PS5-version av The Last of Us 2 kan vara nära, spekuleras det

Robot
PS5-version av The Last of Us 2 kan vara nära, spekuleras det
Medlem

Är säkerligen så att Part.2 kommer att släppas på PC inom snar framtid, därför släpps det en PS5 utgåva. Var likadant med Part.1.

Har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle lägga så mycket tid åt att bara få fram PS5 versionen av ett spel som redan är ett av dom snyggaste spelen på konsol i dagsläget. Och dessutom redan har en ” boost ” som PS5 användare kan utnyttja.

ND vill ju ta ut spelet för att hypa upp säsong 2 av serien.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Är säkerligen så att Part.2 kommer att släppas på PC inom snar framtid, därför släpps det en PS5 utgåva. Var likadant med Part.1.

Har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle lägga så mycket tid åt att bara få fram PS5 versionen av ett spel som redan är ett av dom snyggaste spelen på konsol i dagsläget. Och dessutom redan har en ” boost ” som PS5 användare kan utnyttja.

ND vill ju ta ut spelet för att hypa upp säsong 2 av serien.

Självklart kommer det på PC. Frågan är om det släpps samtidigt på ps5 och PC.
Det var ju runt 5 månaders mellarum på Part 1 till ps5 och PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En av få spel jag kommer spela om, när det kommer till PC

Medlem

Då är ju bara frågan om det kommer kosta 700 spänn som Part 1.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Då är ju bara frågan om det kommer kosta 700 spänn som Part 1.

Det skulle i så fall bli dyrare än vad ps4 versionen kostade vid release.

Prishistoriken på Last of us Part 2 är ju lite rolig.
44kr Black Week år 2022.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag tycker 2an var överraskande jättelångt, men slutet får diskuteras huruvida vad Part III (förmodligen) kommer att bli.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Är säkerligen så att Part.2 kommer att släppas på PC inom snar framtid, därför släpps det en PS5 utgåva. Var likadant med Part.1.

Har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle lägga så mycket tid åt att bara få fram PS5 versionen av ett spel som redan är ett av dom snyggaste spelen på konsol i dagsläget. Och dessutom redan har en ” boost ” som PS5 användare kan utnyttja.

ND vill ju ta ut spelet för att hypa upp säsong 2 av serien.

En regelrätt PS5-version som fullt nyttjar Dualsense, optimerar grafiken ytterligare några snäpp och lägger till nytt material (som det ihärdigt ryktas om), är anledning nog att släppa en uppdatering för ynka hundringen - precis som fallet med Uncharted 4: A Thief's End. Tror dock inte det rör sig om att hypa upp säsong 2 som befinner sig flera år bort (det kommer Part III att göra).

Medlem

Eftersom jag spelar om serien ungefär en gång per år så känns det värt att punga ut med lite slantar igen. Dock tveksamt om detta gäller för alla som redan spelat tvåan.

Medlem

Installerade det igen härom veckan och småspelade några delar ur olika kapitel. Fullständigt briljant spel fortfarande.
Lägger de till nåt mer än enbart Dualsense-stöd så kan jag nog vara intresserad men jag vet inte vad det skulle kunna vara för spelet ser ju redan makalöst bra ut och flyter ju som smör också.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag tycker 2an var överraskande jättelångt, men slutet får diskuteras huruvida vad Part III (förmodligen) kommer att bli.

Jag tyckte att Part II var riktigt bra. Bra story och bra utförande. Men det blir lite konstigt o krystat när det ska tvingas trycka in en massa PK grejor i varenda produkt som släpps nu för tiden. Tänker inte gräva ner mig mer i det ämnet men spelet är sjukt bra oavsett. Kommer att spela om det när det gått lite längre tid sen sist. Så en uppdaterad PS5 är positivt!

Medlem
Skrivet av Peer165:

En regelrätt PS5-version som fullt nyttjar Dualsense, optimerar grafiken ytterligare några snäpp och lägger till nytt material (som det ihärdigt ryktas om), är anledning nog att släppa en uppdatering för ynka hundringen - precis som fallet med Uncharted 4: A Thief's End. Tror dock inte det rör sig om att hypa upp säsong 2 som befinner sig flera år bort (det kommer Part III att göra).

Nja, release av säsong 2 är planerad tidigt 2025 vad jag läste för nån dag sedan. Vilket passar bra om PS5 versionen släpps säg i Januari 2024 och PC släpps i Augusti 2024. Ett par månader efter det kommer säsong 2 av serien.

Part 3 kommer säkerligen att dröja till 2026 och den kommer förmodligen inte släppas till PC förens 2år senare.

