Rangordna Mario kart!
Det finns så många Mario kart-spel så jag funderade på vilket jag egentligen tycker är bäst. Här kommer min högst personliga topplista av de jag kört:
1 Mario kart 7 3DS
2 Mario kart 8 deluxe Switch
3 Mario kart DS
4 Mario kart 64
5 Mario kart double dash Gamecube
6 Mario kart GBA
7 Mario kart SNES
Hur ser din topplista ut?
På vilken konsol är mario kart bäst?
Om jag tar bort nostalgibrillorna är Mario Kart 8: Deluxe tveklöst bäst. Det är störst, roligast och vackrast i alla kategorier.
Men nog har man haft otroligt kul med kompisarna i Balloon Battle på både SNES och N64 för sådär 20-25 år sen.
Om jag tar bort nostalgibrillorna är Mario Kart 8: Deluxe tveklöst bäst. Det är störst, roligast och vackrast i alla kategorier.
Men nog har man haft otroligt kul med kompisarna i Balloon Battle på både SNES och N64 för sådär 20-25 år sen.
Håller med om att det är ett kanonspel men nu när jag kört både 8an och 7an sida vid sida en hel del så föredrar jag faktiskt 7an. Banorna går inte huller om buller uppochner och dessutom är det värre att trilla av vägen då man förlorar sina power ups i 7an. Men med det sagt så är 8an fantastiskt fint och roligt och jag älskar möjligheten att kunna köra hela familjen även i tabletop mode på semestern🥳
Visst var Mario Kart 64 kul, men jämfört med Diddy Kong Racing var det inte speciellt bra tycker jag.
Håller med! Det spelet var kanon med både flygplan, hoovers och bilar! Var det något ytterligare man kunde köra?
Håller med! Det spelet var kanon med både flygplan, hoovers och bilar! Var det något ytterligare man kunde köra?
Nej, det var de tre olika typerna man kunde välja på. Sen älskade jag äventyrsdelen med bossar och hemliga nycklar. Även om jag älskar Mario Kart (i synnerhet det senaste) sätter jag fortfarande DKR längst upp bland kartspelen.
Kunskapsförmedlare.
Hade jag spelat MK på N64 hade det antagligen hamnat på topp pga. nostalgi. Körde mycket MK på Gamecube, men då var man ju för gammal för att det skulle bli permanent nostalgisk upplevelse.
1. Mario Kart 8 Deluxe (Switch) / Wii U
2. Mario Kart 7 (3DS)
3. Mario Kart Double Dash!! (GCN)
4. Mario Kart DS
5. Mario Kart Wii