R* Social Club, suck...

Medlem
R* Social Club, suck...

Vilket skräp detta är alltså.

Förlorat mitt lösen och nu kommer jag aldrig kunna spela deras spel igen, vare sig de jag äger eller ens framtida spel från dom. Detta eftersom de låser spelen till social club-kontot man har på Steam och Epic.

Visst, klantigt av mig att inte uppdatera till en ny fungerande email, då kan man fråga om nytt lösen såklart... var väl 20+ år sen eller nått man fixade social club och den emailen är sedan länge borta (nån telia.com email). men inte haft behovet, har haft uppgifterna sparade digitalt och har liksom bara skrivit in det och det funkar.

Frågade R* kundtjänst och ja, man kan be dom ta bort linken mellan steam och social club, men då kan man heller inte spela, så det leder INTE till att spelet kommer fråga efter ett nytt social club konto utan man kommer bara inte kunna logga in alls. vilka klåpare.

Skyll inte på dom.
Det är ditt fel.

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Surt sa räven men vems är felet att tappa dina lösenord?

Medlem

Väldigt tråkigt men ser inte hur det gör Social Club dåligt, byte till fungerande mail eller mer idogt sökande efter de digitalt sparade inloggningsuppgifterna hade ju hjälpt mer...

Medlem

Visst är det tråkigt att du inte kan komma åt ditt konto pga email som är gammal och lösenord som är bortglömt. Det faller på dig, sånt som händer. Har själv varit tvungen att köpa program två gånger pga samma sak.

Men man får ändå ge tummen upp för säkerheten. Även om det är drygt för dig så är detta ett bra sätt att hindra folk från att komma över kontot utan tillgång till din mail.

Medlem

Jag kan hålla med litegrann, det borde finnas någon form av redundans. (Att man kan bevisa ägande med hjälp av serienummer/nycklar knutna till andra konton, typ Steam, eller att man har någon form av kvitto i PDF-format eller att man visar att IP-adressen man loggat in från är ens egen, eller vad som helst. Ev. någon kombination av dessa.)

Telenor fick för sig att med knappt en månads varsel (notis 18 augusti, nedstängning 20 september) slopa den e-posttjänst jag haft hos dem i nästan tio år förra året, och där är ett par konton jag har reggade, som jag inte hann lösa ett byte på innan då jag var bortrest. Tydligen använde jag inte tjänsten tillräckligt ofta för att jag skulle få behålla den.

Säkerhet i all ära, men samtidigt blir det rätt löjligt om *all* makt kring denna ligger hos leverantören. Att bara säga "tough shit, du gjorde inte tillräckligt, nu äger du inte din produkt längre"* är... inte direkt konsumentvänligt.

*Där kommer vi in på hur bra det egentligen är med alla jäkla system som utgår från att du inte äger produkten du köper, utan det är en villkorad åtkomst till en tjänst där leverantören sitter på sista ordet i så gott som alla fall. Tacka vet jag GOG.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Om man förlorar nyckeln till sin bil eller hus så finns det väl ingen normal människa som tycker man ska förlora rätten till dom och inte på något sätt kunna fixa en ny + förlora all rätt att ens köpa bilen igen eller framtida modeller?

Varför skulle man förlora all rätt att spela nuvarande och dessutom alla kommande spel bara för att de inte vill låta en logga in på ett nyskapat konto för social club. jag vet då inget annat som fungerar så.

Man kommer ju ingen vart med bara social club inloggen, te.x om någon tar den, det är inte social club som tar hem spelet. social club är ju som namnet antyder deras MP/online-del (vilket jag inte använder alls)

Man kommer inte ens runt det genom att köpa spelen igen (provade med GTAV, köpte det på steam istället för på Epic).. man tycks vara livsstids utestängd om man någon gång loggat in med social club på epic eller steam och sen inte kan använda det kontot av någon anledning. inte optimalt skulle jag säga.

nåväl. jag har inga moraliska problem med att spela deras spel ändå, alltid ogillat R*, speciellt deras syn på moddar och hur de behandlar de som arbetar där, sen är social club och allt annat som kräver 3:e part (trots att man köpt på Steam) rent unket.

1
Skriv svar