Epic Store vill ha "gamla" spel – lockar med omsättning på 100 %

Robot
Epic Store vill ha "gamla" spel – lockar med omsättning på 100 %

Detta under spelets första halvår.

#epic-games, #epic-games-store


Medlem

Mycket bra initiativ.

Medlem

Bra men synd att deras klient inte är hälften så bra som Steam. Gör att man många gånger väljer att köpa på Steam trots att det oftast är något billigare pris och att utvecklaren får mer av kakan hos Epic.

Medlem

Det skulle vara intressant att se hur många sålda spel kontra givna spel det är på majoriteten av kontona på EGS.

Jag väntar hellre ett år efter release på egs, för en release på steam, tack vare egs dåliga klient.

Medlem
Skrivet av Fabler:

Bra men synd att deras klient inte är hälften så bra som Steam. Gör att man många gånger väljer att köpa på Steam trots att det oftast är något billigare pris och att utvecklaren får mer av kakan hos Epic.

Jag tycker nästan tvärtom. Steam har så fruktansvärt mycket bloat. Epic är i varje fall lite bättre, även om de har mycket onödigt de med.

OT: Bra initiativ! Mer pengar till utgivaren är alltid fint, och fler spel att välja på är också gött.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Fabler:

Bra men synd att deras klient inte är hälften så bra som Steam. Gör att man många gånger väljer att köpa på Steam trots att det oftast är något billigare pris och att utvecklaren får mer av kakan hos Epic.

Alltid samma trötta kommentar. Steam är inte på något sätt en bättre klient gällande att starta den och starta ett spel.

Steam är segt. Segt att starta och segt att avsluta.

Ser ärligt talat inga problem med epic gällande att spela ett spel man köpt där.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Fabler:

Bra men synd att deras klient inte är hälften så bra som Steam. Gör att man många gånger väljer att köpa på Steam trots att det oftast är något billigare pris och att utvecklaren får mer av kakan hos Epic.

Vägrar att köpa på steam pga bloat och reklam flyger i ansiktet så fort man startar det. Väljer epic alls dagar i veckan över steam. 😁👍


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Vägrar att köpa på steam pga bloat och reklam flyger i ansiktet så fort man startar det. Väljer epic alls dagar i veckan över steam. 😁👍

Bloat och reklam som flyger i ansiktet så fort man startar det?

Möjligtvis lite reklam för spel när man startar om klienten (men inte när steam autostartar, vilket man kan stänga av om man vill), vilket tar ingen tid alls att stänga ner (och jag är ganska så säker på att man kan stänga av så att det inte poppar upp)

Jag har inget problem med att använda flera olika launchers/storefronts dock.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Bloat och reklam som flyger i ansiktet så fort man startar det?

Möjligtvis lite reklam för spel när man startar om klienten (men inte när steam autostartar, vilket man kan stänga av om man vill), vilket tar ingen tid alls att stänga ner (och jag är ganska så säker på att man kan stänga av så att det inte poppar upp)

Jag har inget problem med att använda flera olika launchers/storefronts dock.

Ja spelreklam. Sen när man kommer in så är det bara en stor röra med alla bilder och text överallt. Tycker gränssnittet är fruktansvärt jobbigt i steam.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Vägrar att köpa på steam pga bloat och reklam flyger i ansiktet så fort man startar det. Väljer epic alls dagar i veckan över steam. 😁👍

Fast det kan du stänga av, det stängde jag av flera år sen.

Medlem

Desperationen är uppenbar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Alltid samma trötta kommentar. Steam är inte på något sätt en bättre klient gällande att starta den och starta ett spel.

Steam är segt. Segt att starta och segt att avsluta.

Ser ärligt talat inga problem med epic gällande att spela ett spel man köpt där.

Om Steam är segt.. då är Epic gått i dvala. Att man inte har lyckats att få ordning på plattformen efter alla år.

Medlem

Hoppas de andra plattformarna gör lite utveckling. Kör nu uteslutande Sunshine/Moonlight mellan dator och TV via lokal network kabel, just nu endast Steam som går att lägga till, får lägga till övriga spel manuellt.

Medlem

Luktar som desperation i deras ekonomiska kris
Good for them


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Om Steam är segt.. då är Epic gått i dvala. Att man inte har lyckats att få ordning på plattformen efter alla år.

Startar ju direkt. Enkelt gränssnitt, väldigt tydligt och lättanvänt. Kan man inte säga om steam. Är bara en stor röra var man än vänder sig.

Men smaken är ju som baken. Alla får tycka precis som dom själva vill och det är det fina

Jag använder steam med och gjort i många år. Men jag föredrar faktiskt Epic för det är mer nerskalat.

Man har i slutändan en ikon på skrivbordet som man klicka på och en klient som startar som man minimerar.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det skulle vara intressant att se hur många sålda spel kontra givna spel det är på majoriteten av kontona på EGS.

Jag har köpt ett spel av ca 50-60

Avstängd
Skrivet av Fabler:

Bra men synd att deras klient inte är hälften så bra som Steam. Gör att man många gånger väljer att köpa på Steam trots att det oftast är något billigare pris och att utvecklaren får mer av kakan hos Epic.

Det var ett onödigt tjat om deras klient, så dålig är den inte.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Luktar som desperation i deras ekonomiska kris
Good for them

Hoppas din kära klient konkar snart. Dräggigt att önska dom ont.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd
Skrivet av schmuttah:

Jag har köpt ett spel av ca 50-60

Talande för hur du är som person som inte köpt något utan bara flinat och tagit emot gratis.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd
Skrivet av Blackwolfe:

Bloat och reklam som flyger i ansiktet så fort man startar det?

Möjligtvis lite reklam för spel när man startar om klienten (men inte när steam autostartar, vilket man kan stänga av om man vill), vilket tar ingen tid alls att stänga ner (och jag är ganska så säker på att man kan stänga av så att det inte poppar upp)

Jag har inget problem med att använda flera olika launchers/storefronts dock.

Jag har stängt av i steam och det poppar upp ändå, så ljug inte.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Alltid samma trötta kommentar. Steam är inte på något sätt en bättre klient gällande att starta den och starta ett spel.

Steam är segt. Segt att starta och segt att avsluta.

Ser ärligt talat inga problem med epic gällande att spela ett spel man köpt där.

Lite bättre är Steam allt. In home streaming tex, eller det faktum att senast jag använde Epics klient så fanns det inget sätt att dölja spel.

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Alltid samma trötta kommentar. Steam är inte på något sätt en bättre klient gällande att starta den och starta ett spel.

Steam är segt. Segt att starta och segt att avsluta.

Ser ärligt talat inga problem med epic gällande att spela ett spel man köpt där.

För mig tar Epic dubbelt så lång tid att starta som Steam. Steam har inbyggt stöd för moddar, handkontroller av alla dess slag, ungefär 120 ggr bättre sökfunktion, bättre filter på spelbiblioteket, bra stöd för VR, överlägset bäst system för speluppdateringar, bra overlay med notes, guider, inställningar.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Talande för hur du är som person som inte köpt något utan bara flinat och tagit emot gratis.

Inte direkt, då jag köpt 300 spel på steam.
Epic game luncher är rätt kass tbh.

Avstängd
Skrivet av schmuttah:

Inte direkt, då jag köpt 300 spel på steam.
Epic game luncher är rätt kass tbh.

Den är inte lika bra som steam, men långt ifrån så dålig som du påstår.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Behöver inte nödvändigtvis vara ett tecken på att Epic är desperata kan ju snarare vara en indikation på att de vill "stepa up" konkurrensen med Steam.

Sedan håller jag inte på någon häst i det här loppet, men jag har lite svårt för att folk inte kan hålla sig objektiva utan ska "fanboy:a/simpa för företag som bara vill ha deras pengar och sedan sitta och debattera vilken part som är bäst på nätet. Det är infantilt och småsinnat.

Det är något sjukt stam-tänkande vi människor har. Vi måste alltid hitta någon anledning till att dela in oss i lag.

Sluta simpa för Sony, Microsoft, Nintendo, Steam etc. etc.
Lev livet istället!
Spela och ha kul!

MVH
/Din vänliga grannområdes moralpolis.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Det var ett onödigt tjat om deras klient, så dålig är den inte.

Skrivet av Spelentusiast:

Hoppas din kära klient konkar snart. Dräggigt att önska dom ont.

Skrivet av Spelentusiast:

Talande för hur du är som person som inte köpt något utan bara flinat och tagit emot gratis.

Skrivet av Spelentusiast:

Jag har stängt av i steam och det poppar upp ändå, så ljug inte.

Skrivet av Spelentusiast:

Den är inte lika bra som steam, men långt ifrån så dålig som du påstår.

Wow, är du en utvecklare för epic (kinesiska staten) eller?

Använder personligen inte epic, finns inget som lockar mig dit, men har hört att de har problem med ekonomin och så saknar de ju typ 90% av features som steam har. Kanska va det viktigt att ta lite av den där kakan som de så ivrigt beskyller steam för att ta!

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Hoppas din kära klient konkar snart. Dräggigt att önska dom ont.

Kek


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är väl alltid bra med konkurrens. Vore kul om de fick till en workshop för moddar också som steam har.

12
Skriv svar