Valheim har fått fler svårhetsgrader – Hard och Easy har lagts in

Robot
Valheim har fått fler svårhetsgrader – Hard och Easy har lagts in

Mer valmöjligheter till svenska vikingar.

#Iron-gate-studios, #Valheim


Medlem

Ganska komiskt att det tagit så här lång tid, och det enda som ändras är att fienderna blir ännu mer "bullet sponge" än de redan är.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Quake-konnässsör

Tycker det är rätt okey som det är nu, behöver vara varken lättare eller svårare.

Medlem

Tycker det låter rätt soft om man kan byta när som helst. Jag har stunder då jag mest vill utforska eller bygga bas och då skulle easy va najs, hoppas det också stänger av attacker/events mot basen. Så kan man köra på normal när man ska ut och kötta.

Medlem

Är det någon här som kör solo förresten?
Funkar det?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Från vad jag kan se är det här endast för Public Test Server än så länge.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är det någon här som kör solo förresten?
Funkar det?

Jag har bara kört solo, varför skulle det inte fungera?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är det någon här som kör solo förresten?
Funkar det?

Jo, men jag är säker på att det inte finns nån som provat att spela med goda vänner tycker att solo ändå är roligare. Valheim från 0 till och med 5:e bossen med tre goda vänner är nog oslagbart, vet inte om jag kommer få en mer betydelsefull spelupplevelse.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har bara kört solo, varför skulle det inte fungera?

Är ingen expert, därför frågar jag, men iallafall så verkar det främst vara gjort för "flera spelare".

Skrivet av Dohman:

Jo, men jag är säker på att det inte finns nån som provat att spela med goda vänner tycker att solo ändå är roligare. Valheim från 0 till och med 5:e bossen med tre goda vänner är nog oslagbart, vet inte om jag kommer få en mer betydelsefull spelupplevelse.

Kan så vara men jag spelar själv.
Det blir mer grind eller?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Kan så vara men jag spelar själv.
Det blir mer grind eller?

Mycket grind blir det oavsett, men som sagt så är det ett fantastiskt spel ändå, bara att köra på!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är ingen expert, därför frågar jag, men iallafall så verkar det främst vara gjort för "flera spelare".

Kan så vara men jag spelar själv.
Det blir mer grind eller?

Det beror nog på hur styrd av andra man vill vara. Spelar man själv är det snabbt gjort att skippa all tråkig grinding om man vill, till exempel.
Men denna typen av spel är nog oftast roligare tillsammans med andra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Mycket grind blir det oavsett, men som sagt så är det ett fantastiskt spel ändå, bara att köra på!

Skrivet av Dunder:

Det beror nog på hur styrd av andra man vill vara. Spelar man själv är det snabbt gjort att skippa all tråkig grinding om man vill, till exempel.
Men denna typen av spel är nog oftast roligare tillsammans med andra.

Okej tack för era kommentarer. Dock inväntar jag en mer full version sen, men då vet jag läget!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

KoP
Medlem
1
Skriv svar