Framsidan packat med Diablo - inget om Kotick eller Actiblizz

Medlem
Framsidan packat med Diablo - inget om Kotick eller Actiblizz

Kanske det bara är jag men har blivit besviken på hur enkelt allvarliga ämnen inom spelindustrin som grovt sårar anställda (speciellt kvinnor) sopas under mattan och glöms bort så fort ett nytt spel släpps, och företaget i fråga får massvis med hype och positiv publicitet trots bokstavligt talat kriminellt beteende. Jag frågar inte efter 5 artiklar imorgon om vilka svin Activision-Blizzard är men iallafall lite balans i det hela, det är trots allt riktiga människor som står bakom dessa spel. Kan inte klandra FZ för mycket dock, Diablo-trådarna är klart populära och det är orimligt att be redaktionen att medvetet motarbeta hypen och gå emot sin egen publik.

Kanske återigen bara är jag men framtida artiklar om dessa ämnen kommer kännas väldigt urholkade och tomma om de bara håller vikt fram tills nästa spelsläpp.

Redaktör
Skrivet av Ziljun:

Kanske det bara är jag men har blivit besviken på hur enkelt allvarliga ämnen inom spelindustrin som grovt sårar anställda (speciellt kvinnor) sopas under mattan och glöms bort så fort ett nytt spel släpps, och företaget i fråga får massvis med hype och positiv publicitet trots bokstavligt talat kriminellt beteende. Jag frågar inte efter 5 artiklar imorgon om vilka svin Activision-Blizzard är men iallafall lite balans i det hela, det är trots allt riktiga människor som står bakom dessa spel. Kan inte klandra FZ för mycket dock, Diablo-trådarna är klart populära och det är orimligt att be redaktionen att medvetet motarbeta hypen och gå emot sin egen publik.

Kanske återigen bara är jag men framtida artiklar om dessa ämnen kommer kännas väldigt urholkade och tomma om de bara håller vikt fram tills nästa spelsläpp.

Konstruktiv kritik - utmärkt, tack!

Man gör hela tiddn val om vad vi ska täcka mer eller mindre av. Det hänger på läsarintresse, hur insatta vi är, arbetsinsats, om ämnet funkar i kommentarerna, om det passar på FZ med mera.

Komplicerade juridiska processer kan dra ut på tiden, vara svåra att följs och skriva om osv, så det här har vi inte täckt så mycket. Ett exempel var Koticks kommentar häromdan när han typ antydde att facket bar skulden: det blir ju bra rubriker och bråkiga kommentarer, men känns ärligt talat rätt innehållslöst och avlägset på en svensk site som skriver om spel.

Med det sagt kan Blizzard-härvan vara intressant och täckningen öka. Det här var några tankar om varför vi inte täckt den så mycket.


signatur
Medlem

Tack Tomas, uppskattar ditt svar och hoppas min ton inte var för anklagande.

Redaktör
Skrivet av Ziljun:

Tack Tomas, uppskattar ditt svar och hoppas min ton inte var för anklagande.

Verkligen inte! Kalasfeedback.


signatur
1
Skriv svar