CD Projekt vill inte kommentera Cyberpunk 2077-försäljningen

Robot
CD Projekt vill inte kommentera Cyberpunk 2077-försäljningen

Uppdatering kommer när "ny tröskel" nås.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem

Jag kan kommentera, även fast jag också väntar på att det ska nå en ny tröskel. I rabattstegen neråt alltså, Har inte köpt det.

rug
Medlem
Skrivet av bopp:

Jag kan kommentera, även fast jag också väntar på att det ska nå en ny tröskel. I rabattstegen neråt alltså, Har inte köpt det.

Samma här. Har haft det på önskelistan i flera år men priset har inte gått ner och reorna har aldrig kommit ner i de priser jag är beredd att betala.

Medlem
Skrivet av rug:

Samma här. Har haft det på önskelistan i flera år men priset har inte gått ner och reorna har aldrig kommit ner i de priser jag är beredd att betala.

Vilken platform? På GoG har dom regelbundet 50% avdrag på priset, vilket jag kan tycka är ganska signifikant.

Medlem

Jag köper det gärna till xbox, om de kan komma ner till 150 spänn, men helst vill jag att de lägger sig på rygg och erkänner att Game pass är bäst.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Vilken platform? På GoG har dom regelbundet 50% avdrag på priset, vilket jag kan tycka är ganska signifikant.

På Epic kan du sedan få ytterligare 25% rabatt med kupong, så totalt 62.5% rabatt där just nu för pc.

Men jag spelar bara igenom spel en gång, och har då inställningen att jag vill spela spelet med max grafik om möjligt, vilket pga raytracingen inte går idag med min hårdvara, så jag har inget incitament att köpa det nu. Min backlogg gör att det inte heller gör ont att vänta på nästa kliv ner i pris. Vore bara ekonomiskt dumt att köpa CP 2077 och lägga till högen...

Dessutom är jag emot när grafikkortstillverkare lägger sig alltför mycket i spelen för att promota deras egen hårdvara. Av ren tjurighet köper jag inte såna spel förrän de är riktigt extra billiga. Hursomhelst, nu har CP 2077 även fått path tracing, och jag tycker det är jättekul, det vore roligt att testa. Fast ska jag vara ärlig känns det inte riktigt som att spelet skapades med path tracing i åtanke. Om man inte ser på de utvalda delar där det enbart ser bättre ut, verkar resultatet ibland vara för mörkt eller för ljust (även fast ljussättningen i sig ser bättre ut). Det är ivf så tungrott att jag än mindre kan spela det nu.

Vill jag fläska på med mycket raytracing har jag faktiskt expansionerna till The Witcher 3 kvar att ta mig igenom. Testade med allt på max, och det är precis på gränsen till vad jag personligen uppfattar som spelbart på min dator. Det fick nyligen en patch som ökade prestandan, så jag spelar klart det innan jag tar tag i eller köper CDPR:s nyaste.

1
Skriv svar