Clive ger sig ut på dungeon-crawling i senaste Final Fantasy XVI-videon

Robot
Clive ger sig ut på dungeon-crawling i senaste Final Fantasy XVI-videon

Två olika hålor, fyllda med fiender och gotisk musik.

#Final-fantasy-16, #Square-enix


Gen
Medlem

Jäklar vad mycket som händer på skärmen samtidigt. Lite för mycket kanske? Demot lär bli avgörande.

Medlem

Hah, musiken i början gav mig direkt vibbar av The Vault från FFXIV. Masayoshi Soken

Ser orimligt mycket fram emot detta, demot borde väl dyka upp när som helst nu?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kul för er som gillar Devil May Cry för det här är inte Final Fantasy.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kul för er som gillar Devil May Cry för det här är inte Final Fantasy.

Om djävulen gråter må vara oklart, men Earthscum i en tråd om FFXVI? Garanterat!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kul för er som gillar Devil May Cry för det här är inte Final Fantasy.

Buhuhu, spel utvecklas och förändras och senast jag kollade så är det här spelet just ett Final Fantasy och inte ett nytt Devil May Cry.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Buhuhu, spel utvecklas och förändras och senast jag kollade så är det här spelet just ett Final Fantasy och inte ett nytt Devil May Cry.

Ja. Det hade varit riktigt trist om en serie som FF stod och trampade vatten för varje år som går. En serie som varit med såpass länge behöver förnyas med jämna mellanrum för att kännas relevant, och för att överleva


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kul för er som gillar Devil May Cry för det här är inte Final Fantasy.

Var XV ett riktigt Final Fantasy i ditt tycke då? För det spelet var riktigt jäkla dåligt enligt mig och jag måste säga att XVI är det första mainline-final fantasyt (borträknat spinoffs, remakes och MMOs) sedan X som faktiskt ser ut att kunna tilltala mig personligen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jäklar vad mycket som händer på skärmen samtidigt. Lite för mycket kanske? Demot lär bli avgörande.

En av sakerna jag inte tycker matchar mellan JRPG och realtime battles - skärmen överflödas med effekter och animationer så det till slut blir svårt att se vad som ens händer eller vart fienderna tog vägen, samtidigt som man ska försöka få ordning på kameravinklar.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Var XV ett riktigt Final Fantasy i ditt tycke då? För det spelet var riktigt jäkla dåligt enligt mig och jag måste säga att XVI är det första mainline-final fantasyt (borträknat spinoffs, remakes och MMOs) sedan X som faktiskt ser ut att kunna tilltala mig personligen.

FF15 var också helt värdelöst. Combaten i det spelet var ju det tråkigaste jag testat. Spelade det i c:a 3-4 timmar innan jag la ner.

Vad är det som tilltalar dej i 16 med gameplay? Devil May Cry combaten? ADHD effekter på skärmen? Air juggles? Combo mätaren? Kompanjoner som skriker deras attacker var tredje sekund?

Sist jag kolla var Final Fantasy ett RPG. Jag skulle inte gnälla om det gått mer år Dragons Dogma hållet. Lite långsammare action combat.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Såg 10 sekunder, fick epilepsi.

Gen
Medlem
Skrivet av Ziern:

En av sakerna jag inte tycker matchar mellan JRPG och realtime battles - skärmen överflödas med effekter och animationer så det till slut blir svårt att se vad som ens händer eller vart fienderna tog vägen, samtidigt som man ska försöka få ordning på kameravinklar.

Verkligen! I värsta fall syns knappt HP bar och då står man där och fläktar som en väderkvarn helt i onödan.

Medlem

Okej... tyckte trailers o liknande som visats tidigare såg intressanta ut med medeltidstemat osv.
Men den här gameplay videon... Det var inget Final Fantasy för mig. Har spelat 7,8,9 och 13.

1
Skriv svar