The Callisto Protocols sista kapitel släpps snart som DLC

Robot
The Callisto Protocols sista kapitel släpps snart som DLC

27:e juni får vi slutet på Jacob Lees historia.

#Striking-distance, #The-callisto-protocol

Medlem

Ser fram emot detta! Grundspelet var ruskigt stämningsfullt och bland det snyggaste som släppts i spelform. De dubbla måttstockarna bland folk var uppenbara, och utöver en oacceptabel lansering på PC var spelet bra mycket mer buggfritt än valfri annan release.

Uppskattade de andra DLC:en också, speciellt utmanande att plocka hem hela spelet utan att dö men fullt möjligt

Nej de som bölade mest var nog de som antingen förväntade sig ett koncept mer eller mindre identiskt med Ds eller de som tvingas recensera nicher de inte är intresserade av men inte klarar av att var proffisionella för fem öre.

Medlem

måste vara förra årets besvikelse i mina ögon. meny systemet var nog det sämsta jag vart med om.

Skrivet av EpicGoblin:

måste vara förra årets besvikelse i mina ögon. meny systemet var nog det sämsta jag vart med om.

Vad var det som du inte gillade med menyn?

Jag tycker själv att spelet var riktigt bra. Otroligt snyggt, fantastiskt ljud, bra spelkontroll, roliga uppgraderingar och en stabil story. Ser fram emot Final Transmission, hoppas bara det inte är för kort så att man klarar av det på någon timme. En bra speltid hade nog varit runt 3 timmar och det hade jag varit nöjd med.

Medlem

Alltså jag är pro-DLC men släpper de seriöst slutet på spelet som DLC? Hur är det en bra idé? Har själv varit intresserad av detta men att de har släppt ett spel med en cliffhanger som slut och man måste köpa ett DLC för att se slutet. Det känns lite väl.

Medlem

Kommer det kosta något? Jag har spelet, men inte påbörjat det ännu. Kanske ska vänta tills DLCet har släppts då.

Skrivet av Fiigaro:

Alltså jag är pro-DLC men släpper de seriöst slutet på spelet som DLC? Hur är det en bra idé? Har själv varit intresserad av detta men att de har släppt ett spel med en cliffhanger som slut och man måste köpa ett DLC för att se slutet. Det känns lite väl.

[SPOILER - Läs endast om du spelat spelet eller ändå inte tänkt spela det]
Nja, main storyn var ju wrapped up, och som du vet om du gillar skräck är att det är en genrekonvention att lämna ett öppet slut, t.ex: Jason lever fortfarande - gasp! Att Jacob får en chans att fly kan jag acceptera som en separat story - tycker mest det är lite udda eftersom hela slutet - SPOILER ALERT - är att han accepterar att han hör hemma i Black Iron pga sin roll i att sprida viruset i den där andra kolonin. Men den dödslängtan varade väl hela 3 minuter ...

Medlem

Jag tyckte Callisto var klockrent. Väldigt atmosfäriskt och detaljrikt. Tar gärna emot mer en DLC, hoppas den är bastant

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Ja alltså, storyn för spelet är ändå slut. Men det lämnade en cliffhanger för en fortsättning.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte inte att det var tillräckligt roligt att spela så sålde bort mitt exemplar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köper det på rea sen...

signatur

1# FZ Troll

Skrivet av EpicGoblin:

Var den värre än "The Division"?

signatur
Medlem

Ett gediget spel men det var lite väl generiskt på sina ställen. Storyn var väl dess starka sida.

Gen
Medlem

Antar att det är Dead Space Remake som gäller om man vill ha rymdskräck? Eller funkar Callisto?

1
Skriv svar