The Simpsons: Hit and Run fan-remaken är färdig

Robot
The Simpsons: Hit and Run fan-remaken är färdig
Medlem

Detta är nog det bästa simpsonsspelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Detta är nog det bästa simpsonsspelet.

Fanns ju något till som kom senare, plattformspel med co-op som drev hejvilt med tvspel och annat. Det var också riktigt bra!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fanns ju något till som kom senare, plattformspel med co-op som drev hejvilt med tvspel och annat. Det var också riktigt bra!

Detta?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skribent
Skrivet av smuts:

Precis! Kameran var lite wonky, men spelet var riktigt roligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta är nog det bästa simpsonsspelet.

Ja, helt klart ett av dom bästa. Minns att jag körde detta på min Gamecube, och det enda negativa jag kan komma på var att det fanns en viss enformighet i uppdragen.

Vem minns föresten Simpson till NES?

KoP
Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ja, helt klart ett av dom bästa. Minns att jag körde detta på min Gamecube, och det enda negativa jag kan komma på var att det fanns en viss enformighet i uppdragen.

Vem minns föresten Simpson till NES?

Bart vs the Space mutants? Släpptes på en uppsjö olika format, inte bara NES. 🙂 Skapligt spel som fick uppföljaren Bart vs the World (dock inte lika bra om jag minns rätt).

Medlem

Aldrig spelat Simpsons spelet. Går det att köpa på Xbox Series eller?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av KoP:

Bart vs the Space mutants? Släpptes på en uppsjö olika format, inte bara NES. 🙂 Skapligt spel som fick uppföljaren Bart vs the World (dock inte lika bra om jag minns rätt).

Var inte Space Mutant sämre? Banan i köpcentret ville man ju slå sönder handkontrollen! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Oj många minnen från MP där man skrek till man blev hes och inte ville bli taggad

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ja, helt klart ett av dom bästa. Minns att jag körde detta på min Gamecube, och det enda negativa jag kan komma på var att det fanns en viss enformighet i uppdragen.

Vem minns föresten Simpson till NES?

Jo minns Hit n Run som ett kul spel.

Tror jag spelat ett Simpsons spel till NES eller kanske var det SNES, där Bart drömmer om att genomföra vissa uppdrag och beroende på hur många han klarar får han betyg därefter.

ELF
Medlem

Har aldrig spelat Simpsons spelen. Skulle gjärna se en remake på dem med släpp på även pc.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har spelet på PS2-version. Var verkligen en evighet sen jag spelade detta spel. Den är i princip GTA: Springfield. Jag hoppas innerligt en remake till PC kommer ut.

KoP
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Var inte Space Mutant sämre? Banan i köpcentret ville man ju slå sönder handkontrollen! haha

Nja, det är väl lite smaksak. Personligen tyckte jag VS the World inte var lika roligt. 😄

Medlem
Skrivet av ELF:

Har aldrig spelat Simpsons spelen. Skulle gjärna se en remake på dem med släpp på även pc.

Gamla hit n run finns på pc.
Såg det på nån abandonware sida, men vet inte hur lagligt det är.

Jag köpte en PS1 kontroll men en konverter till usb bara för detta spelet när det kom. Riktigt kul spel!

ELF
Medlem
Skrivet av Phyrino:

Gamla hit n run finns på pc.
Såg det på nån abandonware sida, men vet inte hur lagligt det är.

Jag köpte en PS1 kontroll men en konverter till usb bara för detta spelet när det kom. Riktigt kul spel!

Det hade jag ingen aning om. Får kolla upp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Redaktör
Ponny

Lite bitterljuvt. Kan ingen ringa Disney och be dom betala moddaren och släppa nyversionen...? ALLA skulle vinna.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Lite bitterljuvt. Kan ingen ringa Disney och be dom betala moddaren och släppa nyversionen...? ALLA skulle vinna.

Har du telefonnumret?


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har du telefonnumret?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Lite bitterljuvt. Kan ingen ringa Disney och be dom betala moddaren och släppa nyversionen...? ALLA skulle vinna.

Är det inte lite konstigt att skaparen saknar ambitioner att släppa sin skapelse? Måste vara en massa tid som går till spillo?

Ni kanske kan göra en intervju med denne och få lite klarhet i hur den tänker?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freakon:

Är det inte lite konstigt att skaparen saknar ambitioner att släppa sin skapelse? Måste vara en massa tid som går till spillo?

Ni kanske kan göra en intervju med denne och få lite klarhet i hur den tänker?

Kul idé. Hade ju varit kul att höra hur han tänker, om han försökt kontakta "någon" överhuvudtaget. Gissningsvis släpps det inte p.g.a. då skulle det bli jättedålig stämning bland Disneys advokatarmé, men hade ändå varit kul att höra lite mer... Gissar att ambitioner finns men att rädslan för det juridiska kanske är större.

Tack för idé inspiration, @Freakon!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Att inte bolagen inte oftare köper upp alla dessa fanprojekt i deras slutskede och sedan publicerar dom själva. Det måste ju vara MYCKET billigare än att utveckla själva och då har dom även chansen att se kvaliteten och efterfrågan för spelet innan dom lägger några pengar på dom. Alla måste ju tjäna på det? 🤔

1
Skriv svar