Remedy berättar om Alan Wake 2 och problemen att utveckla på Xbox Series S
Kommer ihåg hur tugget gick här när dom visade upp Series X/S och det var några utvecklare som direkt sa att detta skulle bli ett problem i framtiden och en stor del på forumet här idiotförklarade utvecklarna.
Well, well how the turn tables.
Fast problemet är ju om man försöker hålla samma kvalitet på båda som han sa i klippet, vilket jag inte tror nån förvänta sig, fast visst finns väl puckon som tror en switch kan prestera som en ps5
Fast problemet är ju om man försöker hålla samma kvalitet på båda som han sa i klippet, vilket jag inte tror nån förvänta sig, fast visst finns väl puckon som tror en switch kan prestera som en ps5
Men nu måste du inte släppa på både switch och ps5. Om du släpper nåt på series x måste du släppa på series s.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Jag tror att om inte MS släpper på kravet att spelen ska fungera på båda Xbox maskinerna finns risken att vissa studios helt enkelt väljer att inte utveckla till Xbox. Då kan man säga att MS låtigt spelen bli PS5 konsol exklusiva. Man faller på eget grepp. Man Skjuter sig själv i foten, man sågar grenen man sitter på, Man målar in sig i ett hörn. Ja ni förstår
Men nu måste du inte släppa på både switch och ps5. Om du släpper nåt på series x måste du släppa på series s.
Det finns inget måste att det ska vara exakt samma grafiska kvalitet, finns även massvis med studios du kan outsourcea problemet till som gör ett utmärkt jobb med att banta spelet.
Ser personligen ingen anledning till varför series s skulle hålla någon tbx mer än inkompetens.
Är det sånt himla besvär så är det väl bara skippa xbox?
En stor anledning till varför jag sålde min S och uppgraderade till X. För priset jag betalde så var det en grym liten konsol, men där jag minst åtminstone förväntade mig så som det marknadsförde sig, 1080p, 60 fps eller 1440p, 30 fps. Tyvärr var det många tredjepart spel som underpresterade, gick under 1080p, med endast 30 fps, och gjorde bilden så suddig att jag störde mig på det. Att gå från PS5:an till Series S var som dag och natt, och gjorde att jag valde bort vissa gamepass spel om det fanns på PS, pga prestanda skillnaden. Med Series X behöver jag aldrig tänka så längre och det känns otroligt skönt att jag får bästa möjliga prestanda utan en massa uppoffringar.
Förhoppningsvis så lär sig Microsoft till nästa generation att inte göra om samma misstag, och hellre ha en standard och en digital, likt Sonys lösning.
Det finns inget måste att det ska vara exakt samma grafiska kvalitet, finns även massvis med studios du kan outsourcea problemet till som gör ett utmärkt jobb med att banta spelet.
Ser personligen ingen anledning till varför series s skulle hålla någon tbx mer än inkompetens.
Är det sånt himla besvär så är det väl bara skippa xbox?
Klart det handlar om kompetens, du kan teoretiskt släppa Forza på ps2, men om du måste släppa samma version så får du kanske skippa split screen och lite features. Nu fick vi ju split screen i Forza och halo iaf, så tur att kompetensen fanns internt.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Och DirectStorage? Alltså att använda SSDn som extra minne?
DirectStorage är en sak som gör att ssdn skickar sin info direkt till GPU:n och skippar ram och cpu..
Och eftersom det är gpu:n dom klagar på så gör det ju lite nytta att just GPU:n får information direkt som den endå har svårt att hantera.
Klart det handlar om kompetens, du kan teoretiskt släppa Forza på ps2, men om du måste släppa samma version så får du kanske skippa split screen och lite features. Nu fick vi ju split screen i Forza och halo iaf, så tur att kompetensen fanns internt.
haha jao, vi får fortfarande massvis med crossgen spel fortfarande, borde vara mer komplicerat, görs helt frivilligt, men näää series s är där skon klämmer 😂
Serien S kommer nog hålla tillbaka den tekniska utvecklingen på Xbox mycket framöver, om MS inte tillåter utvecklarna att skippa formatet eller att de helt enkelt skrotar konsolen. Det är ju lite svårt att greppa ändå att den alltså har lägre prestanda än last-gen One X, och knappt är kraftigare än en dockad Nintendo Switch från 2017...
Japp, det är svagare hårdvara i Series S
Men nu har även Remedy sagt att det är i grund och botten ett "30 fps spel" men finns performance lägen så man KANSKE får 60 fps
I dev lingo så betyder det "Spelet är ett o-optimerat skithål, får du lägre än 60 men högre än 30 så är det fortfarande inom våran vision av hur spelet ska spelas"
det är en fallskärm med andra ord så dom kan ignorera folk som dissar prestandan att det inte håller 60 fps solid
"Bruh, det är egentligen ett 30fps spel, det där är bra prestanda"
Sen är ju Series S låst till 30 fps, och dom går ut och dissar hårdvaran?
snacka om att säga emot sig själv, presterar ju enligt deras vision.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Planeras det fortf att bara släppas digitalt?
Japp, så vitt jag vet; men det blir ju också lite billigare då.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
finns väl puckon som tror en switch kan prestera som en ps5
Beror väl på vilket spel vi pratar om.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Japp, så vitt jag vet; men det blir ju också lite billigare då.
Skulle vara nice att kunna äga spelet på riktigt, och sen sälja det när man har spelat klart för att återhämta lite av kostnaden.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Skulle vara nice att kunna äga spelet på riktigt, och sen sälja det när man har spelat klart för att återhämta lite av kostnaden.
Så brukar jag också tänka, men dom vill nog att vi ska "slippa" göra så.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego