Medlem

Loren helt förstörd.
Ett företag som gömmer undan och skyddar sexbrottslingar.
Skönt att folk bryr sig,
Skönt att speljournalister är lika hederliga som under gg och LoU2

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Man får också komma ihåg att varken Barbaren eller Druiden hade tillgång till sina respektive lvl 15 uppdrag på betan som de andra klasserna hade. Så mycket möjligt att man redan då märker en stor skillnad på klasserna nu när vi har tillgång till de områdena när hela spelet släpps.

Ja de är ju sant!:)

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Loren helt förstörd.
Ett företag som gömmer undan och skyddar sexbrottslingar.
Skönt att folk bryr sig,
Skönt att speljournalister är lika hederliga som under gg och LoU2

Hoppas du bojkottar Microsoft också som köper upp detta vidriga företag 👹😤😤😤😤😤😤😤😤😤 Ingen Windows på din PC inte. De supportar våldtäktsmän!!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Och att konsolerna stödjer skärm och/eller remote play. Jag spelar på kontorstvn ibland, inkopplad i datorn på kontoret, streama dess från xboxen i vardagsrummet 😅 funkar klockrent!

Vet inte om det var du som påminde mig om detta förut, men så fort öppnar xboxappen på datorn och klickar på Xbox blir det bara svart i appen


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Har du spelat hela spelet?

Nej, vart fick du den iden ifrån? Jag konstaterade bara att den inte slutar där. Det är en självklarhet. Och om du har spelat betan så ser du att du bara är i början av storyn, tidigt tidigt tidigt


signatur

The King is Back

Medlem

Känns lite segt att det ska ta sån tid att få ett mount. Hade vart mer logiskt och användbart att få i början.

Skribent
Skrivet av Scream112:

Försöker hitta detaljer om couch co-op? Någon/Något vi vet mer om här?

Blir PC för mig i första taget, men sugen på att testa lira i soffan, och än mer ifall man kan köra just couch co-op

Det går inte lira couch co-op på PC, bara på konsol. Båda spelarna kommer även behöva ett bnet-konto då karaktärerna sparas i molnet. Dock behövs det bara ETT spel för att köra couch co-op på konsol trots att båda behöver konton. Är det något mer du vill vet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Raider:

Känns lite segt att det ska ta sån tid att få ett mount. Hade vart mer logiskt och användbart att få i början.

De vill nog att man ska ta in världen osv första gången. När du startar en till gubbe längre fram kommer du ha mount direkt från start.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

De vill nog att man ska ta in världen osv första gången. När du startar en till gubbe längre fram kommer du ha mount direkt från start.

Är det så? Jag tänkte aldrig på det när jag startade om en karaktär, men hann inte spela så mycket heller med den.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det så? Jag tänkte aldrig på det när jag startade om en karaktär, men hann inte spela så mycket heller med den.

Japp, från blizzards blogg: "Once a Mount is unlocked, it can be used in all game modes for any and all characters the player creates."

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23938756/make-sanctua...

Har också för mig de sa nåt om det i en sån där developer update 🙂

Medlem
Skrivet av baxtex:

Tyvärr så gör ju beteendet att vi får allt sämre kvalitet på spelen. Det är ju inte som att spelet tsr slut i affären om man inte förbokat.

Redfall har inga spelare alls, väldigt få köpte det. Det är ett stort avbräck för utgivaren. Samma för Gollum, väldigt få som köpt det.

Diablo 4 hade två öppna betor man kunde testa gratis innan långt innan release. Helt tillräckligt för att bedöma om man gillar spelet eller inte och gör förbeställning helt ok.

Tycker det är dags sluta gnälla om det här när man ska köpa spel och inte, folk kan bedöma det själva.

phi
Medlem
Skrivet av Deekar:

Hoppas du bojkottar Microsoft också som köper upp detta vidriga företag 👹😤😤😤😤😤😤😤😤😤 Ingen Windows på din PC inte. De supportar våldtäktsmän!!

”Det är inte samma sak!”

När den kognitiva dissonansen kommer som en käftsmäll.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Japp, från blizzards blogg: "Once a Mount is unlocked, it can be used in all game modes for any and all characters the player creates."

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23938756/make-sanctua...

Har också för mig de sa nåt om det i en sån där developer update 🙂

Bara suger nu då att jag måste köra igenom spelet igen för att få min häst! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi kommer springa ner varandra i pendeldörren på fredag i jakten på at hinna hem först.

Bara amatörer jobbar på kontoret på fredag, jag jobbar hemifrån!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Bara suger nu då att jag måste köra igenom spelet igen för att få min häst! XD

Haha ja det där måste ju vara jobbigt som recensent! Jag tycker det är segt nog att behöva spela igenom akt 1 som jag redan spelat flera gånger i betorna

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Bara amatörer jobbar på kontoret på fredag, jag jobbar spelar hemifrån!

Fixed it for you!

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det bara jag men sedan jag började köra D3 på Ps4 aldrig någonsin skulle gå tillbaka till mus o tangentbord. Testade i D4 men det kändes sååå fel. Men kontroll känns det som du har mer kontroll över karaktären och det är sjukt mycket skönare att ligga bakåtlutad i stolen. Våga vägra mus/tangentbord i D4... Måste köpa en ny kontroll om nån av mina kontroller går sönder så jag har en extra.

Kände samma sak när jag spelade D3 på Xbox. Trodde att det skulle vara skit, men så fel man hade. Kontroll var verkligen en fröjd.

Medlem

Jag tänker köpa spelet på releasedagen men tänker vänta med att spela det. Jag är långt ifrån klar med Tears of the kingdom.

Medlem

Lite störande bra faktiskt.
Jag gav upp på Diablo efter att ha spelat 3:an ett tiotal timmar, tyckte inte att Lord of destruction var så värst kul heller.
Att LoD inte var så kul berodde nog en del på att jag inte hade någon att spela med när det släpptes och att storyn var inte så värst intressant.

Gillar inte riktigt att nästan alla spel känns som en reboot i serien eftersom att nästan ingen karaktär följer med från tidigare och att tonen av spelet ändras drastisk.

Får jag tid över framöver så ska jag dock spela klart 3:an, expansionen och sedan ge 4:an en chans, gillar ju grundupplägget väldigt mycket, bara att jag knappt är intresserad av multiplayer längre.

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det bara jag men sedan jag började köra D3 på Ps4 aldrig någonsin skulle gå tillbaka till mus o tangentbord. Testade i D4 men det kändes sååå fel. Men kontroll känns det som du har mer kontroll över karaktären och det är sjukt mycket skönare att ligga bakåtlutad i stolen. Våga vägra mus/tangentbord i D4... Måste köpa en ny kontroll om nån av mina kontroller går sönder så jag har en extra.

Samma för mig. Tycker att D3 funkar kanon med handkontroll och D4 funkade också riktigt bra under betan.
Efter att ha spelat mycket på konsol dom senaste åren tycker jag mer och mer att tangentbord och mus är ett väldigt obekvämt sätt att spela.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag är lyckligt otaggad men lär dra på mig lite speltid till hösten

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite störande bra faktiskt.
Jag gav upp på Diablo efter att ha spelat 3:an ett tiotal timmar, tyckte inte att Lord of destruction var så värst kul heller.
Att LoD inte var så kul berodde nog en del på att jag inte hade någon att spela med när det släpptes och att storyn var inte så värst intressant.

Gillar inte riktigt att nästan alla spel känns som en reboot i serien eftersom att nästan ingen karaktär följer med från tidigare och att tonen av spelet ändras drastisk.

Får jag tid över framöver så ska jag dock spela klart 3:an, expansionen och sedan ge 4:an en chans, gillar ju grundupplägget väldigt mycket, bara att jag knappt är intresserad av multiplayer längre.

Förstår inte riktigt det där med reboot, tycker de har skött det grymt bra.

Alla spelarkaraktärerna från ettan är fiender i tvåan.

Typ alla NPCer från ettan är med i tvåan och/eller trean. Decard Cain är ju självklar och är med i både 2 och 3. Adria är ett annat exempel från ettan som ju spelar en rätt stor roll i diablo 3. Flera NPCer från tvåan är också med i trean, men det utspelar sig 20 år senare så de flesta är väl döda osv. Många återkommande fiender dock och många som nämns i böcker eller i samtal med andra osv.

Edit: Om man dessutom vill prata om immortal så är ju de flesta npcer från tvåan med där också, men det spelet kanske vi mest glömmer att det finns

Medlem

Köpte det direkt efter första betan😁 men frugan fick den lyxigare utgåvan av mig......så hon kan spela på fredagen.....ska nog ninja hennes konto😈


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Då jag inte orkar läsa igenom 112 svar så ställer jag frågan... Hur bra är end game loopen? Det som är det viktigaste.

Medlem
Skrivet av enborn:

Då jag inte orkar läsa igenom 112 svar så ställer jag frågan... Hur bra är end game loopen? Det som är det viktigaste.

"Djävligt bra" enligt många av recensionerna, vi får se om nån vecka eller så.

Medlem
Skrivet av Raider:

Känns lite segt att det ska ta sån tid att få ett mount. Hade vart mer logiskt och användbart att få i början.

Ja märkligt, var helt säker man får den tidigt i spelet nån gång.

Medlem

Två frågor!
- Det står att man ser andra spelare ute i världen osv. Finns något dedikerat offline-läge för mig som vill slippa andra spelare? Rycka nätverkskabeln?
- Recensionen ger plus för en engagerande story. Innebär det att Blizzard arbetat mer på stroryn här än i D3? (Blev direkt bedrövad av storyn i D3)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gnällkuk
Skrivet av Kalliban:

Fixed it for you!

100% sanning!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av enborn:

Då jag inte orkar läsa igenom 112 svar så ställer jag frågan... Hur bra är end game loopen? Det som är det viktigaste.

Tror det är helt omöjligt att svara på för ett spel som inte är släppt ännu. Det kommer behövas ett par veckor åtminstone innan fallgropar upptäcks och sen ska de rättas från utvecklarna också. Vill du ha något som verkar vettigt så avvakta att spela tills s1 börjar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Nomman:

Två frågor!
- Det står att man ser andra spelare ute i världen osv. Finns något dedikerat offline-läge för mig som vill slippa andra spelare? Rycka nätverkskabeln?
- Recensionen ger plus för en engagerande story. Innebär det att Blizzard arbetat mer på stroryn här än i D3? (Blev direkt bedrövad av storyn i D3)

D4 är fullt online. Du kan inte spela offline på något sätt

Story är jo något som är väldigt individuellt. Så det är omöjligt att svara på.
Jag tyckte alla story har varit bra d1, d2 och d3

Skriv svar