit synd då jag uteslutande endast spelar singelplayerspel med få undantag. Menar bara att det nästan hade varit värt det bara för att få se den enorma shitstorm som det hade åkallat.

1
Skriv svar