Rykten florerar om ett PS5-konsolpaket med Playstation Plus Premium

Robot
Rykten florerar om ett PS5-konsolpaket med Playstation Plus Premium

Sägs inkludera tillgång till tjänstens toppnivå i två år.

#Playstation-plus, #nyhetstips


Medlem

De måste ju sälja tjänsten skiten på något sätt. Konsollen är bra, dock


signatur

I drank what?

Medlem

Nu börjar vi snacka value om det är två år av Premium utan extra kostnad inkluderat. Tror dock inte jag sneglar på en PS5 först tidigast år 2024 men sådana här deals är nog det som kommer få mig att slå till i slutet, blir definitivt ingen "endast konsol" i alla fall.

Medlem

Kul för de som planerar att skaffa, om detta stämmer är det en bra deal. Har inget negativt att säga om min ps5a som varit med sen releasen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Är det bara tillgången till retrospel som skiljer Extra från Premium? Är spelbiblioteken identiska förutom det?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Är det bara tillgången till retrospel som skiljer Extra från Premium? Är spelbiblioteken identiska förutom det?

Om jag inte minns fel så har premium game trials (testa spelet i x antal timmar) och ps3 spel som man kan streama. I övrigt är den identisk med extra.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Är det bara tillgången till retrospel som skiljer Extra från Premium? Är spelbiblioteken identiska förutom det?

Jag vet inte skillnaden, är premiumkund, men jag kan streama spelen också samt tanka hem många nya spel och provspela någon timme eller två. Lite för att slippa köpa grisen i säcken typ.

Medlem

Smart drag av Sony. Oftast bundlas konsolen med ett specifikt spel, här får man 100-tals spel med de flesta exklusiva spelen inkluderade. Sedan beror det ju på hur mycket denna bundle kommer kosta.

Medlem

Kan tänka mig att detta är främst tänkt för PS5 Digital version utan läsare.
Ska bli intressant att se ifall dem lägger till mer lagringsutrymme i samma veva, att minst gå upp till 1TB borde ju var möjligt utan att öka priset med tanke på prisutvecklingen av lagringstypen. Lagringen låg väl på Ca 3000Kr i början och är nu nere på ca 1000Kr för 1TB.

Medlem

Vad är det som pekar på att det är "utan extra kostnad"? Det låter nästan för bra för att vara sant.

Medlem

Ge mig en ps5 slim istället!!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent
Skrivet av Margy:

Vad är det som pekar på att det är "utan extra kostnad"? Det låter nästan för bra för att vara sant.

Texten på bilderna lyder "Inklusive 24 månaders medlemskap".

Medlem
Skrivet av korvmos:

Ge mig en ps5 slim istället!!

Ja den lär garanterat komma nästa år väl.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Texten på bilderna lyder "Inklusive 24 månaders medlemskap".

Ja, men inklusive betyder ju inte att priset måste vara samma som tidigare paket?

Det ingår i priset men vi vet inte vad priset är.

Avstängd

Visst bra deal om man gillar PS5 men med Game Pass får man poäng på Bing,nyheter och när man spelar varje dag. Dessa poäng går att köpa Game Pass Ultimate gratis för så räknat på 3år har man tjänat in detta gratis och efter det forsätter ju Game Pass att ha poäng och man kan köpa gratis. PS+ slutar ju vara gratis efter 2år. Sen får man alltid betala. Så enligt mig är fortfarande Game Pass bättre när man alltid kan köpa gratis och Game Pass har mycket lägre pris 135kr medans PS+ premium kostar 180kr.

Så bättre med Game Pass endå och detta får mig inte att vilja skaffa detta paket och PS5.

Skribent
Skrivet av Margy:

Ja, men inklusive betyder ju inte att priset måste vara samma som tidigare paket?

Det ingår i priset men vi vet inte vad priset är.

Visst, det påpekar jag uttryckligen i artikeln. "Utan extra kostnad" hänvisar till att det inte kostar något utöver själva konsolpaketet.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Visst bra deal om man gillar PS5 men med Game Pass får man poäng på Bing,nyheter och när man spelar varje dag. Dessa poäng går att köpa Game Pass Ultimate gratis för så räknat på 3år har man tjänat in detta gratis och efter det forsätter ju Game Pass att ha poäng och man kan köpa gratis. PS+ slutar ju vara gratis efter 2år. Sen får man alltid betala. Så enligt mig är fortfarande Game Pass bättre när man alltid kan köpa gratis och Game Pass har mycket lägre pris 135kr medans PS+ premium kostar 180kr.

Så bättre med Game Pass endå och detta får mig inte att vilja skaffa detta paket och PS5.

Lägg ner med dina spam reklam-inlägg hela tiden i varje tråd! Har fått nog av ditt tjat överallt och det låter som du är hjärntvättad. Att du t.o.m går in i Sony-artikel och börjar göra reklam för gamepass. Det räcker, vi fattar att du älskar gamepass, jisses...

Medlem
Skrivet av jontebula:

Visst bra deal om man gillar PS5 men med Game Pass får man poäng på Bing,nyheter och när man spelar varje dag. Dessa poäng går att köpa Game Pass Ultimate gratis för så räknat på 3år har man tjänat in detta gratis och efter det forsätter ju Game Pass att ha poäng och man kan köpa gratis. PS+ slutar ju vara gratis efter 2år. Sen får man alltid betala. Så enligt mig är fortfarande Game Pass bättre när man alltid kan köpa gratis och Game Pass har mycket lägre pris 135kr medans PS+ premium kostar 180kr.

Så bättre med Game Pass endå och detta får mig inte att vilja skaffa detta paket och PS5.

Är det inte tröttsamt att kommentera samma dynga dag ut och dag in? Ingenting är gratis tyvärr, du är ju fortfarande tvungen att investera din tid för att samla ihop tillräckligt med poäng varje månad för att du ska kunna hämta ut Game Pass.

Om du har ett arbete så är det ett betydligt mer effektivt sätt att få ihop stålars till Game Pass, lägg ner en timme extra där istället!

Inaktiv
Skrivet av jontebula:

Visst bra deal om man gillar PS5 men med Game Pass får man poäng på Bing,nyheter och när man spelar varje dag. Dessa poäng går att köpa Game Pass Ultimate gratis för så räknat på 3år har man tjänat in detta gratis och efter det forsätter ju Game Pass att ha poäng och man kan köpa gratis. PS+ slutar ju vara gratis efter 2år. Sen får man alltid betala. Så enligt mig är fortfarande Game Pass bättre när man alltid kan köpa gratis och Game Pass har mycket lägre pris 135kr medans PS+ premium kostar 180kr.

Så bättre med Game Pass endå och detta får mig inte att vilja skaffa detta paket och PS5.

Är innerligt trött på ditt tjat om Game Pass och Xcloud i snudd på varannan tråd här på FZ.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ja, men inklusive betyder ju inte att priset måste vara samma som tidigare paket?

Det ingår i priset men vi vet inte vad priset är.

Tänkte samma!

Avstängd
Skrivet av Bullen86:

Lägg ner med dina spam reklam-inlägg hela tiden i varje tråd! Har fått nog av ditt tjat överallt och det låter som du är hjärntvättad. Att du t.o.m går in i Sony-artikel och börjar göra reklam för gamepass. Det räcker, vi fattar att du älskar gamepass, jisses...

Räkna själv när du får rewards poäng som du kan använda för att köpa 1 mån gratis Game Pass. Tycker det är bättre mot att inte ha gratis alls efter 2år. Så blir ju totalt sätt billigare. Vet ej varför du tycker det system med rewards Microsoft kör är dåligt. Men kan inte gillas av alla även om man får gratis ofta flera gånger om året. Kan få gratis Game Pass varannan eller var tredje månad beroende på hur mycket jag spelar.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Räkna själv när du får rewards poäng som du kan använda för att köpa 1 mån gratis Game Pass. Tycker det är bättre mot att inte ha gratis alls efter 2år. Så blir ju totalt sätt billigare. Vet ej varför du tycker det system med rewards Microsoft kör är dåligt. Men kan inte gillas av alla även om man får gratis ofta flera gånger om året.

Jag brukar också få ihop rewardpoäng till en månad Gamepass då och då, men ser det knappast som ett köpargument, eller ett argument att välja Gamepass före Playstation Plus. Andra faktorer är mycket viktigare när man väljer mellan de alternativen.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Smart drag av Sony. Oftast bundlas konsolen med ett specifikt spel, här får man 100-tals spel med de flesta exklusiva spelen inkluderade. Sedan beror det ju på hur mycket denna bundle kommer kosta.

De flesta nya exklusiva saknas.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Räkna själv när du får rewards poäng som du kan använda för att köpa 1 mån gratis Game Pass. Tycker det är bättre mot att inte ha gratis alls efter 2år. Så blir ju totalt sätt billigare. Vet ej varför du tycker det system med rewards Microsoft kör är dåligt. Men kan inte gillas av alla även om man får gratis ofta flera gånger om året. Kan få gratis Game Pass varannan eller var tredje månad beroende på hur mycket jag spelar.

