METAL GEAR SOLID Master Collection-tråden

Medlem

Vad tror vi om den här då?

En stutter-fest utan dess like, i allas vår favoritmotor Unreal-Stuttering-Engine 5? 🙃

Medlem
Skrivet av Razken:

Vad tror vi om den här då?
https://www.youtube.com/watch?v=wUOsNavOluw

En stutter-fest utan dess like, i allas vår favoritmotor Unreal-Stuttering-Engine 5? 🙃

Tror spelet kommer ha skavanker som:
- hemsk kontroll,
- buggar
- avsaknad saker vi normalt brukar kunna ta för givet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Medlem
Skrivet av Razken:

Vad tror vi om den här då?
https://www.youtube.com/watch?v=wUOsNavOluw

En stutter-fest utan dess like, i allas vår favoritmotor Unreal-Stuttering-Engine 5? 🙃

Nja, i och med att det är pre-alpha så ska vi nog inte döma för hårt.
Jag håller förhoppningen om att det kommer flyta finfint när det väl kommer, har längtat efter en remake sedan MGS3-pachinko visade sig i det vilda.

Medlem

Verkar drygt att på PC så kommer inte samlingen ihop utan varje spel och bonus-del är en egen SKU som är listad. Vore ju bättre att ha en samling en väljer utifrån istället. Sen verkar det ju överlag väldigt slött. Tråkigt!

Medlem

Tråkigt med så många negativa synpunkter kring samlingen.
Dock vill jag bara kunna spela MGS2 och MGS3 till en modern konsol igen, så för mig blir det köp. Sen har jag aldrig dragit igenom MGS 1 i sin helhet heller (förutom Twin snakes), så ska bli kul.

Medlem

Digital Foundry är inte jätteimponerade hur dessa titlar körs på emulator. Löftet om att de ska köras i 1080p verkar inte stämma heller då de verkar köras i max 720p. Hur det körs på Nintendo Switch tycks inte imponera heller.

Verkar som DF inte fick recensionsexemplar till något format utan fick punga ut för samlingen till varje format för att kunna jämföra. Det känns rätt red flag - vilket de märkte visade sig stämma. Tyvärr. Verkar som HD-samlingen till PS360 är snyggare och körs bättre. Vilket känns rätt märkligt efter så här lång tid och tekniska möjligheter nu.

Medlem

Lite glad ändå att det blev ett fiasko av denna utgåva. Så slipper jag köpa samlingen bara för att ha den liggandes i backloggen tills jag glömt av den.

Medlem

Väldigt ledsamt. Hade sett fram emot att spela MGS1 och 2 på Decken.

Medlem

Köpte MGS1 förra veckan, igår kom jag till disc 2. Jag gillar hur spelet visar på spariflen vilken disc du är på. Och där disc-bytet skulle ha varit får man se en liten filmsnutt där spelet byter disc. En riktigt fin detalj som höjer stämningen. Tycker gott de digitala nyutgåvorna av FF7-9 också kunde ha gjort så.

Det finns säkert bättre fan-versioner av MGS1 än den här versionen, men spelet är roligt och flyter på bra. Jag är nöjd så här långt.

12
Skriv svar