Game Pass-rabatt borttagen – en dryg vecka innan Starfield släpps

Robot
Game Pass-rabatt borttagen – en dryg vecka innan Starfield släpps

Men du kan fortfarande spela det för en hundralapp.

#game-pass, #microsoft, #starfield, #xbox


Medlem

Så hade jag också gjort.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nästan som att de är oroliga över att förlora pengar, märkligt när de påstår att Gamepass inte har någon sådan negativ effekt. 🤔

Medlem

Det är väl inte så konstigt egentligen. Dom vet att Starfield är ett spel som många sett fram emot och även om man måste betala 100 istället för 10 så är det ju en ganska bra affär.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nästan som att de är oroliga över att förlora pengar, märkligt när de påstår att Gamepass inte har någon sådan negativ effekt. 🤔

Givetvis förlorar dom pengar när gamepass säljs för 10kr

Gamepass för ordinarie pris kanske inte har negativ effekt.

Medlem

Har haft massor med kritik mot Microsoft genom åren men detta är inget att höja ögonbrynen över. Visst är en testperiod trevlig att ha men det är absolut inget krav.

Medlem

Ja starfield är just ett sådant spel som kommer dra många till att köra en gamepass en månad minst.

Medlem

Är det fortfarande Ultimate som gäller om man hade planerat att streama starfield pga uråldrig dator eller funkar det numera även med vanlig gamepass Pc?

Medlem

Åh fan, jag som hade tänkt köpa spelet på Steam, då slipper jag det. Är det någon som vet om det är krångligt att använda en Dualsense via Game Pass egna app (vad den nu heter)? Steam har ju gjort det supersmidigt.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Åh fan, jag som hade tänkt köpa spelet på Steam, då slipper jag det. Är det någon som vet om det är krångligt att använda en Dualsense via Game Pass egna app (vad den nu heter)? Steam har ju gjort det supersmidigt.

Det kan krångla ibland. En lösning är att lägga till XBOX-appen i Steam och starta den därifrån. Inte världens bästa lösning men det ska funka.

Medlem

Var det inte redan i Mars dom slutade med 10k/mån ? Ser ingen källa på att dom upphörde nu 1 vecka innan Starfield

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chicobello:

Åh fan, jag som hade tänkt köpa spelet på Steam, då slipper jag det. Är det någon som vet om det är krångligt att använda en Dualsense via Game Pass egna app (vad den nu heter)? Steam har ju gjort det supersmidigt.

Skrivet av strangelove:

Det kan krångla ibland. En lösning är att lägga till XBOX-appen i Steam och starta den därifrån. Inte världens bästa lösning men det ska funka.

DS4Windows-programmet löser det annars om det strular


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av svampfan:

Är det fortfarande Ultimate som gäller om man hade planerat att streama starfield pga uråldrig dator eller funkar det numera även med vanlig gamepass Pc?

Ja, du behöver Ultimate för att kunna Streama. Jag hoppas det fungerar bra, skulle gärna vilja kunna spela på Steam Decken när jag inte är på Xboxen

Medlem

"Starfield kostar att köpa (850 kronor):"

Um har jag legat under en sten eller när blev det så dyrt? 🤔

Medlem
Skrivet av baxtex:

"Starfield kostar att köpa (850 kronor):"

Um har jag legat under en sten eller när blev det så dyrt? 🤔

Red dead redemption 2 kostade det också. Det har varit dyrt ett tag med spel. I alla fall digitala.

1
Skriv svar