World of Warcraft Classic expanderas med Cataclysm

Robot
World of Warcraft Classic expanderas med Cataclysm
Medlem

Historien upprepas! Kan bli kul att köra igenom Cata, nostalgin flödar. Men var går gränsen till "Classic"? Hur länge kommer de fortsätta lägga till nya expansioner till WoW Classic?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skribent
Skrivet av DitroX:

Historien upprepas! Kan bli kul att köra igenom Cata, nostalgin flödar. Men var går gränsen till "Classic"? Hur länge kommer de fortsätta lägga till nya expansioner till WoW Classic?

Ja, det undrar jag också faktiskt? Är väl kanske Classic så länge det inte hinner ikapp vanliga spelet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som att det borde ta slut snart, och sedan fokuserar dem kanske mer på olika typer av seasons? Tänker nu finns ju Season of Mastery, och nu kommer Season of Discovery.

Medlem

Bara tusen kronor för att få en 80?

Bästa är att det kommer vara många som betalar för att slippa spela spelet Humanity <3

Medlem

Fruktansvärt dåligt beslut. Wotlk är höjdpunkten i WoW och Cata är antagligen den värsta expansionen med avskaffandet av talenttrees och annat mög

Medlem

Kan man ens spela Classic som det var tänkt från början? Hela poängen går ju förlorad om man tvingas till den värdelösa Cata-uppdateringen ändå.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kan man ens spela Classic som det var tänkt från början? Hela poängen går ju förlorad om man tvingas till den värdelösa Cata-uppdateringen ändå.

Ja det kan man. Classic utan expansioner finns fotfarande.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kan man ens spela Classic som det var tänkt från början? Hela poängen går ju förlorad om man tvingas till den värdelösa Cata-uppdateringen ändå.

Ja det kan du, classic era servers är rätt populära samt hardcore classic som blivit väldigt populärt

Medlem

Tycker det här är helt rätt väg att gå, för mig får dem gärna köra upp till legion iaf

Medlem

Misstänker att det har varit rejält lukrativt på att återuppliva de gamla WoW versionerna och detta vill man fortsätta så länge det går, så varför inte också testa med den rätt så populära Cataclysm expansionen? Ordet " classic " innebörd försvinner dock mer och mer, och man får nog bara se det som ett samlingsnamn för WoW remasters.

Medlem

Vad är nytt i alla dessa reboots egentligen? E det bara ny grafik?

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Vad är nytt i alla dessa reboots egentligen? E det bara ny grafik?

Nyheten är att gå tillbaka till det gamla.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns lite udda. Nu är ju inte jag jätte hardcore i mitt spelande, men i min värld är det just Cataclysm som drar gränsen mellan classic och "när det spårade ur". Men det är klart, givet tillräckligt med tid blir väl allt "classic" förr eller senare. Jag har ju sett folk prata om Gamecube spel som retro, och för mig känns det som om jag ställde bort mi Gamecube för bara något år sedan...


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av DitroX:

Historien upprepas! Kan bli kul att köra igenom Cata, nostalgin flödar. Men var går gränsen till "Classic"? Hur länge kommer de fortsätta lägga till nya expansioner till WoW Classic?

Warlords of Draenor Classic kommer kännas skumt.

Medlem

Som många andra var Cataclysm det som till slut dödade WoW för mig. Jag spelade till max level, men var frustrerad hela vägen. Och när jag till slut var max, så stängde jag av och startade inte spelet igen på över 10 år.

Måste säga att HC var rätt skoj, det fick tillbaka glöden ordentligt, men tyvärr är det så jääääävla jobbig känsla att dö så när jag dog senast blev det spiken kistan (hehuehu). Började köra lite Wotlk Classic i veckan, level 23 just nu och med 15 minuter och 27 sekunder spelat på den leveln är jag 70% in på level 24. De har någon buff i spelet "tills vidare" som ger +50% XP, så det har snabbt blivit tråkigt också.

Season of Discovery låter däremot superkul, men jag börjar få en härlig ångest över att lägga mer tid av mitt liv i detta spelet, där det finns så mycket saker som man gör bara för att man "måste" men som egentligen är supertråkigt. Man transporterar sig mer än vad man spelar t ex. Kan lägga timmar på att sälja/köpa på AH.

Är sugen som fan på SoD, men jag hoppas att det blir till slut det sista jag gör i detta spelet.

Medlem

NEJ! Dåligt beslut!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Som många andra var Cataclysm det som till slut dödade WoW för mig. Jag spelade till max level, men var frustrerad hela vägen. Och när jag till slut var max, så stängde jag av och startade inte spelet igen på över 10 år.

Måste säga att HC var rätt skoj, det fick tillbaka glöden ordentligt, men tyvärr är det så jääääävla jobbig känsla att dö så när jag dog senast blev det spiken kistan (hehuehu). Började köra lite Wotlk Classic i veckan, level 23 just nu och med 15 minuter och 27 sekunder spelat på den leveln är jag 70% in på level 24. De har någon buff i spelet "tills vidare" som ger +50% XP, så det har snabbt blivit tråkigt också.

Season of Discovery låter däremot superkul, men jag börjar få en härlig ångest över att lägga mer tid av mitt liv i detta spelet, där det finns så mycket saker som man gör bara för att man "måste" men som egentligen är supertråkigt. Man transporterar sig mer än vad man spelar t ex. Kan lägga timmar på att sälja/köpa på AH.

Är sugen som fan på SoD, men jag hoppas att det blir till slut det sista jag gör i detta spelet.

Bra att du känner av det där med tidsslöseriet själv...är nog enda sättet att kliva vid sidan av upptrampade spår. När jag la ner WoW permanent så märkte jag hur mycket annat som jag missat medan jag hade kul med WoW.
Lärdomen jag har med mig är att sluta när spelet blir ett arbete...när det bara känns som man gör massa "måsten" för att nå ett mål som egentligen inte betyder någonting. "Jag bara måste få tag på den där [insert gear]", vilken blir värdelös till nästa expansion.

Jag har haft mitt roliga med spelet, men jag kan inte föreställa mig att gå tillbaka...det skulle behöves ett WoW 2 för att väcka mitt intresse igen.

Medlem

Vilken miss. Ett Classic Plus hade ju varit mycket mer intressant.

Medlem

Kan tycka att Wow Classic: Season of discovery lät lite skoj ändå. Att hitta items som gör att man "ärver" spells och egenskaper från andra klasser kan skapa helt nya spelstilar. A mage som kan heala. En warrior som kan kasta fireballs o.s.v. Blev nyfiken om inte annat. Låter som en skoj grej att prova. Har däremot inga planer på att bli ambitiös med WoW igen. Bara på skoj några kvällar möjligen.

Inaktiv
Skrivet av spelgubbe:

Kan tycka att Wow Classic: Season of discovery lät lite skoj ändå. Att hitta items som gör att man "ärver" spells och egenskaper från andra klasser kan skapa helt nya spelstilar. A mage som kan heala. En warrior som kan kasta fireballs o.s.v. Blev nyfiken om inte annat. Låter som en skoj grej att prova. Har däremot inga planer på att bli ambitiös med WoW igen. Bara på skoj några kvällar möjligen.

Aha man hittar items som innebär att man ärver? Trodde man kunde göra det hej vilt vilket inte lät kul.

Medlem

Fullständigt ointressant. Sen var det inte classic nu heller. Med deras utvidgade heroics som ju bara var mythic i kavaj. Nä classic är dött för mig.

Medlem

Retarded


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu är det väll fan dags att sluta
sluta ge dom en anledning att mjölka spelarna med gamla expansioner

alla har en expansion dom älskade mest och kommer briljera med sina nostalgiglasögon, så det här kommer inte sluta alls förrens folk säger NEJ

Rätt skrämmande att folk är villiga att betala för gammal content, ska vara gratis

"Hurr durr är ju gratis med en vanlig sub"
Jo men majoriteten som spelar classic spelar inte retail, dom betalar verkligen för gammalt skräp som vi kunde få gratis med private servers och med mer QoL features.

Skärpning
"Men cheese, kanske du ska skärpa dig"
NO U


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nu har jag bara spelat WoW Classic, men vet att det finns iaf för första expansionen, men har de inte hoppat över någon nu? Eller har jag missat det bara. Är inte jätteinsatt för spelade inte när det kom (var rätt hopplöst på 56k-modem) utan prövade på först senare men känner mig alltid så vilsen i sådana spel och vet aldrig vart jag ska ta vägen haha

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Nu har jag bara spelat WoW Classic, men vet att det finns iaf för första expansionen, men har de inte hoppat över någon nu? Eller har jag missat det bara. Är inte jätteinsatt för spelade inte när det kom (var rätt hopplöst på 56k-modem) utan prövade på först senare men känner mig alltid så vilsen i sådana spel och vet aldrig vart jag ska ta vägen haha

Burning Crusade, Lich King och nu Catalcysm


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Säg vad man vill om Cata, men trailern är verkligen imponerande. Det var tydligt direkt att det var Hurricane som stod bakom den. Han har skapat otaliga trailers för privata servrar och arbetar nu för Blizzard.

Här är en länk om någon är sugen på att se vad killen har skapat innan
https://www.youtube.com/@Hurricane046/videos


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Burning Crusade, Lich King och nu Catalcysm

Aha, hade missat att Lich King Classic hade släppts. Nåväl. Kommer nog inte spela detta heller så spelar nog inte så stor roll.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Aha, hade missat att Lich King Classic hade släppts. Nåväl. Kommer nog inte spela detta heller så spelar nog inte så stor roll.

De släpper också WoW season of discovery. Där man enbart kan lvla till 25 i första fasen som är några veckor. Sedan en till fas och håller på så till lvl 60. Sedan lägger de till lite nya saker också.

Medlem

En av de absolut sämsta expansionerna. Att de slösar resurser på detta skräp

12
Skriv svar