Riktigt fina betyg för färgsprakande Sea of Stars

Medlem

gu så trevligt att det ingick i PS5 PS plus PREMIUM !!


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Såååå jag har länktat.. Kan inte vänta på få sätta tänderna I detta spel så fort jag får tid.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Hoppas de fysiska utgåvorna hittar sig till svenska butiker.

Tror inte det, om jag förstått så är det bara sån där begränsad fysisk release.

Medlem

Har spelat det runt 4 timmar nu. Det är synd att musiken inte når samma höjder som Chrono Trigger, men i övrigt så har jag inget att klaga på. Gillar det starkt!

Skrivet av Balunan:

Hoppas de fysiska utgåvorna hittar sig till svenska butiker.

Tydligen så kommer den att säljas via iam8bit, så om du verkligen vill vara säker på att skaffa en fysiskt utgåva så är det import därifrån som gäller. Men Spel & Sånt brukar åtminstone vara duktiga på att få in några importexemplar, så dom kanske kommer ha några.

Medlem

Jag har spelat en stund nu. Ljuvligt spel så här långt. Kommer nog att spela resten av kvällen.

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det är smart! Har själv fått den tanken, men inget som jag själv tillämpat! Får nog bli ändring på det

Sist jag lirade CT skulle jag ju bara resa bort en helg och sen fortsätta lira, så trodde att det inte skulle bli några problem att fortsätta. Så blev det dock inte. Dagar blev till veckor och nu är det väl 3 månader sen jag lirade sist och här sitter man nu och ser ut som ett stort frågetecken, haha.

Om du spelar på Steam finns även deras anteckningsfunktion, som är specifik för varje spel. Om du plockar upp menyn där du chattar med vänner o.s.v. så finns den som en flik i nedre delen av skärmen. Guld värt så man slipper hålla på med papper vid sidan av eller totalt glömma bort vad man ska göra.

Skrivet av Shadee:

Om du spelar på Steam finns även deras anteckningsfunktion, som är specifik för varje spel. Om du plockar upp menyn där du chattar med vänner o.s.v. så finns den som en flik i nedre delen av skärmen. Guld värt så man slipper hålla på med papper vid sidan av eller totalt glömma bort vad man ska göra.

Ahh, bra tips. Tack!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Ah, de kör pre-order, brukar inte ha någon cap på antal om det inte är någon deluxe-utgåva. Och har även lager efter pre-order. De är skönare än te.x Limited Run som är bara en mardröm på alla plan. Har köpt från iam8bit, alltid funkat utmärkt. (Nackdelen är ju att man åker på importavgifter och sånt och att svenska kronan är värdelös.)

Tack för svar, får se hur det blir, ifall nån svensk butik såsom Spel & sånt eller Spelbutiken köper in några. Annars kanske man får importera. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Folk borde lära sig lite bättre och släppa gamla spel. Och def inte få för sig att spela 1+ gamla spel före varje gång något intressant släpps. För mig låter det väldigt bakåtsträvande och "gubbigt".

Medlem

Kommer det en recension från fz?

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Jag har spelat en stund nu. Ljuvligt spel så här långt. Kommer nog att spela resten av kvällen.

Håller med!

Medlem
Skrivet av Maggot:

Håller med!

Mitt enda lilla klagomål gäller musiken. Den är bra, men jag hade hellre haft ett soundtrack mer i stil med Octopath Traveler.

Körde igenom demot nu och gillade hur man kan tajma knapptryck vid attack och försvar för att göra mer skada/ta mindre skada. Finns det andra jrpgs med liknande system?

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Mitt enda lilla klagomål gäller musiken. Den är bra, men jag hade hellre haft ett soundtrack mer i stil med Octopath Traveler.

Jag har inte spelat så mycket men av det lilla jag har upplevt så är musiken riktigt bra. Saknar ord men den är... rapp och peppig? Älskade musiken i deras förra titel, The Messenger, och tycker att de bär facklan vidare, här (för att låta som Petter @ GR).

Jag har spelat OT men kommer inte ihåg musiken, vill dock minnas att jag tyckte om den.

Vad är det som saknas i SoS? Är det drama och episkhet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Körde igenom demot nu och gillade hur man kan tajma knapptryck vid attack och försvar för att göra mer skada/ta mindre skada. Finns det andra jrpgs med liknande system?

Super Mario RPG är det första som dyker upp i mitt huvud.

Jag har personligen ogillat detta tidigare men har nu ändrat uppfattning. Det ökar inlevelsen och känns väldigt bra när man lyckas. Samtidigt så bidrar det långsiktigt till att man känner sig starkare, inte bara pga bättre gear, utan genom egna skills. Tycker dock att de hade kunnat göra det något tydligare så att man vet när man ska trycka.

Finns en inställning (fanns i demot men vad jag har läst så är det en relik man måste equippa nu?) som ger en tydligare signal när man lyckats vilket uppskattas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Tack för svar, får se hur det blir, ifall nån svensk butik såsom Spel & sånt eller Spelbutiken köper in några. Annars kanske man får importera. 😊

Jag har nu fått svar från Spelbutiken! 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Körde igenom demot nu och gillade hur man kan tajma knapptryck vid attack och försvar för att göra mer skada/ta mindre skada. Finns det andra jrpgs med liknande system?

The Legend of Dragoon till PS1 hade detta också. Släpptes digitalt till PS4/PS5 för ett tag sedan också, även om det släppet är mindre bra.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har inte spelat så mycket men av det lilla jag har upplevt så är musiken riktigt bra. Saknar ord men den är... rapp och peppig? Älskade musiken i deras förra titel, The Messenger, och tycker att de bär facklan vidare, här (för att låta som Petter @ GR).

Jag har spelat OT men kommer inte ihåg musiken, vill dock minnas att jag tyckte om den.

Vad är det som saknas i SoS? Är det drama och episkhet?

Ja, mitt problem med musiken är väl just att den är glad och peppig. Jag gillar lite stillsammare musik. Den är som sagt inte dåligt, t o m riktigt bra, men inte riktigt så som jag hade önskat. Men det gör inte så mycket, spelet är ljuvligt på alla andra sätt.

12
Skriv svar