Baldur's Gate 3 tar upp 122 GB och har ingen preload

Robot
Baldur's Gate 3 tar upp 122 GB och har ingen preload

Och mer eller mindre fullständig nedladdning även med early access-versionen.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Moderator | Testpilot

Det var länge sedan jag var så här taggad på ett spel. Helvete vad jag ska leva mig in i Forgotten Realms igen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Taggad som satan, har letat överallt dock och inte fått svar, under EA så verkar det lite som att Lae'zel samt shadowheart lutar lite åt evil hållet.

Hoppas inte att dom lämnar ens party ifall man lirar som en snäll person. Har sätt att dom kan lämna, men vet ej ifall det är ifall man beter sig för snällt eller för att man gjorde något annat.

Releasehästryttare

122 gig, herregud, får antingen köpa en till ssd eller köra spelet på en gammal disk :/

Medlem

Fan sugen att köpa detta spel day 1. 😅
Har hållt mig ifrån EA perioden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Det känns så kittlande att dagen man aldrig trodde skulle komma nästan är här. Och perfekt att Larian fick förtroendet. I dagsläget finns det inga andra som hade kunnat bära fanan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det känns så kittlande att dagen man aldrig trodde skulle komma nästan är här. Och perfekt att Larian fick förtroendet. I dagsläget finns det inga andra som hade kunnat bära fanan.

Jag känner likadant! Har sett fram emot nästa Larianspel sedan Original Sin 2, och att det dessutom blev en uppföljare till tidernas bästa RPG är grädden på moset! 😀

Releasehästryttare

Hoppas nu spelet blir lika bra som alla önskar, spelade det i första ea vändan och gillade det inte då, men det va ju dryga tre år sen så kanske det blivit bättre!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det känns så kittlande att dagen man aldrig trodde skulle komma nästan är här. Och perfekt att Larian fick förtroendet. I dagsläget finns det inga andra som hade kunnat bära fanan.

Larian lyckas bygga sin värld på höjden på ett passande nästan magiskt sätt.

Spelat lite EA och det verkar väldigt lovande. Röstskådespeleriet är hittills så bra, man sugs in i berättelsen.

Medlem

Kan man lira 3:an utan några som helst förkunskaper i loren?

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Kan man lira 3:an utan några som helst förkunskaper i loren?

Klart man kan.

Det finnns inga spel som förutsätter att man känner till serien sedan tidigare, precis alla anpassar sig till nya spelare som startar från noll.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Klart man kan.

Det finnns inga spel som förutsätter att man känner till serien sedan tidigare, precis alla anpassar sig till nya spelare som startar från noll.

Med spel antar jag du menar karaktärer?
Bra, blir nog köp nu till release

Medlem

122GB? För mig som bor på landet med mobilt bredband kommer det ta en stund att få ner det. Men den som väntar på något gott antar jag.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

När beräknas er recension läggas upp? (Förlåt om det skrivits tidigare och jag missat det)

Medlem

Har spelat early access och det är inte konstigt att det tar så mycket plats. Väldigt mycket konversationer i hög kvalite

Medlem

Då känns det bäst att avinstallera EA och köra en fresh install på torsdag em...

Medlem

Ser verkligen snyggt ut och allt.
Och så är det tur baserat….. vad är det som är så kul med det?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ser verkligen snyggt ut och allt.
Och så är det tur baserat….. vad är det som är så kul med det?

För den taktiska/strategiska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vilken tur att man drog ner EA-versionen igår då, just för att slippa detta

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ser verkligen snyggt ut och allt.
Och så är det tur baserat….. vad är det som är så kul med det?

Imo är turbaserat helt överlägset real time with pause. Du kan vara taktisk och behöver inte få kalabalik med friendly fire hela tiden. Blir mer som XCOM, mycket roligare

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vilken tur att man drog ner EA-versionen igår då, just för att slippa detta

Release version är en annan download, du kommer att få tanka ner hela spelet på torsdag. Och Steam kommer förmodligen få en hjärtattack när så många ska tanka ett helt spel samtidigt.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vilken tur att man drog ner EA-versionen igår då, just för att slippa detta

Tja, eftersom det är en update slipper man ju bevaka Steam/GoG om man har automatiska uppdateringar aktiverat. Alltid något. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av pizzathehut:

När beräknas er recension läggas upp? (Förlåt om det skrivits tidigare och jag missat det)

Tyvärr verkar det som Larian varit sega med recensionskoderna och vår verkar inte kommit än så det dröjer nog ett litet tag innan recensionen dyker upp. Spelet är ju ingen liten grej att ta sig an!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sjukt taggad, hållit mig utan att spela igenom EA men köpte det idag till PC

Testpilot
Skrivet av Piigge:

Taggad som satan, har letat överallt dock och inte fått svar, under EA så verkar det lite som att Lae'zel samt shadowheart lutar lite åt evil hållet.

Hoppas inte att dom lämnar ens party ifall man lirar som en snäll person. Har sätt att dom kan lämna, men vet ej ifall det är ifall man beter sig för snällt eller för att man gjorde något annat.

Lae'zel lutar åt Evil men Astarion är mer klassisk Evil han har en bakgrund som Noble så pengar & power är hans grej.
Lae'zel gillar då man gör val som innebär strider (Bakgrund är soldat).
Shadowheart gillar då man hjälper oskyldiga på gatan och gör vissa goda handlingar (Bakgrund Urchin).

Spelet är mycket mer nyanserat på den fronten att om du gör handlingar som passar deras bakgrund så ökar din status iallafall från mitt spelande i Early access.

Medlem

Har de DRM eller blir det utan?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Imo är turbaserat helt överlägset real time with pause. Du kan vara taktisk och behöver inte få kalabalik med friendly fire hela tiden. Blir mer som XCOM, mycket roligare

Penna och papper rpg turordningsbaserat men för mig är stor del av poängen med rollspel på datorn att striderna sker i realtid. Att inte utnyttja datorn till att hålla reda på vad alla gör är att förenkla för mycket och sänker definitiv det spelmässiga intrycket och lite även min syn på Larian Studios. De verkar inte kunna leverera rt+pause som i mitt tycke är ett signum för "klassiska" D&D-spel som BG och NWN.
Spelmässigt gillar jag Owlcat Games betydligt mer än Larian Studios.

Medlem

Inte lönt att installera före släpp då.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Penna och papper rpg turordningsbaserat men för mig är stor del av poängen med rollspel på datorn att striderna sker i realtid. Att inte utnyttja datorn till att hålla reda på vad alla gör är att förenkla för mycket och sänker definitiv det spelmässiga intrycket och lite även min syn på Larian Studios. De verkar inte kunna leverera rt+pause som i mitt tycke är ett signum för "klassiska" D&D-spel som BG och NWN.
Spelmässigt gillar jag Owlcat Games betydligt mer än Larian Studios.

Det är väl mer en fråga om vad som är roligt, tycker inte direkt att striderna var den roligaste eller mest minnesvärda aspekten av BG och NWN. Snarare har det åldrats dåligt

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Inte lönt att installera före släpp då.

De rekommenderar att man avinstallerar spelet innan launch ändå:
https://twitter.com/baldursgate3/status/1686386509166018560


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar