Diablo IV är släppt! Dela dina första intryck

Robot
Diablo IV är släppt! Dela dina första intryck
Medlem

Hittills ingen lycka.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Går inte att starta här... säger "This Game cannot be played yet" har Ultimate varianten...

Edit: funkar nu... fick logga ut battle.net appen... sen ändra region (kugghjulet) till US.. loggade på då gick
det att starta.. loggade ut igen, ändrade till EU... nu så!


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Moderator | Testpilot

Fungerade smärtfritt för mig på PC så att klanen och så kunde skapas.

FZSE heter den! Jag och Wakkaah ser till att acceptera folk löpande när vi väl vaknat på Fredagen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

CTI
Medlem

Inne och lirar nu. Pc Ultimate edition.

Kom in direkt, är i lätt chock


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Tjohoo!!! 😁

Medlem

Katastrof på PS5. Blizzard har kommenterat att det Playstation har problem med licenser och att dem kikar på det nu == kommer vara kört i många timmar.

Får detta också när jag startar om spelet:


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Många har problem, verkar vara kopplat till konsol.

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/invalid-license-issues...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Får skylla mig själv då jag valde att vara naiv och utgick från att det skulle fungera smärtfritt. Men just nu är jag fylld av ilska och hat och anser att Blizzard och alla inblandade kan dö i plågor och funderar starkt på att begära en refund och att sprida hat på deras forum.

Men, kommer istället att sitta här som ett fån en tid till och hoppas på det bästa varje gång jag pressar any button. Går det inte under natten så kommer jag att vakna imorgon och funkar det då så är allt glömt.

Noll karaktär.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Funkar bra på xboxen.

Medlem

clown blizzard igång igen

Medlem

Detta funkade för mig, kom in direkt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Fragtjuv

Tråkigt att det är problem på framförallt Playstation(?). Jag spelar på Xbox och kom in utan problem. Blev nästan chockad.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Inga problem alls här, körde med 2 polare på PC. Skoj spel!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

fantastiskt funkar fel fri.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta funkade för mig, kom in direkt.

<Uppladdad bildlänk>

Tackar, funkade direkt här mä

*edit*

Nu fick jag meddelande mitt i en dungeon att appen/spelet kommer stängas om 15min för att licensen inte kan veriferas, suck...

Medlem

Verkar som att folk betalar 20 kr(detta rekommenderas ej) för ingame currency och då på något sätt valideras spelet så kan de spela.

Istället laddade jag ner valfri demo för att testa validera. Jag valde travel the words demot och installerade och nu kan jag logga in på ps5 och spela. Det verkar va 50/50 chans att det funkar vad jag har läst efter jag postade på reddit

Medlem

började spela runt kl 01 på PS5 och hade inga problem att komma in alls.

som någon som inte har spelat betan och knappt tittat på något gameplay eller trailers så måste jag säga att iaf inledningen av spelet inte är alls lika snyggt grafiskt som jag väntade mig av ett nytt diablo 2023. sen introfilmen ..jag vet inte om det var jag som gjorde nåt fel med ljusinställningarna i början, men satan vad lågupplöst och pixlig den såg ut? skitkonstiga färger också. riktigt skumt.

besvikelse nr 2 är väl att PS5 har noll force feedback. inte ett endaste litet skak i kontrollen. verkligen något man inte märker att man saknar förän det inte finns där längre.

och nr 3 att man inte kan rotera kameran ..hade för mig det gick i diablo 3, men nu var det så länge sedan jag spelade det, så kanske blandar ihop det med divinity 2 eller nåt, men känns lite stelt att inte kunna.

annars är det kul hitills!

Medlem

Gick in helt nollad, inte sett något gameplay, skippat beta, hållt mig från recensioner. Visste inte ens vilken klass jag skulle spela förrän jag startade. Riktigt bra spel, så jäkla nöjd.

Fungerat felfritt sedan 01 på PC.

Jag är uppväxt med Diablo 1 och 2, älskade dom. Men vart så jäkla besviken på 3an, försökt flera gånger men spelet fastnade aldrig för mig. Men i och med 4an verkar Diablo vara tillbaka i mitt liv.

