Matig gameplay-genomgång av Assassin's Creed Mirage

Robot
Matig gameplay-genomgång av Assassin's Creed Mirage

Ett Assassin's Creed av den gamla skolan – på flera vis.

#assassins-creed-mirage

Avstängd

Gameplay såg mycket bra ut, men grafiskt såg det lite daterat ut. Men mycket mer kan man inte förvänta sig när det släpps till last gen också.

Medlem

Ser till punkt och pricka ut som oldschool Assassin's Creed!

Men det är inte mig emot. AC 1, AC2, Brotherhood, Black Flag mfl är underbara äventyr.

Det är inget fel för en serie att bli mer RPG - alla vi älskar ju RPG - men i AC:s fall tycker jag inte det funkade riktigt (Origins, Odyssey, Valhalla). Det blev för plastigt, styrt och för uträknat (för styrt och uträknat av utvecklaren alltså).

Ser jättemycket fram emot Mirage, särskilt om det stämmer att man kan få uppleva autentiskt arabiska röster.

signatur

Memento Mori

Redaktör
Ponny

Fy fan vad det här spelet gör mig glad. Skamlös nostalgifest, på alla sätt och vis. Vet dessutom redan att jag gillar huvudpersonen, och det känns även old-school att vi får följa protagonisten i ett spel till (även om han spelade en annan roll i Valhalla).

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här spelet kan mycket väl bli en Collectors Edition på... Fan känns som att det kommer mycket fina spel i september/oktober. Hur ska man hinna allt med en ny bebis i augusti också 😅

signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Ser mycket lovande ut!

Inaktiv

Det här kommer definitivt bli ett köp. Har saknat old-school-AC. Dom nyare spelen är väldigt bra, men dom gamla hade en särskilt känsla och atmosfär som dom nyare inte har kunnat återskapa. Givet köp!

Medlem

Kommer skaffa detta då det liknar de äldre spelen. Men lite väl mycket handhållning med wallhack syn och någon superkraft som låter dig mörda 3 vakter med ett knapptryck?

Inaktiv

Är inte alls imponerad ser tyvärr ut som skåpmat. Blir pass på detta!

Medlem

Njae inte imponerad. Såg det inte lite väl styltigt ut när han hoppar runt?

Medlem

Jag tycker det ser bra ut. Jag har inte kört de första spelen, mer än lite av Black Flag men lagt desto mer tid på de senaste. Att fokusera på kärnmekaniken och krympa spelet i övriga aspekter ser jag som en bra grej, Valhalla är ju en riktig mastodont om man vill göra allt..

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Njae inte imponerad. Såg det inte lite väl styltigt ut när han hoppar runt?

Rätt säker på att det är med flit för det ska kännas tyngre som det klassiska asscred, hade med personligen velat se en fortsättning på den mer semi klassiska rörelsen från unity och syndicate

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Rätt säker på att det är med flit för det ska tyngre kännas som det klassiska asscred, hade med personligen velat se en fortsättning på den mer semi klassiska rörelsen från unity och syndicate

Det kan jag tänka mig. Gillade som du hur karaktären i Unity rörde sig. Sjukt smidigt att ta sig upp och ner från hus. Snyggt var det också!

1
Skriv svar