Katastroggf! Quake 2 Remastered avtäckt av misstag

Robot
Katastroggf! Quake 2 Remastered avtäckt av misstag

Sydkoreas åldersmärkningsorgan läcker – igen.

#quake-2, #quake-2-remastered


NuZ
Testpilot

Både Quake och Quake 2 på krysslådan nu då!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nice, mitt favorit Quake gällande både SP och MP.

Medlem

Quake 2 för nostalgin men inget slår Quake 3 Arena

Releasehästryttare
Medlem

En av de första spelen som jag testade mitt nya 3Dfx Voodoo-kort på. Var magiskt att se skillnaden i grafik och fps när man väl hittade rätt inställningar.

Medlem

Tänkte att RTX versionen redan var så på sätt och vis..
Men låt Raven göra en femma istället för vara support åt CoD.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

But why? Quake II RTX är ju redan typ en remaster. Spelet flyter ju och skalar hur bra som helst på moderna maskiner, ända sedan källkoden släpptes fri.

Medlem

Nej men va nice, Quake 2 är verkligen underskattat.
Blir ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Asgan:

En av de första spelen som jag testade mitt nya 3Dfx Voodoo-kort på. Var magiskt att se skillnaden i grafik och fps när man väl hittade rätt inställningar.

Härliga minnen!
Minns själv att jag köpte ett Nvidia Riva TNT 2
å lirade detta.

Medlem
Skrivet av Asgan:

En av de första spelen som jag testade mitt nya 3Dfx Voodoo-kort på. Var magiskt att se skillnaden i grafik och fps när man väl hittade rätt inställningar.

Same!
Jag kommer ihåg att jag föredrog att spela Quake 2 i sp mer än Half-Life, man vågar väl säga det numera, det kanske är preskiberat?
Röstade dock på Q3 eftersom det var så extremt roligt att nöta med kamraterna och så många nivåer bättre tekniskt kändes det som.

Geeks Gaming
Skrivet av Asgan:

En av de första spelen som jag testade mitt nya 3Dfx Voodoo-kort på. Var magiskt att se skillnaden i grafik och fps när man väl hittade rätt inställningar.

Samma här! Vi var en skara killar från gymnasiet som storögt kollade på magin som uppstod när man startade spelet. Så mjukt, så följsamt, sån kärlek!

Redaktör
Skrivet av Papphammar:

Same!
Jag kommer ihåg att jag föredrog att spela Quake 2 i sp mer än Half-Life, man vågar väl säga det numera, det kanske är preskiberat?
Röstade dock på Q3 eftersom det var så extremt roligt att nöta med kamraterna och så många nivåer bättre tekniskt kändes det som.

Q3 kan ha historiens bästa kontrollkänsla.


signatur
Medlem

Ett nytt Quake i samma anda som ettan fast mer fokus på det ockulta hade jag verkligen velat spela. Mörkt, rostigt och gotiskt med fanatiska kulter och monster frammanade ifrån andra dimensioner. Ge det lite av samma behandling som nya Doom fast inte riktigt lika over the top. Hade älskat det.

Men Quake 2 Remastered är trevligt det med

Medlem

Ska bli kul om det kommer till Xbox, vilket jag förväntar mig. Hade aldrig datorn att spela Quake 2 när det kom, men minns hur en skolkamrat hade ett nytt grafikkort och kunde aktivera "höga" grafikinställningar.

Men för mig är nog Quake 3 det bästa i serien, sedan Quake (1). Även om Quake var det första fps-spelet som man spelade vettig mulitplayer, minns just CTF via modem.

Medlem

Att panga stroggs med Blaster i all ära, men Q3 är kronjuvelen i serien.

Quake Live i webbläsare var riktigt trevligt med, så länge det gick.

Skrivet av Alexraptor:

But why? Quake II RTX är ju redan typ en remaster. Spelet flyter ju och skalar hur bra som helst på moderna maskiner, ända sedan källkoden släpptes fri.

Men de blir ju inte rika på det sättet ju!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Divion:

Härliga minnen!
Minns själv att jag köpte ett Nvidia Riva TNT 2
å lirade detta.

Hade jag också. Jävlar vad snyggt det blev när man kunde köra med dom effekterna jämfört med software renderer😁

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Tänkte att RTX versionen redan var så på sätt och vis..
Men låt Raven göra en femma istället för vara support åt CoD.

tänkte samma, men efter Q5 så kanske vi äntligen hade kunnat få ett nytt SoF? eller heretic/hexen?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

tänkte samma, men efter Q5 så kanske vi äntligen hade kunnat få ett nytt SoF? eller heretic/hexen?

Jo Bethesda har ju en del gamla titlar i sitt alster som de hade kunnat återuppliva.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Lan-qw underbart, nu får man köra shootmania istället (förutom qw på lan)

Medlem

Skillnad på remake och remaster.

Medlem
Medlem

Vore ju underbart! FZ var ju en grundpelare då man lirade Q2 där kring millennieskiftet. Än idag stöter jag på lirare online från den tiden, även om det är mer sällan nu än förr


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

<3 Då hoppas jag FZ sätter upp servrar igen så det blir gib på q2dm1 igen 8]


signatur

u mad bro?

Medlem

Spelas det verkligen så mycket Quake att en mässa fortfarande är relevant? Hade gärna sett en Quake 4 remaster. Så man kan faktiskt spela det på moderna maskiner. Underskattat spel imo.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Spelas det verkligen så mycket Quake att en mässa fortfarande är relevant? Hade gärna sett en Quake 4 remaster. Så man kan faktiskt spela det på moderna maskiner. Underskattat spel imo.

Tveksamt. Quake är ju minnenas allé för gamla gamers. Knappt en 20 åring vet vad det är nuförtiden. Och det visar ju sig med när dom släppte Quake remaken för 2 år sedan, tog väl någon vecka för att multiplayerservrarna skulle gå från typ 50 stycken till att bara var 1-2 servrar kvar.

Medlem

Quake 3 arena är utan tvekan id software bästa quake-spel. Gissar att nightdive studios eller svenska Machine games varit med här och utvecklat? Vi har ju redan en RT-version av quake 2, hade gärna sett en remaster av quake 3 istället. Quake-serien behöver samma kärlek som DOOM fått.
Något nytt om rage 3 kanske också? Jag vet i alla fall att Tim Willits ville göra ett nytt när han jobbade kvar...

Frågan är om vi någonsin kommer att återfå den underbara tid som var 98-99 när arenashooters blomstrade som allra mest.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har ohälsosamt många LAN-minnen av Action Quake 2.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Snark till en remaster. Finns ju redan bästa versionen nämligen Quake 2 RTX.

Det vore ballt om de faktiskt gjorde en remake däremot, eller mer än så i samma stil utan att paja atmosfären och gameplayet.

Ett nytt Quake vore dock bäst, kanske en reboot som Doom har fått.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar