Diablo och vi – berättelser från helvetet

Robot
Diablo och vi – berättelser från helvetet

Redaktionen om hur Diablo präglat våra spelliv och våra förhoppningar på fyran.

#blizzard, #diablo, #diablo-ii, #diablo-iii, #diablo-iv


Medlem

Hur upptäckte du Diablo?
Svar: En kompis bror spelade Diablo 1 med oss hängandes över axeln. Köpte Diablo 2 på releasedagen och det har varit ett av mina favoritspel sedan dess.

Varför har serien fått en sådan kultstatus?
Svar: De uppfann i stort sätt genren och just att spelen (främst d2) har sån enorm replayability. Det är fortfarande kul att spela om d2 såhär långt senare.

Vilket Diablo är bäst i serien?
Svar: Diablo 2 utan tvekan. Solklar tiopoängare.

Lyckas Blizzard leva upp till Diablo IV-hypen?
Svar: Jag tror ändå det. Höga förväntningar men tycker det verkar lovande hittills.

Hur ser dina personliga förväntningar på Diablo IV ut?
Svar: Otroligt höga förväntningar. Jag förväntar mig inte bara ett nytt Diablo-spel, utan ett nytt spel som jag vill spela många gånger och bränna många timmar i.

Medlem

Hur upptäckte du Diablo?
Svar: Brukade som liten åka till en spelaffär någon gån eller två per år och fråga efter "mer warcraft spel". Dom hade ju lite olika editions och collections. En dag satte dom Diablo i handen på mig och jag tänkte att eftersom warcraft-företaget gjort spelet är det nog ett warcraft-spel. Så var det ju inte riktigt. Blev frälst och var livrädd när jag satt på kvällarna. Och jag sög ändå på RTS.

Varför har serien fått en sådan kultstatus?
Svar: Det var såpass anorlunda och att spela vidare för att hitta bättre loot hade iaf inte jag upplevt innan.

Vilket Diablo är bäst i serien?
Svar: D1. Även om jag la minst tid i det så är det ändå det spelet som satte standarden (läs beroenden) för vad jag vill ha från spel. Dvs loot.

Lyckas Blizzard leva upp till Diablo IV-hypen?
Svar: Det tror jag.

Hur ser dina personliga förväntningar på Diablo IV ut?
Svar: Höga, men jag är också lättköpt. Diablo är mitt spel och kommer alltid att vara. Lite som att hålla på ett fotbollslag. Man hänger kvar även när de går ner en division.

Inaktiv

b]Hur upptäckte du Diablo?[/b]
Svar: Testade första lite på PC, sen spelade jag PS1-utgåvan.
Var inte värst imponerad alls faktiskt.

Varför har serien fått en sådan kultstatus?
Svar: Gott mot ont, funkar alltid. Högt produktionsvärde samt väldigt bra gameplay.

Vilket Diablo är bäst i serien?
Svar: Sticker ut hakan här och säger Diablo III med RoS.

Lyckas Blizzard leva upp till Diablo IV-hypen?
Svar: Tror nog att dom gör det. Alla som velat prova har ju fått göra det, och överlag så verkar folk peppade.
Gnällspikar finns ju överallt så klart, inget nytt där.

Hur ser dina personliga förväntningar på Diablo IV ut?
Svar: Förväntar mig ett spel som kommer spelas under många år framöver, ska bli oerhört kul att återigen få ge mig ut och banka demoner, hitta fin gear och allt sånt.

Medlem

Hur upptäckte du Diablo?
Svar: Min barndomsvän var en "tillgängliggörare" av spel som var "helt gratis", så han tog med D1 till mig och installerade det på familjens PC. Därefter har jag varit frälst.

Varför har serien fått en sådan kultstatus?
Svar: Det onda mot det goda och den mörka gotiska världen. (åtminstone i 1 och 2). Sen superbt gameplay gör ju inte saken sämre heller. Snygga för sin tid också.

Vilket Diablo är bäst i serien?
Svar: Diablo 2 LOD/Diablo 2 R (om man får räkna dem så).

Lyckas Blizzard leva upp till Diablo IV-hypen?
Svar: Tror det. Kommer stå över detta Diablo då det känns för likt 3:an (som jag ändå spelade i tusentals timmar) och jag har nog så roligt i D2R fortfarande.

Hur ser dina personliga förväntningar på Diablo IV ut?
Svar: Jag ser fram emot att kika på gameplay på Youtube och få en genomgång av storyn och kanske kolla på lite streamers som får sjuka drops, men annars är jag neutral till det.


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar