Todd Howard är den enda som får tala fritt om Starfield

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Återigen - helt okej att tycka, inte att likställa med att ha rätt.
Jag ser rätt stora problem med att information ska spridas öppet och fritt (utan att kunna skylla på någon "tystnadskultur"), men du behöver inte göra detsamma.

Helt rätt att du tycker så. Det betyder inte att du har rätt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Helt rätt att du tycker så. Det betyder inte att du har rätt.

Precis! Eller fel, för den delen. Och dito, givetvis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det är nog ett måste då spelen går igenom ständiga förändringar innan release.

Tror nog Sean Murray hade haft en lättare resa om han skrivit på ett liknande dokument

Där hade vi en person som pratade fritt om sitt spel och jag tror inte han försökte medvetet ljuga om vad NMS var vid release, han pratade nog om visionen han hade för spelet. Men allt det är förlåtet från min sida med tanke på vad som hände sen.

Personligen undviker jag nästan all information om Starfield innan jag har spelat det själv, kanske riskerar jag att bränna ca 1000 kronor på något som är dåligt och/eller buggigt, men beredd att ta den risken för möjligheten att man får spela något utan att redan ha dissekerat sönder spelet innan release.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Är det verkligen bra att låta Todd prata fritt? Det gick ju inte så bra med Fallout 76.


signatur

PSN: OAKTHYR

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Helt rätt att du tycker så. Det betyder inte att du har rätt.

Ta ett valfritt favoritspel; mitt i utvecklingen, allt brinner, ingen vet vart spelet är påväg.

Tänk dig att random utvecklare ska kunna tala fritt om spelets tillstånd under detta stadie.

Ännu värre, ta de utvecklare som hoppar av under utvecklingen för att det som kommer sluta upp som ditt favoritspel enligt dem är en katastrof och ett riktigt dåligt spel.

Medlem

Varför skulle folk bry sig ens? Finns massor av gameplay ute vid det här laget som visar hyfsat vad spelet innebär. Om det inte tilltalar en så köp det inte. Själv så hade jag köpt det om jag har pengar, det ser rätt nice ut.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det känns som om utvecklarna får "prata fritt" så är det väldigt stor chans att något sägs som plockas upp av media och görs till "negativ press".. Från deras perspektiv så finns det antagligen ingen tid som är sämre för något sånt än "tätt inpå release".

Och om det händer så känns det ju rätt troligt att den utvecklaren får sparken, eller själv väljer att sluta då man troligtvis skulle bli en illaluktande lort som folk på kontoret höll för näsan kring.

Jag tror den här policyn är rimligt, och att det är väldigt vanlig eller direkt standard.

Jag har jobbat på spel men som ifs inte var så här stora, men det skrivs alltid på NDA - och att prata om spelet och/eller vad som ska finnas eller inte finnas osv osv före det är släppt... Det gör man inte så länge man inte fått tummen upp.

Tror att den här utvecklaren kommer att lukta lite illa på kontoret efter detta... Då han får det här att framstå så märkligt eller anmärkningsvärt. Han utvecklar lite väl mycket kring precis vad det är som gäller.

Det här är inte anmärkningsvärt.

Brukar man inte säga att all press är bra press? :P.
Nej då det kan ju va bra att inte säga för mycket kanske men det är ju heller inte bra att säga för lite. Sen har jag väl iof mest läst om röstskådisar som kanske sagt för mycket men inget som skadat nämnvärt.

12
Skriv svar