Armored Core VI: Fires of Rubicon

Robot
Armored Core VI: Fires of Rubicon

En helt annan best än Elden Ring och Dark Souls. Men Johan Lorentzon får ändå slita hårt för att klara utmaningen.

#armored-core-vi


Moderator | Testpilot

Älskar mecha men tyvärr får detta vänta tills jag är klar med Baldur's Gate, Sea of Stars och Starfield


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Ja PvP-delen känns inkastat

Medlem

Tack för recensionen! Låter riktigt spännande! "Spektakulära bosstrider," "Svåra, givande men aldrig orättvisa strider." ja tack.

Att en inlärningskurva och svårighetsgrad får ett minus. Ja alltså, det är ju ett FromSoftware-spel ändå, deras titlar är väl kända för att vara utmanande samt inte håller en i handen, personligen ser jag detta som ett plus.

Även multiplayern får ett minus, men har det lagts ned tillräckligt mycket tid för att få en helhetsuppfattning? Det står ändå "Jag har bara hunnit testa lite i dessa lägen". Det kanske är oinspirerat som det står, bara det har fått en ärlig chans, så att säga.(Personligen kommer jag köra det för singleplayer-delen, så mig kvittar det, men ändå)

Det verkar fått riktigt bra kritik överlag om man även kollar andra recensioner. FromSoftware har gjort det igen, men andra ord.

Bara att invänta release nu, denna eviga väntan.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul för From och Miyazaki!

Jag meckar hellre med cykeln. Så glad att jag lyckades få på kedjan och få bakdäcket rakt efter mycket frustration däribland att hitta rätt insexnycklar. Fick ta en gammal bits och gamla monteringsnycklar från ikea som började gå sönder mitt i ”operationen” – mycket spännande och fick massa dopamin efteråt

Medlem

PC-versionen verkar fått lite kärlek iallafall, om man spanar in lite recensioner. Tackar vi för FromSoft.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Famipan:

Kul för From och Miyazaki!

Jag meckar hellre med cykeln. Så glad att jag lyckades få på kedjan och få bakdäcket rakt efter mycket frustration däribland att hitta rätt insexnycklar. Fick ta en gammal bits och gamla monteringsnycklar från ikea som började gå sönder mitt i ”operationen” – mycket spännande och fick massa dopamin efteråt

Bicycle repair shop simulator för dig!

Medlem

Intressant!
Hur lång tid tog din genomspelning ungefär?
Gjorde du allt eller kunde du skippa vissa grejer?

Medlem
Skrivet av Fezk:

PC-versionen verkar fått lite kärlek iallafall, om man spanar in lite recensioner. Tackar vi för FromSoft.

https://i.imgur.com/mO3zXKB.png

Har inte hunnit läsa någon PC recension än men har du sett om det finns stöd för Ultrawide? Att inte Elden Ring hade det var ett enormt minus för min del tyvärr.

Tillägg: google finns ju på telefoner också kom jag på! Som svar på min egen fråga, ja AC har stöd för UW och 120Hz vid release.

https://www.vg247.com/armored-core-6-ultrawide

Medlem

Haft ögonen på detta men tror tyvärr det får vänta lite, bg3 och starfield får prio 😅

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Har inte hunnit läsa någon PC recension än men har du sett om det finns stöd för Ultrawide? Att inte Elden Ring hade det var ett enormt minus för min del tyvärr.

Tillägg: google finns ju på telefoner också kom jag på! Som svar på min egen fråga, ja AC har stöd för UW och 120Hz vid release.

https://www.vg247.com/armored-core-6-ultrawide

Hehe tänkte precis länka denna:

Så, nu får du det dubbelbekräftat. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ska bli kul och se det spelas!
Rätt så dålig släppdatum bara, veckan innan Starfield.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Bra recension som fick mig taggad på spelet. Trist med ljummen pvp dock.

From verkar inte kunna misslyckas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hehe tänkte precis länka denna:

https://i.redd.it/eqkx8jxl6djb1.jpg

Så, nu får du det dubbelbekräftat. ;P

Tack ändå för att du tog dig tid!

Skribent
Skrivet av Fezk:

Tack för recensionen! Låter riktigt spännande! "Spektakulära bosstrider," "Svåra, givande men aldrig orättvisa strider." ja tack.

Att en inlärningskurva och svårighetsgrad får ett minus. Ja alltså, det är ju ett FromSoftware-spel ändå, deras titlar är väl kända för att vara utmanande samt inte håller en i handen, personligen ser jag detta som ett plus.

Även multiplayern får ett minus, men har det lagts ned tillräckligt mycket tid för att få en helhetsuppfattning? Det står ändå "Jag har bara hunnit testa lite i dessa lägen". Det kanske är oinspirerat som det står, bara det har fått en ärlig chans, så att säga.(Personligen kommer jag köra det för singleplayer-delen, så mig kvittar det, men ändå)

Det verkar fått riktigt bra kritik överlag om man även kollar andra recensioner. FromSoftware har gjort det igen, men andra ord.

https://i.imgur.com/qOweqxl.png

https://i.imgur.com/VAASZZM.png

Bara att invänta release nu, denna eviga väntan.

Ja det är bara med multiplayer att det känns lite bortkopplat från resten av upplevelsen. Men man kan säkert ha kul med det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gillar inte mechs, men att det är ett From-spel ihop med meningen "Du hålls sällan i handen, och utvecklarna har inte i förväg bestämt hur uppdrag ska spelas", plus att Lorentzon gett det en 4:a gör nog att jag ska checka in spelet ändå.


signatur

Memento Mori

Medlem

är denna spela gridig och farmig att man ska spela massor osv? om ja då blir jag intresserad.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gillar inte mechs, men att det är ett From-spel ihop med meningen "Du hålls sällan i handen, och utvecklarna har inte i förväg bestämt hur uppdrag ska spelas", plus att Lorentzon gett det en 4:a gör nog att jag ska checka in spelet ändå.

Hur kan man inte gilla mechs? Sjuka, sjuka människa!!! <3

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Hur kan man inte gilla mechs? Sjuka, sjuka människa!!! <3

Haha, känner du så? Är du fem år gammal, eller?

Nej men allvarligt. Tycker du Transformers och mecha är coolt? Vet inte varför men jag tycker det är krystat och töntigt.

Jag hoppas verkligen att det här spelet ger mig nytt perspektiv dock.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, känner du så? Är du fem år gammal, eller?

Nej men allvarligt. Tycker du Transformers och mecha är coolt? Vet inte varför men jag tycker det är krystat och töntigt.

Jag hoppas verkligen att det här spelet ger mig nytt perspektiv dock.

Är väl inte konstigare än att man gillar fantasy med pil och båge etc. Jag är ingen mech fantast alls men ska ge spelet en chans. Dock kan jag köpa att det finns folk som älskar mech-världen och går igång på stora robotar och maskiner. Framförallt eftersom det är ett helt annat sätt att ta sig an builds. Lite mer ingenjör-stuk än därifrån jag kommer. Jag kanske leker med lightning och fire genom stavar i händerna medan nån annan diggar plasma och raketer monterade på en robots axel. Ser det inte vuxnare att digga assault rifles med holographic sights. Smaken är som baken. Hoppas dock folk som dig och mig får möjligheten att börja uppskatta en ny genre/tema iom detta spelet 🤞

Skribent
Skrivet av stephan900:

Intressant!
Hur lång tid tog din genomspelning ungefär?
Gjorde du allt eller kunde du skippa vissa grejer?

Nu gör jag bara en uppskattning, men runt 30 h tog det att spela igenom story. Jag har dock inte gjort allt så det finns mer att göra. Tror det sammanlagt ska finnas runt 100 uppdrag.

Skrivet av Blessus:

är denna spela gridig och farmig att man ska spela massor osv? om ja då blir jag intresserad.

Det är inte grindigt egentligen, men du får ju pengar för uppdragen så du kan köpa nya delar.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Haha, känner du så? Är du fem år gammal, eller?

Nej men allvarligt. Tycker du Transformers och mecha är coolt? Vet inte varför men jag tycker det är krystat och töntigt.

Jag hoppas verkligen att det här spelet ger mig nytt perspektiv dock.

Det är ju inte så "japanskt" i mech-mening. Känns snarare som man åker runt i en pansarvagn...på ben...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är ju inte så "japanskt" i mech-mening. Känns snarare som man åker runt i en pansarvagn...på ben...

Exakt. Pansarvagn på ben. Nuff'said!

Skribent
Skrivet av Freakon:

Bra recension som fick mig taggad på spelet. Trist med ljummen pvp dock.

From verkar inte kunna misslyckas.

Tack! Ja jag tänker väl att de inte alltid behöver ha PVP i sina spela, men i och med att det var med och kändes lite så där halvbakat så blev det ett litet minus.

Fantastiskt spel dock (om än lite svårt och frustrerande ibland).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu gör jag bara en uppskattning, men runt 30 h tog det att spela igenom story. Jag har dock inte gjort allt så det finns mer att göra. Tror det sammanlagt ska finnas runt 100 uppdrag.

Det är inte grindigt egentligen, men du får ju pengar för uppdragen så du kan köpa nya delar.

äsch då nå kanske på rea blir för min del


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skribent

Verkar faktiskt roligare än vad jag först trodde, har aldrig fastnat för Souls-genren men detta kan nog vara ett FromSoftware-spel helt i min smak 🙂

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är inte grindigt egentligen, men du får ju pengar för uppdragen så du kan köpa nya delar.

Appropå grind. Finns det någon slags open world eller uppdrag som man kan göra flera gånger om det är så att man har fastnat någonstans och märker att man har bränt alla dolans på fel saker och behöver tjäna in lite mer cash för att köpa det som krävs för att komma vidare?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Appropå grind. Finns det någon slags open world eller uppdrag som man kan göra flera gånger om det är så att man har fastnat någonstans och märker att man har bränt alla dolans på fel saker och behöver tjäna in lite mer cash för att köpa det som krävs för att komma vidare?

Japp du kan spela om uppdrag för att leta hemligheter och skaffa mer pengar. Dock ingen open world-del. Alla uppdrag väljs i en meny.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp du kan spela om uppdrag för att leta hemligheter och skaffa mer pengar. Dock ingen open world-del. Alla uppdrag väljs i en meny.

Tack för svar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Appropå grind. Finns det någon slags open world eller uppdrag som man kan göra flera gånger om det är så att man har fastnat någonstans och märker att man har bränt alla dolans på fel saker och behöver tjäna in lite mer cash för att köpa det som krävs för att komma vidare?

Utöver svaret du redan fått så kan jag tillägga att du kan alltid sälja tillbaka dina gamla delar eller delar du inte diggade för samma peng du köpte det. Så du kan. Ju göra mycket av lite. Dock ger inte checkpoints re-customize under ett mission möjligheten tillgång till shoppen. Bara det du redan äger.

12
Skriv svar