FTC påstås pausa process mot Microsofts Activision Blizzard-affär

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Herregud, vad har hänt med nivån här. Forum är kanske inte rätt ställen för dig om du anser detta är mobbning.

Sen för att vara helt ärlig så kommer du närmre mobbning än någon annan här. Att kalla folk fula och modsen nollor är ett väldigt moget beteende.

Mobbare är fula små kräk. Att du inte anser att det är mobbing att håna en använder i trådar redan innan han kommit in i tråden osv får väl stå för dig.

Sen att du anser att jag mobbar modsen är lite underhållande. Jag pekar inte ut någon. Men absolut du har rätt det är mobbing det jag gör..

Att håna en enskild användare och gnälla på honom i varenda tråd han skrivit i, anser du bara är rimligt eller ?

Medlem
Skrivet av Ralf:

Mobbare är fula små kräk. Att du inte anser att det är mobbing att håna en använder i trådar redan innan han kommit in i tråden osv får väl stå för dig.

Sen att du anser att jag mobbar modsen är lite underhållande. Jag pekar inte ut någon. Men absolut du har rätt det är mobbing det jag gör..

Att håna en enskild användare och gnälla på honom i varenda tråd han skrivit i, anser du bara är rimligt eller ?

Det är fint att se att du har din skinande rustning på dig, men du skyddar ett troll, inte en vanlig användare. Du riktar din godhet mot något/någon som ej förtjänar det. Tagga om och rid vidare och ta en riktig kamp där det faktiskt behövs istället.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator
Skrivet av Therant:

haha chilla lite. Du kan väl inte på allvar mena att det ska vara okej att spamma sönder varenda tråd med helt irrelevant propaganda. Folk, även jag själv, har verkligen försökt säga till honom på schyssta sätt att han ska lägga ner och hålla sig till ämnet och sluta spamma. Men han bara struntar i allt man säger och ignorerar allt, bara fortsätter som om ingen har skrivit till honom. Ibland svarar han ett inlägg med en motfråga om något helt annat, det är liksom så knäppt allt.
Det är tröttsamt, och folk har tröttnat på honom, det är anledning att tonen blivit som den är. Tonen är inte okej, men folk tröttnar. Precis som du tröttnar på saker.

Skrivet av Gertzy:

"Vi kanske mobbar honom men han ber om det så det är okej" - typ alla mobbare på skolgården någonsin. "Han är så ful/han ber om det/det är hans fel/han håller ju också på". För att vara någon som vill höja nivån på forumet är det ironiskt att du argumenterar på neandertalare-nivå. Pro tip: om ni inte orkar läsa "skiten", gör inte det då. Fungerar finfint för mig. Visst, snubben kanske inte är skarpaste hästen i skafferiet men att mobba ut någon för det känns väldigt fel. Då äcklas jag betydligt mer av lågbegåvade inlägg som detta än alla hans tillsammans. Och inte kräver jag avstängning av dig för det. Har varit med om mobbare hela mitt liv och är trött på att översittare ska få bestämma vem som får prata i utrymmen som de är några rockstjärnor som är bättre än andra. Ger det er sådana allvarliga psykiska men rekommenderar jag att logga ut och prata med psykiatriker för då har ni allvarliga problem.

Skrivet av Bullen86:

Hmm, varför är jag inte ett dugg förvånad att någon som är positiv över Microsofts senaste aktioner, går och försvarar en person som sitter och spammar sönder varje jävla tråd med sitt Xcloud och Gamepass reklam? Snubben är avstängd igen för tredje gången gillt på drygt en månad, bara det säger mycket. Jag gillar gamepass/PS+ lika mycket som den andra, men jag skulle aldrig få för mig att spamma sönder trådarna om det.

Det må vara taskigt när vi skriver så som vi gör, men han ber praktiskt taget om det när han spammar ihjäl trådarna med sitt ensidiga skit som ingen orkar läsa, om och om igen, detta trots att vi har sagt till honom flertalet gånger tidigare under de senaste månader och trots alla avstängningar... Hade vår kritik mot honom varit orättvis, så hade jag hållt med dig. Men är det någon som mobbar någon, så är det han som mobbar våra psyken varje dag med sitt dravel. Och detta hade jag sagt även om jag vore världens största Xbox fanboy.

Så sluta skydda ett uppenbarligt trollkonto som får nivån att sjunka till kommentarsfälten på Gamereactor!

Skrivet av Ralf:

Rätt kul gjort av Ftc.
Dom får stryk i rätten och Ms kan genomföra affären..... Hmm hej Ms vi har funderat lite och vi är villiga att diskutera uppköpet. Slå oss en signal 😂

Nej verkligen inte. All jävla mobbning mot en kille som uppenbarligen tycker om xbox och xcloud.
Låt han tycka om det, varför mobba någon?

Fula elaka mobbare är många på den här sidan.

För det första så skulle jag vilja be er om att hålla er till topic. Att sitta och diskutera såhär är helt onödigt. Rapportera inläggen istället så får vi admins se till att göra vårat jobb. Har ni dessutom frågor om hur modereringen fungerar kontaktar ni oss. Att sitta här och kalla oss nollor och annat är bara dumt, då folk som drar sådana kommentarar inte har någon insyn i vad vi gör. Fråga då istället för att anklaga.

Vad gäller allt runtom Jontebulla så har vi pratat med honom ett flertal gånger, men som ni märkt har det inte riktigt fått effekt. Vi gör vad vi kan för att berätta vad som blir rätt och fel med användares inlägg, men lyssnar inte en användare så får de varningar tills de tillslut blir permanent avstängda. Oavsett om det är spam, mobbning, konstant off topic-snack eller vad det nu kan tänkas vara.

All form av mobbning är givetvis inte tillåtet, vilket vi klargjort i andra nyheter/trådar och rensat inlägg.

Åter till topic gänget

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

För det första så skulle jag vilja be er om att hålla er till topic. Att sitta och diskutera såhär är helt onödigt. Rapportera inläggen istället så får vi admins se till att göra vårat jobb. Har ni dessutom frågor om hur modereringen fungerar kontaktar ni oss. Att sitta här och kalla oss nollor och annat är bara dumt, då folk som drar sådana kommentarar inte har någon insyn i vad vi gör. Fråga då istället för att anklaga.

Vad gäller allt runtom Jontebulla så har vi pratat med honom ett flertal gånger, men som ni märkt har det inte riktigt fått effekt. Vi gör vad vi kan för att berätta vad som blir rätt och fel med användares inlägg, men lyssnar inte en användare så får de varningar tills de tillslut blir permanent avstängda. Oavsett om det är spam, mobbning, konstant off topic-snack eller vad det nu kan tänkas vara.

All form av mobbning är givetvis inte tillåtet, vilket vi klargjort i andra nyheter/trådar och rensat inlägg.

Åter till topic gänget

Bra jobbat 👍

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För det första så skulle jag vilja be er om att hålla er till topic. Att sitta och diskutera såhär är helt onödigt. Rapportera inläggen istället så får vi admins se till att göra vårat jobb.

Åter till topic gänget

Sorry, har bara svårt att se på när såhär organiserad mobbing fortgår utan att reagera. Men precis som jag tipsade om anmäla-knappen till "de andra" hade jag ju lika gärna kunnat använda den själv. Men som sagt, har bara svårt att låta sådant stå oemotsagt. Kommer dock inte älta detta något mer, såg att användaren i fråga är avstängd nu ändå. Oh well, life goes on! Just as gaming!

On topic:

Moderator
Skrivet av Gertzy:

Sorry, har bara svårt att se på när såhär organiserad mobbing fortgår utan att reagera. Men precis som jag tipsade om anmäla-knappen till "de andra" hade jag ju lika gärna kunnat använda den själv. Men som sagt, har bara svårt att låta sådant stå oemotsagt. Kommer dock inte älta detta något mer, såg att användaren i fråga är avstängd nu ändå. Oh well, life goes on! Just as gaming!

Jag tycker det är bra att man står upp emot sådant Mitt tips för framtiden är att möjligen göra ett inlägg där man säger ifrån (på ett snyggt sätt) och samtidigt rapporterar inlägget/användaren som man anser håller på med mobbning.

På så sätt får man ändå försvara personen man tycker blir påhoppad, samtidigt som vi får reda på det och kan vidta åtgärder.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar