368 spelare lyckades klara Baldur's Gate 3 första helgen

Robot
368 spelare lyckades klara Baldur's Gate 3 första helgen

Larian släpper statistik om ras- och klassval i Baldur's Gate 3

#Baldurs-gate-3, #Larian, #nyhetstips


Medlem

Dom måste ha rusat hela vägen till slutet. Har nästan 15 timmar bakom mig och verkar inte ens vara nära att ta mig till nästa område, har istället lyckats hitta mer och mer att utforska tills jag helt glömt bort var jag är eller ens håller på med. Att utforska en stor och detaljerad värld som känns både bebodd och rik på historia är huvudspelet för mig än så länge, det är inte ofta inlevelsen och upptäckarglädjen är så total som i BG3.

Redaktör
Ponny

Får lite sekundärångest av spelare som rusar genom spel (inte minst sådana här spel!).


signatur

En Bamseponny av folket

Geeks Gaming
Skrivet av Ziljun:

Dom måste ha rusat hela vägen till slutet. Har nästan 15 timmar bakom mig och verkar inte ens vara nära att ta mig till nästa område, har istället lyckats hitta mer och mer att utforska tills jag helt glömt bort var jag är eller ens håller på med. Att utforska en stor och detaljerad värld som känns både bebodd och rik på historia är huvudspelet för mig än så länge, det är inte ofta inlevelsen och upptäckarglädjen är så total som i BG3.

Kan tänka mig att det är företag som fextralife mfl som skriver guider/wikis till spel som springer genom det med olika karaktärer osv.
Oavsett så är det sjukt imponerande 😱

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Får lite sekundärångest av spelare som rusar genom spel (inte minst sådana här spel!).

Känns som att man spelar av fel anledning.
Njuter inte, utan stressar av någon orsak.

Vem är jag att döma men man begriper inte sig mycket på här i världen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kanske också de som kört på Explorer, där strider blir enkla och snabbare.

Medlem

Har läst att det finns val man göra så man klarar spelet redan i act 2.

Medlem

Ja Paladin är ju kul att spela, körde till och med två på min spelomgång, fast den ena körde jag bara i ett par levels innan jag multiklassade till Cleric.

Gissar på att flesta av de 300+ som klarade spelet redan första helgen, är Streamers och folk som gör guider/wiki sidor. Helt enkelt de som tjänar pengar på att spela. Det finns inte en chans att man kan klara ut detta spelet på en helg om man verkligen gör alla quests och lyssnar på alla dialoger.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Dom måste ha rusat hela vägen till slutet. Har nästan 15 timmar bakom mig och verkar inte ens vara nära att ta mig till nästa område, har istället lyckats hitta mer och mer att utforska tills jag helt glömt bort var jag är eller ens håller på med. Att utforska en stor och detaljerad värld som känns både bebodd och rik på historia är huvudspelet för mig än så länge, det är inte ofta inlevelsen och upptäckarglädjen är så total som i BG3.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Får lite sekundärångest av spelare som rusar genom spel (inte minst sådana här spel!).

Jag råkade klara spelet redan i akt 2, förvisso efter 35h speltid, så det går att klara det relativt snabbt utan att "rusa".

Medlem

Såg att det finns en speedrun som klarar kampanjen på 10:03 (min)
*** Jättespoilers förstås! ***
https://www.youtube.com/watch?v=tsvByUzapNk

Medlem

Säkert bara recenter som spelar igenom huvudstoryn.

Medlem

Det där gör att jag tänker spela en Githyanki som är cleric. Bara för att.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Såg någon siffra om att de sålt 2,5 miljoner ex under EA och sen var det ju 800 000 samtidiga spelare så det handlar ju om någon tiondels procent som klarat ut det. Tar man sen att det går att klara redan i act 2 är det ju inte så konstigt.

Medlem

Hur fasen klarar man ett sånt här megastort spel på en helg o.O

Liksom vad är mening med hoppa över hela spelet bara för att nå sluttexten på spelet. Är inte meningen att man ska ta del av alla äventyr o sidospår i spelet/världen?

Medlem

Oj har nog långt kvar här innan jag ens är i närheten av att klara ut det 😅 Underbart spel dock och helt klart en värdig kandidat till GOT!

Ps: Fruktansvärt nöjd att jag lyckats få det att flyta någolunda på en vanlig hdd trots det sagda kravet på SSD 😁

Medlem

39H spelat på samma karaktär, fortfarande i act 1 😅
Dock precis i slutet då jag antingen skall åka med båten i underdark eller fortsätta i mountain pass.
Ps, man kan göra bitar av både underdark och mountain innan man låses på en rutt.

Medlem

Det förvånar mig inte alls,

man kan nämligen få ett slut, alltså inte game over, redan i act 1.

Inaktiv

Har alltid avskytt såna som stressar igenom spel eller måste vara först att spela dem.

Medlem

från min sida, älskat varenda minut! just nu är jag i mitten utav act 3... Måste säga att BG3 är en värdeful efterföljare ifrån baldurs gate genre som 1 och 2. jag spelade 1an och 2an och BG3 överträffade mig, love it! ni som ska spela med konsol undvik spoilers ifrån oss pcgamers ! (tips) finns mycket story som du kan styra o ställa på egen hand. så håll i dig!

Medlem
Skrivet av anon_331517:

Har alltid avskytt såna som stressar igenom spel eller måste vara först att spela dem.

Ja, varför ska man få spela som man själv vill? Aldrig förstått mig på mängden människor som gnäller när folk blir klara med ett spel fort, når max level samma dag som en WoW expansion kommer ut osv osv. Är det avundsjuka? Att man själv önskar att man hade den tiden att lägga på att nöta spel? Förstår inte hur det kan störa dig eller någon annan riktigt.

Medlem

jag stressar inte, spelar när jag vill och när jag kan \m/


signatur

Hail to the king, Baby!

1
Skriv svar