Medlem
MASTERPiECE

Åååoooooo, Please, Please, Please you sones of s bitches... I absolutely LOVE The The Last of Us: PART 2. Absolutely incredible game and a true work of a MASTERiECE titel. This is 100% pure incredibly work by everyone in this great production.

Fan, jag har precis börjat för 2 dagar sedan en 4e genomspelning av The Last of U 2 till PlayStation 5 med 60 frames patchen implementerad vilket är skönt o smooth.

Men borde kanske ha väntat till en riktig PlayStation 5 version av denna underbara titeln. 4k Native resolution får mig att tappa kroppsvätskor i liter..
_______
EDIT::::
Bekräftat att SONY snickrar ihop en The Last of Us 2 Remaster för release på PlayStation 5 den 19e januari 2024. Så ganska ska snart släpp.. PERKele,, att jag nyligen bötjafr min 4e o´playthrough. Men denna remaster med myckey kvalite i olika saker implementerade ser jag verkligeb som gvds gåva. TACK...!!!!!..........


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av lonian:

Det skulle i så fall bli dyrare än vad ps4 versionen kostade vid release.

Prishistoriken på Last of us Part 2 är ju lite rolig.
44kr Black Week år 2022.

<Uppladdad bildlänk>

🙀Jag blev blåst. betalade 99kr den 16 augusti förra året för spelet.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag tyckte att Part II var riktigt bra. Bra story och bra utförande. Men det blir lite konstigt o krystat när det ska tvingas trycka in en massa PK grejor i varenda produkt som släpps nu för tiden. Tänker inte gräva ner mig mer i det ämnet men spelet är sjukt bra oavsett. Kommer att spela om det när det gått lite längre tid sen sist. Så en uppdaterad PS5 är positivt!

Jag misstänker att det är en överreaktion på den ny fascistiska vågen. Och att helt galna vart man än står politiskt får så mycket utrymme i media nu för tiden. Jag vill bara påminna att inför nästa val kommer det att dyka upp "fri talare av sanning" överallt i media. Och sen försvinna efter en omgång propaganda. Detta var väldigt uppenbart förra valet och jag misstänker att samma sak kommer att hända före nästa val. Varningen är bara för lättpåverkade och förvirrande människor förhoppningsvis.

Medlem

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Så i Januari 2024.

Ska vi tro till sommaren på PC, eller när serien kommer på HBO möjligen 2025?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

kan inte sluta skratta

så en typ ~1% förändring. """""remaster"""" visst sörrö.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

kan inte sluta skratta

https://www.youtube.com/watch?v=E6FQZgSP3dM&t=2s

så en typ ~1% förändring. """""remaster"""" visst sörrö.

Ja, de kunde sålt extra materialet som en dlc.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

kan inte sluta skratta

https://www.youtube.com/watch?v=E6FQZgSP3dM&t=2s

så en typ ~1% förändring. """""remaster"""" visst sörrö.

Ser ut som att de ändrat kontrastinställningen på TV:n/skärmen en smula. Snyggt jobbat, kommer nog kosta minst 799:-

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

kan inte sluta skratta

https://www.youtube.com/watch?v=E6FQZgSP3dM&t=2s

så en typ ~1% förändring. """""remaster"""" visst sörrö.

För tidigt att säga, spelet e ju inte släppt ännu? Du kan inte utgå från en trailer. Men ser fram emot att se om de släpper som en uopdatering eller man får punga ut rejäla summor. Inväntar recension...

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Nja, release av säsong 2 är planerad tidigt 2025 vad jag läste för nån dag sedan. Vilket passar bra om PS5 versionen släpps säg i Januari 2024 och PC släpps i Augusti 2024. Ett par månader efter det kommer säsong 2 av serien.

Part 3 kommer säkerligen att dröja till 2026 och den kommer förmodligen inte släppas till PC förens 2år senare.

Vi får se helt enkelt.

Medlem
Medlem

Gött jag ser verkligen fram emot att spela det en gång till 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Andy_dee:

Antar att du missade mitt inlägg klockan 01:58


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

För tidigt att säga, spelet e ju inte släppt ännu? Du kan inte utgå från en trailer. Men ser fram emot att se om de släpper som en uopdatering eller man får punga ut rejäla summor. Inväntar recension...

jag skrattar åt grafiken alltså, att man inte gjort något alls med det och ändå har mage att kalla det remaster. det korrekta namnet för sånt här, när man slänger in extra material bara, brukar vara Director's Cut. En remaster tycker jag inte det ser ut som alls.

gratis uppdatering? det kan du glömma. 0 chans.

1
Skriv svar