Star Wars Outlaws och Avatar kanske bara släpps på Ubisoft Connect

Robot
Star Wars Outlaws och Avatar kanske bara släpps på Ubisoft Connect

Åtminstone enligt plattformslistan på Ubisofts webbplats.

#Avatar-frontiers-of-pandora, #Star-wars-outlaws, #Ubisoft, #nyhetstips

Personligen vägrar jag in det inte kommer till steam! Men rätt sugen på och köra båda spelen. Så i värsta fall får det bli till Xbox series x.

Medlem

Snacka om att skjuta dig själva i foten.

Medlem

Har det inte ändå alltid varit med ubisoft spel att man måste ha launchern igång ändå fast man låt det på steam?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Divion:

Snacka om att skjuta dig själva i foten.

Men samtidigt förstår jag ju att dom helst vill släppa spelet på egna plattformen före att ge bort 30% av intäkterna till Steam.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men samtidigt förstår jag ju att dom helst vill släppa spelet på egna plattformen före att ge bort 30% av intäkterna till Steam.

Tar steam TRETTIO procent?

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av korvmos:

Har det inte ändå alltid varit med ubisoft spel att man måste ha launchern igång ändå fast man låt det på steam?

Det har alltid varit så både med EA och Ubisofts spel.

signatur

I drank what?

Medlem

Om de inte vill ha stora andelen Steam ägare så.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förstår inte folk som bojkottar spel bara för de inte släpps på just Steam. Hur jobbigt är det att ladda ner andra plattformar...

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Ja. Om du inte förhandlar ner andelen själv. Vilket kan vara svårt för mindre spelutvecklare.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Det gör Microsoft och Sony också när du säljer spel på deras konsoler.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Förstår inte folk som bojkottar spel bara för de inte släpps på just Steam. Hur jobbigt är det att ladda ner andra plattformar...

För mig är det viktigare att det funkar i Steam (för Steam Deck / Linux) än att det släpps på Steam, Så det är egentligen viktigare vilket antifusk de väljer. Diablo IV funkar utmärkt fast det är genom Battlenet så blir Star Wars och Avatar likadant är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag spelar ofta med min PS5 handkontroller på PC. Stödet finns i princip bara genom Steam.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag spelar ofta med min PS5 handkontroller på PC. Stödet finns i princip bara genom Steam.

Nä, det funkar med allt
https://ds4-windows.com/

Medlem
Skrivet av Brona:

För mig är det viktigt att det funkar i Steam (för Steam Deck / Linux) än att det släpps på Steam, Så det är egentligen viktigare vilket antifusk de väljer. Diablo IV funkar utmärkt fast det är genom Battlenet så blir Star Wars och Avatar likadant är jag nöjd.

Ja antifusk kan jag förstå!

Skrivet av Ronzem:

Spelar ibland med PS5 kontroller och aldrig stött på att det inte funnits stöd. Just nu spelar jag Diablo med PS5 kontroller🤷🏼‍♂️

Medlem

Bryr mig ej. Tycker utvecklarna ska ha minst 90% av inkomsterna. Att Steam tar 30% köper jag som ett argument till att hålla det inhouse.

Blir nog ett köp vid en större rea.

Avstängd

Men enligt Xbox showcase ska det komma till Game Pass dag 1

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja antifusk kan jag förstå!

Spelar ibland med PS5 kontroller och aldrig stött på att det inte funnits stöd. Just nu spelar jag Diablo med PS5 kontroller🤷🏼‍♂️

Pratar främst om trådlöst. Jag vet att Diablo 4 är ett spel som fått stöd för DualSense på PC. Men det fungerade inte trådlöst för mig hur mycket jag än provade.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det gör Microsoft och Sony också när du säljer spel på deras konsoler.

Det där är ju inte riktigt samma sak dock.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Det där är ju inte riktigt samma sak dock.

För att?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Men enligt Xbox showcase ska det komma till Game Pass dag 1

Det där stämmer väl inte, det kommer till xbox dag 1. Men inte game pass. Du får betala precis som alla andra.

On topic: Är detta verkligen en nyhet? Ubisoft brukar väl aldrig släppa på steam etc dag 1?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

On topic: Är detta verkligen en nyhet? Ubisoft brukar väl aldrig släppa på steam etc dag 1?

De har släppt på Epic Store samtidigt tidigare, nu finns inte de med längre. Det står i artikeln. Kanske hade de ett avtal med Epic som gått ut och nu struntar de i Epic också.

Personligen tror jag det kan vara tidsexklusivt på Ubisoft Connect och släpps på båda andra plattformarna lite senare.

Medlem
Skrivet av Fulci:

De har släppt på Epic Store samtidigt tidigare, nu finns inte de med längre. Det står i artikeln. Kanske hade de ett avtal med Epic som gått ut och nu struntar de i Epic också.

Personligen tror jag det kan vara tidsexklusivt på Ubisoft Connect och släpps på båda andra plattformarna lite senare.

Tack för svar!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ja. Om du inte förhandlar ner andelen själv. Vilket kan vara svårt för mindre spelutvecklare.

Stämmer inte.
30% fram tills spelet dragit in $10 miljoner.
Därefter 25% fram tills spelet dragit in $50 miljoner.
Slutligen 20% på allt efter det.

Har varit så sedan 2018.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stämmer inte.
30% fram tills spelet dragit in $10 miljoner.
Därefter 25% fram tills spelet dragit in $50 miljoner.
Slutligen 20% på allt efter det.

Har varit så sedan 2018.

Det skulle gynna små utvecklare om man vände på steken. 20% för små utvecklare som inte drar in så mycket, och sen 25% och 30% på allt över 10 miljoner och 50 miljoner.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Isåfall kan du inte ha provat att spela många spel utanför steam. Man kan tycka mycket om Ubisoft men om man säger att de har dålig kontrollsupport på pc har man ingen koll. Det är de faktiskt riktigt bra på och har varit i flera år. Har förvisso bara provat ac Valhalla med dualsense men det var plug & play utan problem, resterande spel har jag spelat med ps4 kontroll.

Även ea och epic brukar ha inbyggt stöd för kontroller. Tillochmed vissa spel på pc gamepass har fullt stöd för Playstation kontroller med de rätta knapparna inne i spelet.

Men kan väl vara så att dualsense inte har så bra kompatibilitet med äldre spel och isåfall hjälper väl steam och emulerar en dualshock 4 istället

Medlem
Skrivet av lonian:

Om de inte vill ha stora andelen Steam ägare så.

Ubisoft spel startas from Ubilaunchern ändå, så det spelar noll roll om det finns på steam.

Skrivet av Deekar:

Det är inte jobbigt. Problemet är att de inte vill sprida sin spelsamling. Jämför med bilar. Du har 5 bilar, och 5 olika garage, så du behöver 5 nycklar/5 lösenord. Sen får du inte själv välja vilket garage du vill parkera din bil.

DÄR har du problemet.

Skrivet av Bobiri:

Bryr mig ej. Tycker utvecklarna ska ha minst 90% av inkomsterna. Att Steam tar 30% köper jag som ett argument till att hålla det inhouse.

Blir nog ett köp vid en större rea.

I en perfekt värld. Dock är det sällan utvecklarna som pyntar för kalaset, utan det är utgivaren. Så utgivaren tar lejonparten också. Sen i detta fallet håller jag med, plattformsägarna är riktiga rövhattar som tar 30%.

signatur

I drank what?

Medlem

Jävla Ubi

signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Bennii:

För att?

Missförstå mig inte, anser inte att det är rimligt att MS och Sony tar så pass hög andel. Men min PC är inte en ”Steam PC”.

Men visst, toppen om Ubi slipper steam sakes tax. Då innebär det ju givetvis att spelen blir billigare också!

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vet inte hur Ubisoft hanterar refund eller om det ens är möjligt men den säkerheten.

Sen spelar jag även på min Steam Deck.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar