Valve varnar att AMD-funktionen Anti-Lag+ kan leda till avstängning i CS2

Robot
Valve varnar att AMD-funktionen Anti-Lag+ kan leda till avstängning i CS2

Lyckligtvis ska drabbade spelare få sina avstängningar hävda.

#Counter-strike-2, #Valve, #nyhetstips


Medlem

Helt sjukt.

OK, kanske en smula osmidigt av AMD, och de skriver att de ska häva avstängningarna, men ändå.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Helt rätt.

Omöjligt för Valve att lämna öppet möjligheter att förändra kod. Då kommer folk designa fusk som tunnlar igenom anti cheat systemet. Så det enda rimliga är att AMD hittar en bättre metod än att modifiera spelets DLL filer.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Helt rätt.

Omöjligt för Valve att lämna öppet möjligheter att förändra kod. Då kommer folk designa fusk som tunnlar igenom anti cheat systemet. Så det enda rimliga är att AMD hittar en bättre metod än att modifiera spelets DLL filer.

Jag säger inte att du har fel i sak, men det som det här kommer att leda till är att massor med folk som bara vill använda en "smart funktion" kommer att bli avstängda utan att ha haft något uppsåt att fuska.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag säger inte att du har fel i sak, men det som det här kommer att leda till är att massor med folk som bara vill använda en "smart funktion" kommer att bli avstängda utan att ha haft något uppsåt att fuska.

Är funktionen verkligen så smart om den kräver att spelets DLL filer modifieras?

Medlem

Att ha en varning på twitter/x är väl kanske inte det bästa. Ett popupmeddende när man startar spelet hade kanske varit säkrare för att undvika att ovetandes blir drabbade.

Medlem

AMD ville göra det enkelt så det funka till alla spel från drivrutinsnivå och de tänkte inte på onlinespel och anticheat
Riktigt korkat av dom

Nvidias reflex är det utvecklarna som behöver lägga in det i spelet

Medlem
Medlem

Synd eftersom det, från testerna jag sett, fungerar till och med bättre än Reflex. Klart virrigt av AMD dock, det är ju i e-sportspel som minimal input lag är mest önskvärt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är funktionen verkligen så smart om den kräver att spelets DLL filer modifieras?

Nej, men underskatta aldrig mänsklig dumhet. Många kommer trycka igång funktionen bara för att det låter bra, utan att fördjupa sig i detaljerna.

Dessutom så satte jag citattecken runt "smart funktion" redan i mitt förra inlägg, just saying.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

AMD levererar igen med deras värdelösa drivrutiner. Skulle aldrig spendera ett öre på deras usla kort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

AMD levererar igen med deras värdelösa drivrutiner. Skulle aldrig spendera ett öre på deras usla kort.

Word. Därför jag håller mig till Intel och Nvidia. Man får den funktion och stabilitet man förväntar sig.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Nej, men underskatta aldrig mänsklig dumhet. Många kommer trycka igång funktionen bara för att det låter bra, utan att fördjupa sig i detaljerna.

Dessutom så satte jag citattecken runt "smart funktion" redan i mitt förra inlägg, just saying.

Det är inte på något vis rimligt att vänta sig att folk ska sätta sig in i det, och det har inget med dumhet att göra. Ingen kan rimligt väntas att veta att AMDs motsvarande funktion till NVIDIAs Reflex, som fungerar utan problem, kan få dem bannade. Kunderna här är ovetande offer för AMDs inkompetens och i viss grad Valves tröghet i att skydda sina kunder i hela den här situationen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

AMD levererar igen med deras värdelösa drivrutiner. Skulle aldrig spendera ett öre på deras usla kort.

Du har rätt. Har 7900xtx byter tillbaka till Nvidia nästa gång utan att blinka. Blir nya problem vid varje ny drivrutin är redan lagom less.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Helt rätt.

Omöjligt för Valve att lämna öppet möjligheter att förändra kod. Då kommer folk designa fusk som tunnlar igenom anti cheat systemet. Så det enda rimliga är att AMD hittar en bättre metod än att modifiera spelets DLL filer.

Eller så kanske det inte ens borde vara AMDs arbetsuppgift att minska lagg...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är inte på något vis rimligt att vänta sig att folk ska sätta sig in i det, och det har inget med dumhet att göra. Ingen kan rimligt väntas att veta att AMDs motsvarande funktion till NVIDIAs Reflex, som fungerar utan problem, kan få dem bannade. Kunderna här är ovetande offer för AMDs inkompetens och i viss grad Valves tröghet i att skydda sina kunder i hela den här situationen.

Helt rätt. Dålig formulering från mig. Det du skrev var i huvudsak poängen jag försökte göra med mitt första inlägg i tråden.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av erson:

Du har rätt. Har 7900xtx byter tillbaka till Nvidia nästa gång utan att blinka. Blir nya problem vid varje ny drivrutin är redan lagom less.

Hur lyckas du med det? Jag har kört AMD sen urminnes tider förutom en avstickare med 980ti och aldrig haft några problem.

Just nu är drivrutinerna bättre än vad dom någonsin varit.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Trist att AMD tog ner drivrutinerna, alla bryr sig inte om CS2, och prestandan var avsevärt bättre för de som spelar AC Mirage: AMD Adrenalin 23.10.1 Drivers | The BEST Drivers so far!

Det hade räckt med en varning. En reflektion är att jag undrar om även användare av Soundblaster hade blivit bannade på den tiden Creative reroutade dll-filer när Windows Vista kom om det alltid tolkas som fusk att göra det? I Vista stöddes inte EAX längre, och alla äldre spel med EAX nedgraderades till stereo från att ha haft surroundljud, som 5.1-ljudet i Far Cry 2. Deras Creative Alchemy reroutade dll-anropen till OpenALså att originalljudet kunde återställas. Det borde alltså inte vara "förbjudet" att rerouta dll-filer när det används för att förbättra spelupplevelsen, känns som ett väldigt trubbigt anticheat-verktyg.

För de många som i likhet med mig inte upplever problem med varken AMD eller deras drivrutiner går det att ladda ner 23.10.1 från Guru3D för den som vill.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur lyckas du med det? Jag har kört AMD sen urminnes tider förutom en avstickare med 980ti och aldrig haft några problem.

Just nu är drivrutinerna bättre än vad dom någonsin varit.

Det är mycket vanligt med diverse drivar crashar. Nya problem som införs i nya drivare. Kontrollplanen crashar. Är rätt less tbh. Många som har samma problem. Överger antingen vid 5xxx eller 6xxx beroende på pris och prestanda.

Medlem

Nu finns 23.10.2 att hämta. Typ samma som 23.10.1 fast med någon mer fix för CoD och utan Anti-Lag+.

1
Skriv svar