Hur stressigt är Baldur's Gate III?

Medlem
Hur stressigt är Baldur's Gate III?

Jag är lite trött på att lira halvstressiga spel även fast många av dom är grymt roliga.

Har spelat From Softwares spel till förbannelse, kommer nog spela D4 nu när season 2 kommer i brist på något annat samt att jag spelar Mortal Kombat 1 med sonen samt att jag även lirar det online (mitt hjärta pallar inte det egentligen för jag får en sån sjuk adrenalinkick 🤣).

Hur stillsamt är Bg3? Är det lika mysigt som tvåan? Jag behöver ha ett härligt spel som får mig att slappna av och inte tvärtom. Sen älskar jag spelserien.

Releasehästryttare

Det är ju turbaserat så du kan lämna datorn när du vill och komma tillbaks till samma spelstatus. så det är "chill af"!

Medlem

När tusan kommer det till xbox, kan de inte säga ett datum snart... Jag behöver också ett chillspel, snart rätt klar med Starfield och bg3 är nästa på listan. Skulle föredra xbox då den står i vardagsrummet, men i värsta fall får det bli ps5an och då får jag väl sno tillbaka den från grabben som konfiskerat det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Det är ju turbaserat så du kan lämna datorn när du vill och komma tillbaks till samma spelstatus. så det är "chill af"!

Tur- och turordningsbaserat!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Jag är lite trött på att lira halvstressiga spel även fast många av dom är grymt roliga.

Har spelat From Softwares spel till förbannelse, kommer nog spela D4 nu när season 2 kommer i brist på något annat samt att jag spelar Mortal Kombat 1 med sonen samt att jag även lirar det online (mitt hjärta pallar inte det egentligen för jag får en sån sjuk adrenalinkick 🤣).

Hur stillsamt är Bg3? Är det lika mysigt som tvåan? Jag behöver ha ett härligt spel som får mig att slappna av och inte tvärtom. Sen älskar jag spelserien.

Det är ingenting som 2an.. kanske i pacingen. Du behöver inte stressa något! Har du spelat Divinity Original Sin 1 o 2? Isåfall har du spelat BG3 också, exakt samma spel!

Medlem

Väldigt lugnt och mysigt. Ganska hög svårighetsgrad, dock. I varje fall för en som är ny till genren.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Quake-konnässsör

Som många skriver, det är ett lungt spel, behöver inte stressa igenom det.

Det finns tre svårighetsgrader, Explorer, Balanced och Tactician. Jag skulle säga att spelet är enbart svårt i början, level 1 - 5. Sen blir man rätt OP rätt snabbt.

Tips, kör inte Dark Urge första genomspelningen

Medlem

Det jag tycker är stressigt är att jag inte vill missa något eller "göra fel". Det varierar väl väldigt mycket från person till person, men jag blev lite stressad av mitt eget ifrågasättande av mina handlingar.


signatur

Heja Blåvitt

1
Skriv svar