Grafik och största wow-upplevelsen?
Vilket spel är största wow-upplevelsen för dig, där du gnuggade dig i ögonen och knappt kunde tro det du såg?
Resident Evil. Andra spelet jag skaffade till Playstation, 1998. Hade aldrig sett eller spelat nåt liknande. Otrolig atmosfär när man utforskade herrgården med alla sina hemligheter. Kameravinklarna gjorde det ännu läskigare. Gillar designen och att rummen såg så olika ut, med starka färger. Föredrar detta före remaken, som mest var glåmigt och övermatat. Helt unikt spel, som fortfarande känns unikt.
Quake när man stoppade i sitt Voodoo2. Brutalt snyggt .
Jag spelade inte själv på PC men minns Nordic Games-katalogerna, alla grafikkorten. Voodoo minns jag, och Geforce, Open GL pratade alla om också. Haha, jag körde Quake på Saturn, vilken mardröm det var
Första gången Halo visades upp i en kort trailer. Helt sanslöst vad läckert det var.
Var det den som var till Mac? Den var riktigt imponerande för tiden.
Quake när man stoppade i sitt Voodoo2. Brutalt snyggt .
Samma här. Fast det var Hexen 2 istället för Quake.
Det var det enskilt största klivet i grafikkvalitet jag upplevt. Skillnaden var ENORM.
Jag tror jag tillbringade en hel kväll med att bara gå och titta på saker i spelet och förundras hur snyggt spelet blev.
Första gången Halo visades upp i en kort trailer. Helt sanslöst vad läckert det var.
Var det den som var till Mac? Den var riktigt imponerande för tiden.
Mario 64, första gången jag spelade något i riktig 3d. Minns att jag var tvungen att förklara vad 3d var för kompisar.
Hade kanske testat Tomb Raider lite innan men det såg kasst ut i jämförelse.
Halo. Första spelet med bump-mappning och grejer. Minns att grästexturen var så detaljerad och de genomskinliga fiendesköldarna som ändrade färg, att bara lysa ficklampan på väggar och se hur texturerna hade djup var häftigt. När man spelade PC-versionen på Inferno Online några år senare slogs jag över hur pass mycket fulare PC-versionen var i jämförelse med XBOX-versionen.
Half-Life 2. Första gången jag tyckte ett spel var fotorealistiskt. Ansiktsanimationerna och vatten/glas var snyggast.
Senaste Flight simulator fick mig att ställa mig upp och bara glo på teven där presentationen visades.
Två andra klassiker är väl Half Life 2 och Super Mario 64.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Några wow-upplevelser jag aldrig glömmer.
När jag var liten och äntligen köpte Silver och kunde fortsätta förbi där demot från PC Gamer skivan slutade. Känslan av att börja ett stort okänt äventyr gav mig fjärilar i magen.
När jag på måfå lyckades utföra en fatality i Mortal Kombat 2 med Baraka. Det hände aldrig igen.
Half life 2 när jag slog sönder dom första brädorna med kofoten och märkte att dom gick sönder som om det vore på riktigt.
Grafiken i skyrim, stod i flera timmar och screenshotta i solnedgångar och månljus.
När man lyfter med planet i första flyguppdraget i Battlefield 3, kittlade i pungen.
Massa wow-upplevlser från WoW också.
I och med att jag har blivit äldre så har gejming i mitt liv fått en mindre roll. Det har blivit svårare att bli sådär bortblåst av något som när man var yngre. Det ska dock sägas att det fortfarande går. När jag blickade ut över Lake of Liurnia så kände jag igen känslan från Silver igen ❤️ BG3 har också slagit mig med häpnad flera gånger om.