Vampire: Bloodlines 2 drivs av Unreal Engine 5

Robot
Vampire: Bloodlines 2 drivs av Unreal Engine 5

Släpps hösten 2024 om allt går som det ska.

#bloodlines-2, #vampire-the-masquerade


Medlem

Håller både tår och tummar för att detta blir riktigt bra!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Håller både tår och tummar för att detta blir riktigt bra!

Amen to that!

Något måste trailern dessutom ha gjort rätt, för jag blev väldigt sugen på att installera det gamla goda Bloodlines igen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

håller tummarna


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

En Elder? oooooookkkkkkkkkkkkkk....... så i stort sett allt framför dig smälter om man blir lite lack.

Detta gör mig enormt skeptisk. Elders är sällan bra PC's utan bättre som NPC's. De är sjukt mäktiga överlag. Tom i torpor ökar deras krafter med åren.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

En Elder? oooooookkkkkkkkkkkkkk....... så i stort sett allt framför dig smälter om man blir lite lack.

Detta gör mig enormt skeptisk. Elders är sällan bra PC's utan bättre som NPC's. De är sjukt mäktiga överlag. Tom i torpor ökar deras krafter med åren.

Mmm, jag är med skeptisk.
Det är väldigt svårt att göra det roligt när man mer eller mindre spelar i fusk/gud-läge 😂
Men det beror helt på hur de går till väga, de kanske kan lyckas, vi får se.

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Mmm, jag är med skeptisk.
Det är väldigt svårt att göra det roligt när man mer eller mindre spelar i fusk/gud-läge 😂
Men det beror helt på hur de går till väga, de kanske kan lyckas, vi får se.

Precis. I gamla Redemption så blev du ju elder i andra halvan, fast kraftmässigt var man fortfarande neonate. Troligtvis det de gör, man är bara elder till namnet.
Hade varit kul med ett spel som riktig elder, med all den politiska och faktiska makt det innebär.

I Bloodlines 2, om man som elder inte kan spela/behandla neonaterna och ancillorna som de menlösa saker de är (för en elder) så kommer det bryta immersion helt.


signatur

I drank what?

Tor
Medlem

Fast det behöver inte vara något problem med att spela en Elder, beror trots allt helt på var man placeras i narrativet med motstånd etc. Detta verkar enligt beskrivningen vara fokuserat på politisk intrig i och med ett kraftvakuum, då är yngre vampyrer bara spelpjäser. Elders behöver inte vara 2000 år gamla heller det räcker med typ 200-300år vilket gör att du är över de flesta men du är samtidigt inte kraftfullast. Men det är klart att det blir tråkigt om det bara slutar som en powerfantasy med löjliga nivåer.

Görs det bra så kan det bli fantastiskt men projektet i sig känns tveksamt med utvecklingshistoriken i åtanke. Vi får se, hoppas på en positiv överraskning.

Medlem

Det kan ju vara en "Force unleashed" där du spelar inledningen som Darth Vader och sen... inte!

Hoppas ändå verkligen på "Dead Island 2"-symptom, dvs att ja, joh, det kanske inte är så bra som vi för många år sedan hoppades, men ändå förvånansvärt mycket bättre än vi någonsin trodde utifrån allt som (inte) hänt. Synd att CCP aldrig gjorde sitt V:TM-MMO

1
Skriv svar