Nej, du fattar tydligen inte vad jag och andra menar, även om man har sagt till dig hundra gånger tidigare!

Jag har inget emot Xbox, Gamepass eller MS-rewards, jag använder samma tjänster själv och tycker om dem. Hur du uppfattade mitt inlägg som att jag tyckte tjänsterna var dåliga vet jag verkligen inte.

Det är inte själva tjänsterna jag och andra riktar kritik åt eller har problem med, utan åt dig och det du skriver dag in och dag ut här på FZ, som en reklampelare för Xbox. Jag vet inte hur gammal du är, men jag märker väldigt tydligt att du har stora svårigheter med att förstå vad folk kritiserar dig för, då du vänder kritiken du har fått till något helt annat varje gång. Vi skriver något, och du svarar tillbaka på med något helt annat. Det är därför folk skämtar om det är en person man skriver till eller en A.I.

Sluta spamma sönder varje tråd med din reklam! Om inte, så måste FZ börja göra något åt det, för det här börjar bli väldigt löjligt för hur detta kan tillåtas fortsätta i nästan varje tråd...

Medlem

@jontebula du är inne på fel spår, igen. Man väljer konsol efter vilka spel man vill spela. Sony har ett par riktigt schyssta i backloggen. Gamepass har jag på datorn och kan ta del av alla exklusiveteter och roligheter som microsoft har.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Mirage:

De flesta nya exklusiva saknas.

Endast ett fåtal saknas, så vet inte hur du får det till de flesta? De som saknas just nu är GT7, GoW: Ragnarök och Forspoken. Kanske har jag missat någon.

Om du förväntar dig att alla nya ska komma till tjänsten direkt likt Gamepass, då vet jag inte vad du tänker.

Skrivet av Bullen86:

Nej, du fattar tydligen inte vad jag och andra menar, även om man har sagt till dig hundra gånger tidigare!

Jag har inget emot Xbox, Gamepass eller MS-rewards, jag använder samma tjänster själv och tycker om dem. Hur du uppfattade mitt inlägg som att jag tyckte tjänsterna var dåliga vet jag verkligen inte.

Det är inte själva tjänsterna jag och andra riktar kritik åt eller har problem med, utan åt dig och det du skriver dag in och dag ut här på FZ, som en reklampelare för Xbox. Jag vet inte hur gammal du är, men jag märker väldigt tydligt att du har stora svårigheter med att förstå vad folk kritiserar dig för, då du vänder kritiken du har fått till något helt annat varje gång. Vi skriver något, och du svarar tillbaka på med något helt annat. Det är därför folk skämtar om det är en person man skriver till eller en A.I.

Sluta spamma sönder varje tråd med din reklam! Om inte, så måste FZ börja göra något åt det, för det här börjar bli väldigt löjligt för hur detta kan tillåtas fortsätta i nästan varje tråd...

Bara anmäl såna inlägg han gör här i denna tråden istället, ju fler som anmäler ju snabbare lät dom göra nåt åt det, hjälper inte att diskutera med han direkt känns det som


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Är innerligt trött på ditt tjat om Game Pass och Xcloud i snudd på varannan tråd här på FZ.

Han/ hon verkar iaf slutat nämna sin Samsung tv som har xcloud i vartenda inlägg 🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Endast ett fåtal saknas, så vet inte hur du får det till de flesta? De som saknas just nu är GT7, GoW: Ragnarök och Forspoken. Kanske har jag missat någon.

Om du förväntar dig att alla nya ska komma till tjänsten direkt likt Gamepass, då vet jag inte vad du tänker.

Precis det. Gör det inte det så ser jag inte jag inte värdet med tjänsten. Gamla spel har jag redan/har redan spelat. Så de erbjuder en tjänst där jag betalar för spel jag redan spelat. Ser inte värdet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De måste ju sälja tjänsten skiten på något sätt. Konsollen är bra, dock

Skrivet av Mirage:

Precis det. Gör det inte det så ser jag inte jag inte värdet med tjänsten. Gamla spel har jag redan/har redan spelat. Så de erbjuder en tjänst där jag betalar för spel jag redan spelat. Ser inte värdet.

"Jag ser inte värdet för mig personligen och därför måste det vara skit"

Ett vuxet sätt att se på saker..

12
Skriv svar