Så mycket tjänar Nintendo-cheferna och de anställda

Robot
Så mycket tjänar Nintendo-cheferna och de anställda

Shigeru Miyamoto tvåa efter vd:n.

#nintendo


Medlem

27 och 22 miljoner kronor? det är ju underbart. i Sverige hade dom plockat ut miljarder till sig själva istället och dom anställda hade haft hälften så hög lön. lustigt nog


signatur

//monster

Skrivet av monsterbenke:

27 och 22 miljoner kronor? det är ju underbart. i Sverige hade dom plockat ut miljarder till sig själva istället och dom anställda hade haft hälften så hög lön. lustigt nog

Hade inte haft nåt emot att ha hälften av miljarder i lön


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

27 och 22 miljoner kronor? det är ju underbart. i Sverige hade dom plockat ut miljarder till sig själva istället och dom anställda hade haft hälften så hög lön. lustigt nog

Lite min tanke också. I sammanhanget rätt "blygsamma" ersättningar (om det inkluderar "allt"). Och 740k SEK i snittlön bland anställda är inte illa det heller.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Lite min tanke också. I sammanhanget rätt "blygsamma" ersättningar (om det inkluderar "allt"). Och 740k SEK i snittlön bland anställda är inte illa det heller.

Nu är ju vår svenska valuta helt kass i utlandet. Vart på Hawaii i vintras och där gick en limpa bröd på typ 100kr.

Medlem

Shigeru är ju anledningen till att Nintendo är Nintendo, vad han än hade tjänat hade inte vart tillräckligt i min mening


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Blev nästan glad över att läsa det här. Utklassar alla andra sett till vad man ger sina anställda.

Medlem

Jämfört med de astronomiska summorna amerikanska skithögar som Bobby Kotick tjänar är ju VD-lönen närmast modest om vi betänker att Nintendo är en global underhållningsjätte.

1
Skriv svar