Hästrustning finns att köpa i Diablo IV, verkar vara dyr

Medlem
Skrivet av Phobo:

Horse Armour 2.0!

"Look at my horse, My horse is amazing"


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Nej, jag har inte råd att lägga 280kr på digitala pixlar. En man behöver äta och snusa, de är dyrt nog.

Testpilot

Finns en risk att man köper något sjyst skin, förutsatt att det känns prisvärt.

Har spenderat oräknerliga tusenlappar på allehanda skins i spel som League of Legends, Path of Exile och diverse genom åren. Så länge jag känner att jag får valuta för slantarna har jag absolut inget emot att spendera lite extra på stil.

Spenderar nog mer pengar på att se bra ut i spelen jag lirar, än kläderna i verkligheten nu när jag tänker efter. Så länge det inte är hål i plaggen får de fortsatt hänga kvar, men tänker banne mig inte springa runt i onlinevärlden och se ut som en dräng


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Borde fortfarande varit tillgängligt i spelet via drops. Greedy is greedy.

Även skins som skapas löpande utan att där finns någon månadskostnad?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot
Skrivet av eld:

Finns rätt många som kör wow, diablo och liknande och lägger stor vikt på hur utrustningen ser ut, så ibland är det inte "bara kosmetika"

Något blir låst bakom en paywall som hade kunnat vara en rolig drop.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja, eller inte köpa alls.

Det svider nog mest så folk är van att kunna kämpa till sig all gear i den här typen av spel rent historiskt. Att ett par grymma saker då är låst bakom ännu en kostnad så blir man sne. Köper det helt och hållet faktiskt!

Utseendet är lika viktigt som hur stark ens utrustning är.

Skrivet av almblad:

Förut kunde man beskåda andra spelares rustningar, vapen, etc för att tänka, "Ja, de där har rätt häftiga grejer. Undrar hur mycket de hör kört för att få de där?" Men idag så tänker man istället att de har varit lata och öppnat plånboken för att få ett annat utseende.

Tycker det är så jävla tråkig utveckling som spel ska gå, med de kosmetiska skiten i varenda spel nu mera som försöker få något värde i sig. Men som de flesta också säger.... "Don't hate the game, hate the players!" och de ligger mycket sanning i det. Att köpa kosmetiska rustningar som kostar nästan lika mycket som halva spelet? Ska bli intressant och se resten av den kosmetiska shoppen och hur diskussionerna kommer att eskalera sig senare när spelet är väl släppt, och har varit ut några månader...

Gällande season pass / battle pass, ska bli roligt och se om de kommer vara lika värdelösa som i Overwatch

Dock verkar det som att sakerna som går att få i spelet definitivt är i linje eller häftigare än det som går att köpa till sig – än så länge. Tror inte det kommer vara brist på cool utrustning även för de som inte kan eller vill spendera pengar på ytterliggare kosmetika.

Med det sagt:
Jag tillhör även jag den gamla skaran som uppskattar att man ser direkt på en spelare vilka prestationer denna uppnått i spelet. Må det vara ett specifikt vapen, rustning eller riddjur som särskiljer denna från resterande pöbel. Men har även kommit till insikten att denna era är mer eller mindre förbi..

Sedan går det alltid att argumentera för hur ett spel ska tjäna in pengar efter sitt spelsläpp, speciellt givet att många större titlar idag bygger på GaaS. Jag ser hellre att man säljer kosmetiska tillägg och expansioner, än som i Immortals-fallet där spelare rakt av köper till sig övertag.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

eld
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock verkar det som att sakerna som går att få i spelet definitivt är i linje eller häftigare än det som går att köpa till sig – än så länge. Tror inte det kommer vara brist på cool utrustning även för de som inte kan eller vill spendera pengar på ytterliggare kosmetika.

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/8BADN5T0VFRY1...

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/KQWTHYGJ3R8H1...

Med det sagt:
Jag tillhör även jag den gamla skaran som uppskattar att man ser direkt på en spelare vilka prestationer denna uppnått i spelet. Må det vara ett specifikt vapen, rustning eller riddjur som särskiljer denna från resterande pöbel. Men har även kommit till insikten att denna era är mer eller mindre förbi..

Sedan går det alltid att argumentera för hur ett spel ska tjäna in pengar efter sitt spelsläpp, speciellt givet att många större titlar idag bygger på GaaS. Jag ser hellre att man säljer kosmetiska tillägg och expansioner, än som i Immortals-fallet där spelare rakt av köper till sig övertag.

Blizzard får göra precis vad de vill, de kan sälja equipment om de så orkar.

Men likaså så får spelarna även klaga på dessa saker, med rätt.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock verkar det som att sakerna som går att få i spelet definitivt är i linje eller häftigare än det som går att köpa till sig – än så länge. Tror inte det kommer vara brist på cool utrustning även för de som inte kan eller vill spendera pengar på ytterliggare kosmetika.

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/8BADN5T0VFRY1...

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/KQWTHYGJ3R8H1...

Med det sagt:
Jag tillhör även jag den gamla skaran som uppskattar att man ser direkt på en spelare vilka prestationer denna uppnått i spelet. Må det vara ett specifikt vapen, rustning eller riddjur som särskiljer denna från resterande pöbel. Men har även kommit till insikten att denna era är mer eller mindre förbi..

Sedan går det alltid att argumentera för hur ett spel ska tjäna in pengar efter sitt spelsläpp, speciellt givet att många större titlar idag bygger på GaaS. Jag ser hellre att man säljer kosmetiska tillägg och expansioner, än som i Immortals-fallet där spelare rakt av köper till sig övertag.

Tur för mig som föredrar ingame utstyrseln i detta fall.

Kommer det något som är otroligt coolt kanske man köper något någon gång. Kommer nog lira det här minst 500-1000 timmar. Men BP går långt före skins.

Men helst köper jag inga cosmetics. Jag gillar att farma och lägga tid på att få coolt gear, då funkar det lite som en offentlig prestation också.

Medlem

Är där någon levelbegränsning för att köpa mountet? Eller man kan gå in som level 1 och köpa för att få mount direkt?

Medlem

Man köper väl spel för att få spela dom. Inte slippa spela dom.

Rösta med plånboken.

Medlem

Alltså det är väl helt okej av företagen att ta betalt för extra små kosmetiska prylar men personligen saknar jag gamla goda tiden med tex vanilla WoW när man bara genom att titta på dom olika spelarna kunna se hur mycket tid dom lagt ner. Hellre det än att kunna se hur vidare dom har mycket pengar på kontot eller ej 🤔

Medlem

Kan man använda battlenet balance så kommer jag nog köpa det mesta, måste ju något använda allt wow guld till...

Medlem
Skrivet av WargH:

Det är inte de enda två valen man har.

Va?! Är det inte? Jag kanske ska förtydliga att det var ett skämt (kanske inte så roligt men ändå). Vad jag menar är bara att om man lägger 120 spänn på ett skin en månad är det inte så mycket pengar. Om man samtidigt skippar en pizza eller annan utelunch så gör det ingen skillnad för din ekonomi.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Va?! Är det inte? Jag kanske ska förtydliga att det var ett skämt (kanske inte så roligt men ändå). Vad jag menar är bara att om man lägger 120 spänn på ett skin en månad är det inte så mycket pengar. Om man samtidigt skippar en pizza eller annan utelunch så gör det ingen skillnad för din ekonomi.

Problemet är att man premierar systemet. Alla gör så klart som man själv vill, men jag har svårt att förstå lockelsen i att betala dyrt för ett skin. Jag är surgubbe och skakar på huvudet.

Medlem
Skrivet av WargH:

Problemet är att man premierar systemet. Alla gör så klart som man själv vill, men jag har svårt att förstå lockelsen i att betala dyrt för ett skin. Jag är surgubbe och skakar på huvudet.

Haha nej då, vi ser bara lite olika på saken. Jag fattar ju att på en makro nivå visar mitt beteende för spelutvecklare att det är ok att lägga saker bakom betalväggar för spelare pröjsar ändå. Så jag säger inte att mitt beteende är bra, det är bara så svårt att låta bli ibland.
Och sen är det så att jag inte har hus, dyr bil, sambo eller barn så jag har dom där extra pengarna att lägga på spel just nu. Det är typ bara spel jag lägger pengar på förutom hyra, mat och andra fasta kostnader.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Haha nej då, vi ser bara lite olika på saken. Jag fattar ju att på en makro nivå visar mitt beteende för spelutvecklare att det är ok att lägga saker bakom betalväggar för spelare pröjsar ändå. Så jag säger inte att mitt beteende är bra, det är bara så svårt att låta bli ibland.
Och sen är det så att jag inte har hus, dyr bil, sambo eller barn så jag har dom där extra pengarna att lägga på spel just nu. Det är typ bara spel jag lägger pengar på förutom hyra, mat och andra fasta kostnader.

Spara överflödiga pengar i fonder för framtiden. 😉

Medlem

Shopen ser ur som väntat. Helt otroligt att man förväntas lägga +800 på ett spel och ändå inte få spela det på 4 dagar för att man inte pyntade sjuka 1060kr. När man väl är inne så har de mage att erbjuda en att köpa kosmetiskt bling för 300 spänn.
Jag är helt säker på att jag kommer njuta av själva spelet på tisdag, men girigheten hos det företaget gör mig fullkomligt spyfärdig.

Medlem

Det som kanske kan vara tråkigt är ju om dom tar bort de snyggaste designerna från ingame drops och sätter det bakom en betalvägg...

Medlem
Skrivet av Ender:

Shopen ser ur som väntat. Helt otroligt att man förväntas lägga +800 på ett spel och ändå inte få spela det på 4 dagar för att man inte pyntade sjuka 1060kr. När man väl är inne så har de mage att erbjuda en att köpa kosmetiskt bling för 300 spänn.
Jag är helt säker på att jag kommer njuta av själva spelet på tisdag, men girigheten hos det företaget gör mig fullkomligt spyfärdig.

Inte just bara "det" företaget, det är så i hela industrin överlag, dom gör ju bara som typ alla andra..
Allt för att jaga mer och mer pengar till aktieägarna..

Snart får vi väl betala extra för upplösningar högre än 1080p,...

Medlem
Skrivet av roftg:

Inte just bara "det" företaget, det är så i hela industrin överlag, dom gör ju bara som typ alla andra..
Allt för att jaga mer och mer pengar till aktieägarna..

Snart får vi väl betala extra för upplösningar högre än 1080p,...

Jag vet, utvecklingen är fruktansvärt tråkig och ingenting lär bli bättre heller tyvärr.

12
Skriv svar