Rykte: remake görs av The Elder Scrolls IV: Oblivion

Skrivet av Guld:

I remaken kommer det nog vara roligare i portalerna när de har gjort förbättringar i tråkiga spel moment ska du se👍

Det hoppar ut enhörningar eller kaniner med svärd


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Min absoluta favorit bland Elder Scrolls spelen, tar otroligt gärna en remake.

Medlem

Skulle verkligen gärna ha en -bra- remake, så det inte bara blir oblivion med skyrims system.
Försöker spela Oblivion lite då och då men dels är det oftast instabilare än Skyrim samt så är UI't tamigfan nästan sämre än Skyrims default.
Dom skulle behöva se över levelsystemet en del så det inte är lika tok-obalanserat som normalt, fast inte lika jävla platt och obefintligt som i Skyrim.
Gärna lite mer innehåll i världen, känslan av att knalla runt i Cyrodiil's marker ligger ljusår framför Skyrims tråkiga tundror, men det märks att dom inte hann klart med findetaljerna på kartan.

Vore ju förbannat snopet för Skyblivion folket om det händer dock.

Medlem

Alltså hur bra Skyblivion än kommer bli vore det ju tragiskt om den officiella remaken inte håller samma mått. Särskilt med tanke på att vi kommer behöva betala för remaken och inte modden. Får hoppas Bethesda känner sig manade att göra ett riktigt bra jobb när en så pass ambitiös modd är under utveckling.

Skribent
Skrivet av BeardedRobot:

Bara de gör något åt den förfärliga difficulty scalingen i spelet. Anledningen till att jag sluta spela Oblivion, kunde till slut inte ens döda vanliga råttor, annars ett fantastiskt spel.

Nä det här behövs fixas. Var väl ett av de första spelen som prövade just level scaling och det var inte bra när råttorna började typ bli episka.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Ja levelsystemet är ett av de sämsta jag varit med om i ett spel. Levla när man sover?! Nej tack!

Hehe, har själv inga problem med det.
De lade ju till en nya inställningar i det senaste Skyrim DLC där man är tvungen att levla när man sover och inte kan ”fast travel” till olika platser. Gillar det och skulle kunna tänka mig att på typ en Oblivion remake att de gjorde något liknande.

Har ett nytt level system där man slipper levla när man sover men att man om man vill kan ställa in i inställningarna så att man måste levla när man sover med mera.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ser hellre framemot moddarna. Att gå in i dom där portalerna och ta kol på var nog det tråkigaste som någonsin producerats i spelväg. En andra känga ger jag gärna till The Flood i Halo-spelen.

Körde FCOM modden vid min genomspelning för +10 år sedan. Var tvungen att ta bort den till slut för det blev så mycket CTD's.
Då märkte man vad löjliga portalerna var i originalspelet, modden hade beefat up lite kan man säga. Betydligt svårare.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Hehe, har själv inga problem med det.
De lade ju till en nya inställningar i det senaste Skyrim DLC där man är tvungen att levla när man sover och inte kan ”fast travel” till olika platser. Gillar det och skulle kunna tänka mig att på typ en Oblivion remake att de gjorde något liknande.

Har ett nytt level system där man slipper levla när man sover men att man om man vill kan ställa in i inställningarna så att man måste levla när man sover med mera.

Jag vill nog inte erkänna hur länge det tog i Oblivion innan jag lurade ut att man kunde trycka på ikonen på kartan för att fast-travella
Jädrar vad jag sprang mellan ...Vilverin? och Imperial City för att kränga allt som inte var fastspikat i grottan

Medlem

Hade ju varit bra roligt med en remake, men eftersom fans moddar av någon anledning i regel är bättre än officiella remakes och det redan är en sådan på gång så kanske jag lika gärna håller mig till modden. (Kanske är det för att fansen gör det enbart med kvalitet i åtanke medan utvecklarna måste tänka på att tjäna pengar också?)

Skrivet av Walter S.A. Iego:

kaniner med svärd

"Bring forth the holy hand grenade!"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att det skulle vara just UE5-motorn låter ju lite tveksamt men vem vet? Oblivion är riktigt bra och jag skulle gärna se den som en remake men som så många andra sagt. Ge oss Morrowind först!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Spelade igenom oblivion förra året, tycker det håller sjukt bra än. Älskar det mer än Skyrim så skulle gärna se en grafisk uppdatering!

Alla tempel var tyvärr copy paste annars var spelet toppen.

12
Skriv svar