"Jag är ingen speedrunner, jag är ett långkok"

eld
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Framför allt skulle jag aldrig vilja spela ett spel stressat, som Starfield. Det känns som att man missar halva spelet eller känslan då.
Recensera den här trerättersmenyn, men du får bara 20 minuter på dig!

Gav upp efter 5 minuter, fick bara några bestick och lite vatten, 2/10

Medlem

Jag är absolut ett långkok... och kanske till och med en middagsvilare eller långlagrare med tanke på att jag ofta tar längre uppehåll för att ibland återvända och spela klart flera år senare 😅 Det finns vissa spel som jag har speed runnat mig igenom "bara för att" typ när jag känner mig stressad att bli klar med något från backloggen när jag egentligen vill spela något annat. Men dom spelen känns det aldrig som att jag har spelat på riktigt även om jag går 100%. Det är något speciellt över att spela långsamt, en helt annan känsla! Jag hinner både lukta, smaka och dricka hela spelet lixom

Medlem
Skrivet av Detekt:

Jag har efter 10 timmars spelande fortfarande svårt med Xbox-kontrollerna och jisses vad många feltryck jag lyckas med. Har skickat iväg ett antal granater och minor i helt fel ögonblick.

Haha känner igen mig där en del.
Scanner (C) -> Kartan (G). Lägg till lite stressiga inputs på den där combon och vips så har du dött fem gånger medans du gormar med outpost-byggandet. xD

Edit: (Skulle förhandsgranska.)
Underbar läsning igen. Senaste, ptja, månaderna har det känts som att kvalitén gått upp i skrivandet överlag... ? Vafasiken, någon förändring eller.. ? Kul iaf!

Redaktör
Ponny
Skrivet av AtlasBreaker:

Väl formulerat, verkligen! Känner igen mig. Tar ofta så lång tid att spelet inte når sitt slut. Tror ca 5% av spelen jag lirar får se sina eftertexter, annars lägga all tid på att spankulera i städer, leta blommor och djur eller leta resurser. Med 2000 timmar i Skyrim och bara 2-3 faktiska varvningar kändes Starfield som det perfekta spelet, och hittills stämmer det. Snart 60 timmar in och älskar det lika mycket nu som under alla otaliga genomtittningar av Bethesdas 45 minuter presentation. Och på det här temat; Hemmastaden för alla Rangers i spelet (småbarnshjärnan har förträngt namnet just nu) måste vara den mysigaste och bästa staden Bethesda gjort.

Fin krönika!

Tack! Och tack för att du är ett sådant långkoksföredöme. Du menar Akila City? Alltså, tycker så mycket om den. Jag gjorde en 180 graders sväng och blev rymdcowboy istället för astronaut. Efter New Atlantis var den verkligen en jättefrisk fläkt och under min andra (långkoks)genomspelning siktar jag på att tillbringa väldigt mycket tid där. 🤠


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av PeTTs0n:

Nu förstår jag ingenting, är level 32 i Starfield för stunden och har nästan påbörjat main storyn (besökt totalt 4st olika system hittills) - är det inte så man ska spela? 😅 (Jag älskar att utforska varje skrymsle innan jag går vidare.)

Det ÄR så man ska spela. I alla fall när man hittar det rätta spelet.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av KoP:

Lite så man tacklar open world/rpg/äventyrsspel.

Man drar sig in i det sista för att göra huvudquesten om det absolut inte är nödvändigt, betar av mycket man kan innan och omkring innan man tillsist kryper till korset och gör dom för förbannade huvudquest uppdragen.

Eftertexterna är verkligen inte målet här. Snarare vill jag att de ska rulla så jag kan återgå till mitt andra liv.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rhymst:

Jag är absolut ett långkok... och kanske till och med en middagsvilare eller långlagrare med tanke på att jag ofta tar längre uppehåll för att ibland återvända och spela klart flera år senare 😅 Det finns vissa spel som jag har speed runnat mig igenom "bara för att" typ när jag känner mig stressad att bli klar med något från backloggen när jag egentligen vill spela något annat. Men dom spelen känns det aldrig som att jag har spelat på riktigt även om jag går 100%. Det är något speciellt över att spela långsamt, en helt annan känsla! Jag hinner både lukta, smaka och dricka hela spelet lixom

Vackert formulerat. Man vill ju använda alla sina sinnen när man spelar. Smaka, lukta, känna, ja, rubbet! Intressant att du lyckas återvända när du pausar spel. När jag pausar och återvänder känner jag alltid att jag behöver börja om. Har liksom kommit ur loopen, men kanske borde testa att comebacka som du gör. Hogwarts Legacy är ett sådant spel. Hmmm...!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Edd1e:

Haha känner igen mig där en del.
Scanner (C) -> Kartan (G). Lägg till lite stressiga inputs på den där combon och vips så har du dött fem gånger medans du gormar med outpost-byggandet. xD

Edit: (Skulle förhandsgranska.)
Underbar läsning igen. Senaste, ptja, månaderna har det känts som att kvalitén gått upp i skrivandet överlag... ? Vafasiken, någon förändring eller.. ? Kul iaf!

