Call of Dutys senaste antifuskmetod: hallucinationer

Robot
Call of Dutys senaste antifuskmetod: hallucinationer

Potentiella fuskare kommer att börja se i syne.

#Call-of-duty, #Fusk, #Ricochet


Medlem

En polare jag lirat cod med sedan 00-talet fick sitt konto i mw2 permanent bannat för några veckor sedan. Ingen möjlighet att få någon detaljerad förklaring eller upprättelse. Är själv övertygad om att han aldrig fuskat även om jag inte kan bevisa det, oavsett är mjukvaran otroligt instabil och Activison verkar inte bry sig nämnvärt.

https://www.pcgamer.com/it-looks-like-call-of-dutys-anti-chea...

Medlem
Skrivet av heady89:

En polare jag lirat cod med sedan 00-talet fick sitt konto i mw2 permanent bannat för några veckor sedan. Ingen möjlighet att få någon detaljerad förklaring eller upprättelse. Är själv övertygad om att han aldrig fuskat även om jag inte kan bevisa det, oavsett är mjukvaran otroligt instabil och Activison verkar inte bry sig nämnvärt.

https://www.pcgamer.com/it-looks-like-call-of-dutys-anti-chea...

Samma hände mig fast på warzone 1. Blev först shadowbannad utan förklaring, sedan permanent bannad. Fuskar aldrig och kommer aldrig att göra. Otroligt tröttsamt.

Avstängd

Så tråkigt att dom lägger sådan energi på detta mot fusk istället för att göra en massa nya DLC för campaign till spelarna.

Inaktiv
Skrivet av heady89:

En polare jag lirat cod med sedan 00-talet fick sitt konto i mw2 permanent bannat för några veckor sedan. Ingen möjlighet att få någon detaljerad förklaring eller upprättelse. Är själv övertygad om att han aldrig fuskat även om jag inte kan bevisa det, oavsett är mjukvaran otroligt instabil och Activison verkar inte bry sig nämnvärt.

https://www.pcgamer.com/it-looks-like-call-of-dutys-anti-chea...

Det är illa. Gillar inte heller att de använder de här något förnedrande och övervakande teknikerna. Speciellt de där åtgärderna om att manipulera aim, som de förvisso tog bort. Men att oskyldiga spelare ska få ta sånt är inte ok. Övervakningssamhället tar sig in överallt

Medlem
Skrivet av jontebula:

Så tråkigt att dom lägger sådan energi på detta mot fusk istället för att göra en massa nya DLC för campaign till spelarna.

Vet inte om du missat det, men 99% av alla som spelar cod gör det för mp delen inte kampanjen. Överdriver så klart men det är nog inte jätte långt ifrån sanningen.

Avstängd
Skrivet av Ibenaben:

Vet inte om du missat det, men 99% av alla som spelar cod gör det för mp delen inte kampanjen. Överdriver så klart men det är nog inte jätte långt ifrån sanningen.

Dom skulle tjäna massor på DLC till campaign. Sen kan Microsoft hypa upp det och ge oss massor av rewards på DLC och campaign så spelare på Xbox snabbt kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate.

Själv är jag bara intresserad av campaign inte tråkiga multiplayer. Räcker ju med Warzone 2.0

Medlem

Dom skulle förlora mer om dom lät fuskare härja fritt på MP delen än dom skulle tjäna på att göra DLC till kampanjen. Du tillhör en pytte liten minoritet som enbart spelar för kampanjen. Förstår om du tycker multiplayer är tråkigt när du har en Samsung TV från 2021 med XCloud som primär spelplattform.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Dom skulle tjäna massor på DLC till campaign. Sen kan Microsoft hypa upp det och ge oss massor av rewards på DLC och campaign så spelare på Xbox snabbt kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate.

Själv är jag bara intresserad av campaign inte tråkiga multiplayer. Räcker ju med Warzone 2.0

Otippat att du skulle börja prata Xbox Gamepass i denna tråden

Medlem

CoDs anticheat identifierade phyton och invoke ai som otillåten mjukvara och permbannade mitt cod konto utan möjlighet till appeal.. så jag fick ta ställning til vad jag ska lägga min tid.. kommer troligen aldrig installera CoD igen.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Valorants antifusk är ju ganska påträngande, men den verkar i alla fall fungera.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Så tråkigt att dom lägger sådan energi på detta mot fusk istället för att göra en massa nya DLC för campaign till spelarna.

Till skillnad från dig, om mig själv, så soelar de fkesta CoD-spekarba inte sp. För den absoluta majoriteten är det mp som gäller och det är där Activision tjänar pengar. Sorgligt men sant.

Medlem

Önskar att online spel skulle kunna göra det möjligt att ha kill cam som faktiskt streamar den som dödar ens vy (alltså bokstavligt vad hans skärm visar honom) Troligen ej möjligt idag men man kan ju drömma.

Sen är det ju absolut önskvärt att fler länder skulle göra fuskande i spel till ett brott. Faktiskt förvånande att inte gaming lobbyn lyckats få EU att göra det olagligt. Det bör rimligen kosta dem en del pga fusk.

Avstängd

Dom kan ju även lägga till en massa DLC inte bara multiplayer. Ha båda asså.

För Xcloud spelare när Microsoft köpt skulle många spela m.fl

Dom skulle ju sälja bra hos Microsoft med bra priser om man har Game Pass Ultimate. Skulle ju lätt köpa om man fick DLC till samma låga pris som Microsoft first party och man då får runt 2 DLC till varje Call of duty för runt 200-300kr/st blir mycket extra pengar Activision skulle dra in mot att endast ha multiplayer att tjäna pengar på. När folk klagar på vissa Call Of Duty multiplayer får dom in mycket på grymma DLC som MW2 som många slutat spela nu multiplayer men hört att massor älskar campaign.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Dom kan ju även lägga till en massa DLC inte bara multiplayer. Ha båda asså.

För Xcloud spelare när Microsoft köpt skulle många spela m.fl

Dom skulle ju sälja bra hos Microsoft med bra priser om man har Game Pass Ultimate. Skulle ju lätt köpa om man fick DLC till samma låga pris som Microsoft first party och man då får runt 2 DLC till varje Call of duty för runt 200-300kr/st blir mycket extra pengar Activision skulle dra in mot att endast ha multiplayer att tjäna pengar på. När folk klagar på vissa Call Of Duty multiplayer får dom in mycket på grymma DLC som MW2 som många slutat spela nu multiplayer men hört att massor älskar campaign.

Men du läser och tar till dig det som passar in i din världsbild, ABK hade producerat kampanj-DLC om de hade tjänat tillräckligt med pengar på det. Så enkelt är det.

1
Skriv svar