Medlem

Ställde alarm kl 04. och nu spelat i 40min, Så jäkla kul med nytt diablo och lugn o ro fram till 06.30 när kidzen vaknar, samt så slipper man första timmarnas serverlagg som brukar bli första 2 timmarna


signatur
Medlem
Skrivet av quadratis:

började spela runt kl 01 på PS5 och hade inga problem att komma in alls.

som någon som inte har spelat betan och knappt tittat på något gameplay eller trailers så måste jag säga att iaf inledningen av spelet inte är alls lika snyggt grafiskt som jag väntade mig av ett nytt diablo 2023. sen introfilmen ..jag vet inte om det var jag som gjorde nåt fel med ljusinställningarna i början, men satan vad lågupplöst och pixlig den såg ut? skitkonstiga färger också. riktigt skumt.

besvikelse nr 2 är väl att PS5 har noll force feedback. inte ett endaste litet skak i kontrollen. verkligen något man inte märker att man saknar förän det inte finns där längre.

och nr 3 att man inte kan rotera kameran ..hade för mig det gick i diablo 3, men nu var det så länge sedan jag spelade det, så kanske blandar ihop det med divinity 2 eller nåt, men känns lite stelt att inte kunna.

annars är det kul hitills!

Vad jag har hört är grafiken jätte mycket bättre på PC. PS5 ska definitivt kunna hantera det dock, så tror det handlar om den väldigt låga standarden dagens Blizzard håller. Deras spel idag är endast glorifierade e-shops.

Medlem

Spelat på pc sen kl 3. Fyfan va bra hitills. Grafiker på max allt och över 200fps. Galet coolt.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Vad jag har hört är grafiken jätte mycket bättre på PC. PS5 ska definitivt kunna hantera det dock, så tror det handlar om den väldigt låga standarden dagens Blizzard håller. Deras spel idag är endast glorifierade e-shops.

Diablo är ett pc spel och ska vara rejält mycket bättre optimerat för pc än någon konsol. Precis som det ska vara.

D4 är helt fantastiskt så far. Grafiken är amazing. Allt man hoppats på och lär utan problem bli årets spel för dom flesta.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Diablo är ett pc spel och ska vara rejält mycket bättre optimerat för pc än någon konsol. Precis som det ska vara.

D4 är helt fantastiskt så far. Grafiken är amazing. Allt man hoppats på och lär utan problem bli årets spel för dom flesta.

Lol, PC Master Race är framme ser jag. Lirade alla betor på Ps5, riktigt snyggt, inga fps drops överhuvudtaget, D4 passar perfekt på konsol, mycket mer avkopplande att sitta med kontroll

Medlem

Hade dålig karaktär och somnade innan release 0100.... Men nu är jag vaken och igång! Tagit kompdag från jobbet då det fungerar felfritt att köra på PC än så länge

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Diablo är ett pc spel och ska vara rejält mycket bättre optimerat för pc än någon konsol. Precis som det ska vara.

D4 är helt fantastiskt så far. Grafiken är amazing. Allt man hoppats på och lär utan problem bli årets spel för dom flesta.

De ska vara bra optimerat för konsoler med. Man betalar ändå mycket pengar för produkten!
Precis som det ska vara.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Lol, PC Master Race är framme ser jag. Lirade alla betor på Ps5, riktigt snyggt, inga fps drops överhuvudtaget, D4 passar perfekt på konsol, mycket mer avkopplande att sitta med kontroll

Diablo med handkontroll is the way. Sjukt överraskad över hur bra det känns; både design/funktion samt att det känns alltid (för mig) bättre i händer/handleder med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

De ska vara bra optimerat för konsoler med. Man betalar ändå mycket pengar för produkten!
Precis som det ska vara.

Problemet är bara att är det optimerat för konsol så får man en nerskalad produkt på pc med. Så behöver det inte vara, men har varit med samtliga spel på senare tid.

Men ja. Absolut ska det fungera bra på alla enheter det säljs. Däremot är jag inte förvånad över att det är snyggare på PC.

Nu har jag inte sett en jämnförelse i detta fall.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av DieZe:

Lol, PC Master Race är framme ser jag. Lirade alla betor på Ps5, riktigt snyggt, inga fps drops överhuvudtaget, D4 passar perfekt på konsol, mycket mer avkopplande att sitta med kontroll

Trodde det fanns kontroller till PC med, tror till och med microsoft gör kontroller till windows, har då för mig att jag har en, kanske två blåtandsförsedda dosor. Även kablage draget från PC till min 80 tums 4k tv där jag har två recliners, samt barskåp 2 meter bort. Blir gött få spela. Ska testa både M/K och kontroll, kanske är som du säger skönare med kontroll.

12
Skriv svar