Tack! Det värmer så fint så! ❤️Vi har egentligen inte gjort någon stor förändring, men det låter helt enkelt som vi ska fortsätta göra det vi gör och lite till.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vackert formulerat. Man vill ju använda alla sina sinnen när man spelar. Smaka, lukta, känna, ja, rubbet! Intressant att du lyckas återvända när du pausar spel. När jag pausar och återvänder känner jag alltid att jag behöver börja om. Har liksom kommit ur loopen, men kanske borde testa att comebacka som du gör. Hogwarts Legacy är ett sådant spel. Hmmm...!

Jag hör dig kände också alltid att jag var ur loopen men upptäckte att det är som att spela trummor eller cykla! Det sitter och tar bara någon sittning att komma in i det igen. Tycker det är befriande faktiskt för det blir en 0 ställning och jag är fri att göra vad jag vill till skillnad från när jag är mitt uppe i det med 20 quests aktiverade och måste prata med den personen, besöka den platsen, organisera i storage boxen osv osv, helt plötsligt känns man sig inte så fri fast det är ett open world spel! Jag brukar hoppa in och ta mig ann ett helt nytt side quest från början tillslut och när det är klart har minnet kommit tillbaka och jag har ganska bra koll på vad jag höll på med och vad som bör göras härnäst:)
+ att det nästan kan bli roligare också för jag vågar använda alla roliga vapen och annat värdefullt som jag har samlat på mig som jag aldrig annars hade använt för nu har jag glömt att det var viktigt att spara på dom 😅

Medlem

Jag kan tycka att det är kul att titta på speedruns (till exempel awesome game done quick) men skulle nog inte göra nåt sånt själv.
Jag tycker det är mycket roligare och spela igenom hela spelet (eller i allafall så mycket jag kan) i min egen takt och njuta av allt content som utvecklaren trots allt lagt in.
Slow-walking i spel kommer nog aldrig få ett eget evenemang som AGDQ i och med att jag tror inte någon orkar titta på en 100 timmar lång igenom-spelning av BG3..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack! Och tack för att du är ett sådant långkoksföredöme. Du menar Akila City? Alltså, tycker så mycket om den. Jag gjorde en 180 graders sväng och blev rymdcowboy istället för astronaut. Efter New Atlantis var den verkligen en jättefrisk fläkt och under min andra (långkoks)genomspelning siktar jag på att tillbringa väldigt mycket tid där. 🤠

Jaaa! Akila! Åh, jag hade helt andra planer innan jag kom dit. Skulle utforska rymden och leta mineraler och växter tänkte jag, men så såg jag att det fanns rangers och vips så förändrades drömmen. Nu lever jag mest runt Akila, gör uppdrag för just rangerserna och njuter av stämningen! Kul att vi är fler likasinnade 🤠

Medlem

Jag skulle verkligen vilja vara mer som ett långkok, men känner att jag inte har tiden att räcka till med allt jag vill spela. När man har familj med barn, hus, heltidsarbete, trädgård och annat som pockar på ens begränsade tid så blir spelandet lidande. Och det är så många spel man vill spela! Just nu håller jag på att hoppa mellan Starfield, Baldurs Gate 3, Battlefield 2042, Battlebit, Cities Skylines, Raft, Control, Teardown och Skyrim VR. Och snart kommer Cities Skylines 2! Gah! Tiden finns inte!
Då blir det tyvärr ofta att man tar sig igenom spelen i lite för högt tempo. Även om jag helst skulle vilja strosa omkring och avnjuta varenda liten detalj, Nåja, får spara min backlog till pensionen om 25 år...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Detta är precis så jag känner vid varje tillfälle jag spelar "det nya" singleplayer spelet för året, ta hogwarts legacy som exempel. Vilket toppenspel! Men... jag är inte klar ännu.. jag suger på den karamellen, kanske spelar färdigt vid mellandagarna. Vem vet

Medlem

långkok ja, jag är 90 timmar in och har gjort lite mer än halva main story satan va mkt vapen man har nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Spelade nyligen igenom Witcher 3. Påbörjade resan 2016, så 7 år tog det. Är nog ingen speedrunner jag heller

Du kan ju alltid skryta med att du är en dålig speedrunner om det nu är någon grej? xD

Medlem

97 timmar tog det tills jag nådde new game plus(slutet). blir väl några timmar till iaf efter det antar jag men sen slut äntligen. 75/100 trots att jag älskade spelet. för mkt små irriterande saker för högre betyg.

gjorde allt utom crimson fleet faction och nån kiosk-faction. men ska göra det i new game


signatur

//monster

Medlem

... har ännu inte klarat Skyrim. Spelet jag spelat mest i min steamkatalog. Men har aldrig nånsin lyckats spela "klart" det (MQ). Man kan tro jag inte gillar det, men tvärtom jag älskar det.

Medlem

Tog mig flera timmar från start att ens slutföra 1a uppdraget i Starfield och både mina och Vascos fickor var fulla innan jag ens nått våning 2 av Crimson Fleets outpost. Fick kasta lite skräp för att få plats med 4st hantlar som jag hittade och så klart var tvungen att ta med till skeppet.

Har precis landat på Mars och sprang på detta; Ni som sett What We Do In The Shadows (serien) - visst faen är det här Nadja???

https://www.xbox.com/play/media/UWPN8DK6B2

Fan... nu ångrar jag att jag inte gjorde en långhårig prisjägare som heter Nandorlorian, och döpt hans skepp till Al Qolnidar.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar