Ställ dina Diablo IV-frågor till Blizzard!
Har du funderingar om Diablo IV som du skulle vilja fråga Blizzard om? Då har du kommit rätt!
FZ:s @Jonas Vågström åker till Blizzcon utanför Los Angeles nästa helg, och där kommer han prata Diablo IV med utvecklarna. Ställ dina frågor om spelet i den här forumtråden, så plockar Jonas med sig ett gäng av dem och ställer dem direkt till Blizzard! Deras svar serverar vi på FZ senare.
Kul! Jag är mest nyfiken på när första expansionen kommer, jag är riktigt taggad på mer story! I övrigt hade jag gärna sett att de gör om itemization en del, primärt genom att införa MÅNGA fler unika items, så att vanliga legendarys med aspects blir midgame-gear. Det vore kul att se om de har några tankar kring itemization och den kritik som varit runt det. Annars känner jag mig rätt lugn, jag tycker det är kul att säsongerna verkar vara så olika, hoppas det fortsätter framåt och att endgame byggs ut över tid, men primärt vill jag se mer story och fler unika items.
Roligt initiativ!
Instämmer i ledet med @Kalliban, kommer legendariska items att förändras och droppa mindre i framtida säsonger? I diablo 2 blev man exalterad så fort ett legendariskt droppade, även gula items kunde vara riktigt bra. I D4 regnar det legendariska så ofta att adrenalinkicken försvinner, dessutom är stats på många legendariska alldeles för tama. Skulle vara kul om de vågade vara lite extrema, gör något vilt och annorlunda, det tror jag många skulle uppskatta
Hela poängen med ett ARPG är ju att grinda och är items tråkiga blir det ju hela meningslöst...
Sen måste jag medge att säsong 2 är ett steg i rätt riktning.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Har man ifrågasatt sin plan eller design för spelet efter det massiva spelartappet som skett efter releasen?
Om de får vara efterkloka, vad skulle de gjort/balanserat/designat annorlunda inför releasen?
Men det är medietränade PR människor vi har att göra med förmodligen så everything will smell like roses
Vad är ni mest missnöjda med?
Vad är ni mest nöjda med?
Vad är det för funktioner som, enligt er, känns mest aktuella att implementera? Varför?
Hur tänker ni kring balansen att kapitalisera på spelarnas tid kontra att göra det roligt för desamma? Vart går gränsen? Tror ni på att en rolig produkt leder till bra intäkter?
Kan ni tänka er att neka funktioner som era kunder vill ha om det går emot er intäktsmodell? Vem är viktigast, aktieägarna eller spelarna? Hur resonerar ni kring detta?
Kommer Microsofts uppköp att ställa ytterligare krav på er som inte ställts tidigare? Får ni mer eller mindre tyglar att vara kreativa?
Hur låter det när Super Mario någonsin?
Ännu en dag i paradiset.
When is the phone version released? Because you know... We all have phones
Funderade också på det, känns sååååå 2018 att spela på konsol/cp.
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Du kan ju passa på & fråga när de ska göra ett rollspel med handling som tex bg3 istället för att bara vara hack & slash där man lessnar efter 5 min (eller 2a striden där man fattar att det e bara samma samma & samma som sagt man lessnar väldigt fort iför sig inget nytt har varit samma skit sen 1a (i 1an var det åtminstone nåt nytt & härlig stämmning men man ledsnade även då)
Du kan ju passa på & fråga när de ska göra ett rollspel med handling som tex bg3 istället för att bara vara hack & slash där man lessnar efter 5 min (eller 2a striden där man fattar att det e bara samma samma & samma som sagt man lessnar väldigt fort
"När ska ni göra ett spel efter MINA preferenser?"🙄
"När ska ni göra ett spel efter MINA preferenser?"🙄
ja eller ett med innehåll (jag har spelat igenom både 1 2 & 3 provade 4a men kände att det bara e samma
Jag har en fråga men först vill jag bara försöka förklara min fråga.
Ni får gärna tycka att jag är dum i huvudet eller vad ni nu tycker men det finns en sak som gör att jag aldrig skulle spela Diablo, inte ens om någon gav det spelet till mig.
Jag är väldigt intresserad av historia och det är alltid kul med olika mytologier för att förstå hur människor har tänkt.
Jag gillar olika gudinnor genom historien som den keltiska fruktbarhetsguddinnan Eostre som även givet namn till påsken (Easter) sen gillar jag även väldigt mycket den egyptiska gudinnan Bast.
När det kommer till kristen mytologi så gillar jag Lillith väldigt mycket och detta för att jag känner att hon fick en stämpel som hon inte är värd. En av anledningarna till att hon blev skickad till helvetet och blev en demon var för att visa att kvinnor inte hade lika mycket att säga till om som män hade. Kvinnor skulle ”veta” sin plats på den tiden. Det är detta som gör att jag aldrig skulle kunna kalla henne för en demon utan i mina ögon är hon mer en feministisk gudinna.
Alla har rätt att tycka som man vill.
Men eftersom jag känner så, så tycker jag inte om när Lillith är med i serier med mera och hon framställs som en demon. Som tur är kan man strunta i att se sådant om man vill men just Diablo IV har blivit så stort så det har varit omöjligt att inte se trailer med mera för det spelet.
Så min fråga är: ”Varför valde ni att ha med Lillith i ert spel?”
ja eller ett med innehåll (jag har spelat igenom både 1 2 & 3 provade 4a men kände att det bara e samma
Jag tror helt enkelt inte att det är en spelserie eller genre för dig.
Telefon version uteslutet?
Köpte ultimate utgåvan till ps5 för att komma in på beta tidigt. Efter en runda på betan tröttnade jag och inte startat standardspelet ännu.
Kändes helt muppigt på konsol efter ett år med diablo immortal.
Fortsätter med immortal tills nästa diablo kommer på mobilen.
Rastaration @ PSN & Twitch
Varför har diablo4 inte en secret treasure lvl som i diablo3 när man dödade goblins och det öppnade upp en sån lite random ? kan sakna det där ibland.. döda dom där goblins nu är lite meh xD
Jag och min vän fick en Cellar med 3 goblins i, det var kul
Varför har inte D4 både offline och online som D2?
Och om det det klassiska svaret blir, förhindra fusket, så ställer du frågan ytterligare en gång men då börjar du med "fast offline-karaktärer går inte att använda online och det har fungerat ypperligt i 23 år med Diablo 2". Så?
Eftersom hela spelet är uppbyggt med ett påtvingat MMO för att tjäna extra cash så vore det kul att höra deras dåliga ursäkter.
Sen kan du även ställa frågan, om du vågar,... har ni ens tittat på vad som gjorde D2 stort?
Risk för att du får lämna frågestunden
Men då är det talande nog
Jag hade gärna velat höra om dom har planer på att ändra färgerna på legendariska/unika föremål. Hela loot dopaminet från D2 & D3 är när man ser dom färgade namnen. Är så ruskigt tråkigt o se en brun färg för att sedan ha brun med lite guld för sist brun med lite vitt... Unika drops är soltorkad brun färg x)
Ge unika föremål typ en lila färg istället så man får den dopamintrippen när det faktiskt droppar!
Frågeställningarna kring spelets skick är så många att det nästan blir omöjligt att fråga någonting konstruktivt utan att det blir direkt oförskämt, och för att jag ska orka formulera någonting vettigt just nu. Men det är ju lite svårt att undra varför de har valt att ta bort allt som gjorde Diablo 2 och 3 roligt. Itemization kunde varit roligare i D3 med alla de utökade möjligheterna som spelets uppgraderingar erbjöd, men blev sämre istället p.g.a. alla slumpade stats på allt, som gjorde att man fick jaga procent istället för spännande föremål, och i Diablo 4 blir det sju resor värre..
Varför ta tillbaka de efterlängtade Unika från Diablo 2 men samtidigt förstöra allting genom att låta dem bli något som bara går att få efter lvl 50...var de för jävla lata för att kasta in ett 50-tal låg-level Unika som man kunde ha kul med under resans gång?
Varför, när de äntligen droppar en Unik är det ytterligare bara en kopia av de 7 jag redan har...till speccen jag inte spelar?
Varför tog de bort Set-items, som ändå gjorde avsaknaden av Unika i Diablo 3 hanterbar?
Varför ÖKADE de antalet meningslösa stats på items samtidigt som de gjorde det ÄNNU svårare ekonomiskt att enchanta bort de(n) oönskade?
Varför ge oss den nödvändigt men otillräckligt större stashen, bara för att göra den totalt värdelös genom att dela den med alla jävla karaktärer man har?
...bara för att nämna några spontana punkter som dyker upp varje gång jag tvingas påminnas om vad jag betalade för spelet som jag önskar att jag fick ha kul med.
Med frågeställningarna ovan cirkulerande i huvudet, tillsammans med den sjuka prissättningen och de nya betalningsmodellerna så kanske det räcker med att fråga ifall de avskyr och föraktar deras spelar bas, för annars förstår jag inte varför jag undrar sakerna jag gör ovan. Går det att misslyckas med allt det här med flit?
Då är det ändå bara en handfull av allt som förstör spelet för mig idag, även om det är bland de viktigare. Varför ska jag grinda utan att känna att det är värt det i form av loot som gör min karaktär starkare, som ger mina efterkommande karaktärer i olika klasser en roligare start i form av spännande gear att sätta på dem? Är det för att det SKA kännas som en uppförsbacke hela vägen, där sakerna jag hittar inte gör mig mer än precis så stark som min karaktär är i förhållande till de upp-scalade fienderna?
Suck, frågorna tar ju aldrig slut...precis som engagemanget i spelet...och företaget. Njut av mina pengar era fähundar, för det är de sista ni får av mig utan att släppa något som prisas till skyarna av en enig spelarkår först, om ens då.
Finns det någon mekanik som ni skulle vilja göra en större förändring på?
Skulle ni kunna göra en inställning som gör att man kan sätta på och stänga av att monster
scale:ar efter din level?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]